Elektromobily Toyota s dojazdom 600 až 1 200 km majú zabezpečiť 4 druhy batérií

4

Automobilka Toyota aktuálne podrobnejšia predstavila batériovú stratégiu pre svoje elektromobily novej generácie. Plánuje pritom používať 4 druhy, v závislosti od konkrétnych modelov vozidiel. A nové batérie spolu s lepšou aerodynamikou a nižšou hmotnosťou majú budúcim elektromobilom japonskej automobilky zabezpečiť dojazd 600+ až 1 200+ km.

Toyota avizuje, že novú generáciu batériových elektrických áut začne vyrábať v roku 2026. Tie konečne vyrastú na platforme navrhnutej špeciálne pre elektromobily. A nové elektromobily dostanú aj nové batérie. A to „bežné“ ternárne, ternárne s vysokým obsahom niklu, LFP a solid-state batérie, ak Toyota naplní svoje plány.

„800-km“ batéria Performance

V roku 2026 sa majú v elektromobiloch od Toyoty objaviť batérie „Performace“, ktoré Japonci označujú ako „li-ion“. Zrejme tým majú na mysli ternárnu technológiu a s najväčšou pravdepodobnosťou chémiu NMC (nikel-mangán-kobalt). Tieto batérie majú priniesť o 20 % nižšie náklady v porovnaní s batériami z modelu bZ4X, nabitie z 10 na 80 % do 20 min a dojazd cez 800 km.

„600-km“ batéria Popularisation

V rokoch 2026 až 2027 by mohli byť k dispozícii batérie „Popularisation“ s tzv. „bipolárnou technológiou“. Čo sa týka chémie, ide o lacnejšiu LFP (lítium-železo-fosfát), ktorú požívajú čínske automobilky a Tesla roky a ktorú si pomaly začínajú osvojovať aj tradičné značky. Tieto batérie majú priniesť o 40 % nižšie náklady v porovnaní s batériami z modelu bZ4X, nabitie z 10 na 80 % do 30 min a dojazd cez 600 km.

bipolarna bateria toyota

Zdroj: Toyota

„1 000-km“ batéria High-Performance

Batérie „High-Performance“ majú prísť na trh podľa odhadov Toyoty v rokoch 2027 až 2028. Tie prepájajú bipolárnu konštrukciu s technológiou „li-ion“ (pravdepodobne NMC) s vysokým obsahom niklu. Batérie s vysokým obsahom niklu (NMC 811) dnes nie sú ničím výnimočným, takže sme zvedaví na reálne benefity v spojitosti s bipolárnou konštrukciou. Toyota pritom sľubuje, že batérie „High-Performance“ prinesú o 10 % nižšie náklady v porovnaní s batériami „Performance“, nabitie z 10 na 80 % do 20 min a dojazd cez 1 000 km.

„1 000 až 1 200 km“ solid-state batéria

Spoločnosť Toyota už dlhé roky vyvíja batérie s pevným elektrolytom, teda tzv. solid-state batérie. A aktuálne tvrdí, že jej cieľom je, aby tieto batérie dospeli do fázy komerčného využitia do roku 2027 – 2028. Japoncom sa sa malo podariť prekonať problémy ohľadom nízkej životnosti a teraz sa majú začať zameriavať na spustenie masovej výroby.

Solid-state batérie 1. generácie majú priniesť dojazd okolo 1 000 km a nabitie z 10 na 80 % za 10 min. A vo vývoji má byť aj ďalšia generácia, ktorá má zabezpečiť dojazd cez 1 200 km.

Nuž, plány a hodnoty sú to zaujímavé. Každopádne sú to zatiaľ len plány. A kým Toyota plánuje a vyvíja, veľká väčšina výrobcov áut okrem toho uvádza na trh množstvo plne elektrických modelov.

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota oznámila urýchlenie elektrifikácie, aby „prežila“ na najväčšom automobilovom trhu
„Cenová vojna“ v SR: Významné zľavy aj na Škodu Enyaq, Toyotu bZ4X a ďalšie elektromobily
Tesla má užasnú technológiu, hovorí manažér Toyoty a naznačuje jej „vylepšené kopírovanie“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. „Nuž, plány a hodnoty sú to zaujímavé. Každopádne sú to zatiaľ len plány. A kým Toyota plánuje a vyvíja, veľká väčšina výrobcov áut okrem toho uvádza na trh množstvo plne elektrických modelov.“

    Toyota sa snaží dobiehať, čo zameškala a snaží sa tlačovými vyhláseniami zlepšiť svoj imidž a presvedčiť automobilovú verejnosť. Solid-state batérie (a iné sľubné technológie) vyvíja celý svet a že práve masívne meškajúca Toyota bude v roku 2028 prvá v cieli nie je veľmi pravdepodobné, veď aj tu v teslamagazíne sa písalo o čínskej firme, ktorá už solid-state batérie montuje do elektromobilov.

    • Toyota hlavne dlhodobo zavádza investorov a pritom vo všetkom mešká… najväčší zázrak je skoro šesť metrovy vodíkový zázrak mirai, do ktorého sa ledva vojdú 4 pasažieri… to bude smutný koniec najväčšieho výrobcu automobilov…

      • Toyota sa svojou neschopnosťou dostáva do dlhovej pasce. Za 10 rokov to je enormný nárast v kombinácii so skrytým investičným dlhom z technologického zaostávania a k tomu rast úrokových sadzieb. Celkom smrteľná kombinácia..

        • kym tunajsi ekonomicky experti s krystalovou gulou predpovedaju toyote ciernu buducnost, tak zatial toyota tento rok uz teraz prekrocila svoje ocakavania takmer o dalsich 100%. Tento rok by uz nemusela predat ani jedno auto a aj tak by to bol pre nu vysoko uspesny rok.

Pridajte komentár