Rýchlonabíjateľné batérie Toshiba SCiB s extrémnou životnosťou získali ďalšiu certifikáciu

0

Spoločnosť Toshiba oznámila, že jej li-ion batérie „SCiB“, ktoré majú byť charakteristické vysokou mierou bezpečnosti a životnosti, vysokým výkonom aj pri nízkych teplotách a rýchlym nabíjaním, boli chválené pre použitie v námorných plavidlách. Podľa výrobca však majú byť vhodné aj pre automobilový priemysel.

Klasifikačná spoločnosť ClassNK udelila batériám Toshiba SCiB povolenie, ktoré oprávňuje ich používanie v rámci lodí. Tieto batérie s obsahom materiálov na báze oxidu sa však na základe svojich vlastností určite hodia aj pre ďalšie oblasti.

Japonská spoločnosť pritom spomína automobilový sektor, priemyselnú oblasť či energetické úložiská energie a vlastnosti, ktoré si zaslúžia pozornosť. Lítium-titán-oxid technológia je podľa výrobcu zárukou toho, že jej batérie  SCiB sú veľmi bezpečné, pričom existuje len minimálne riziko požiaru či výbuchu.

Výnimočná životnosť

K „malej degradácii“ kapacity SCiB má dochádzať až po 20 000 nabíjacích/vybíjacích cykloch, čo by pri použití v rámci elektromobilu s dojazdom napr. 500 km mohlo teoreticky znamenať nájazd do 10 mil. km. Treba sa však zrejme držať viac pri zemi, nakoľko 20 000 cyklov zvládol 20 Ah batériový článok, a to za „špecifických podmienok“. Každopádne, čo i len desatinový nájazd pri dobrej kondícii batérie by bol veľkou „výhrou“.

Podľa spoločnosti Toshiba vykazuje jej batéria SCiB nízku degradáciu kapacity aj keď sa nabíja a vybíja pri teplotách okolo -30 °C. Má byť teda vhodná napr. pre použitie v domácich energetických systémoch či v rámci „pouličných lámp“.

Vďaka tomu, že batérie je možné nabíjať veľmi vysokým prúdom, majú byť tiež vhodné pre elektrické vozidlá. To znamená, že by sa mali rýchlo nabíjať prostredníctvom výkonných nabíjacích staníc a mali by byť schopné prijať veľké množstvo energie z regeneratívneho brzdenia. Toshiba pritom uvádza nabitie batériového článku pri špecifických podmienkach za 6 min.

Do osobných áut min. zatiaľ nie

Okrem certifikácie pre použitie v námorných plavidlách majú batérie SCiB od Toshiby aj certifikáciu, ktorá umožňuje ich používanie v železničných koľajových vozidlách v Európe. Prvé získané certifikácie dávajú tušiť, že sú vhodné skôr pre väčšie vozidlá, a to z dôvodu ich nízkej energetickej hustoty. Najväčší článok Toshiba SCiB (23 Ah) má totiž energetickú hustotu 202 Wh/l.

Hodnotu vyjadrenú vo Wh/kg Toshiba neuvádza, ale vo všeobecnosti by mali dosahovať batérie tohto typu maximálne okolo 110 Wh/kg. Takže za súčasného stavu technológie prichádza do úvahy ich použitie v rámci automobilového priemyslu zrejme len v nákladných vozidlách či autobusoch.

Zdroje: Toshiba 1, 2

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Samsung prezentoval solid-state batériu pre elektromobily s dojazdom 800 km
BYD uvádza na trh batériu „Blade“, ktorá nie je horľavá ani explozívna
Držiteľ Nobelovej ceny oznámil objav samonabíjacej solid-state batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár