Fínsky elektromobil s unikátnym pohonným systémom a dojazdom až 1 000 km

7

Fínska spoločnosť Toroidion chce spustiť výrobu svojho unikátneho elektromobilu už budúci rok. Ten má ponúknuť obrovský výkon aj pri nízkonapäťovom pohonnom systéme či rôzne typy vymeniteľných batérií, pričom tie vraj dokážu zabezpečiť dojazd až 1 000 km.

Startup Toroidion vznikol v roku 2008, pričom prvý prototyp svojho elektromobilu predstavil v roku 2012. V poslednom období však bolo ohľadom neho ticho. A bolo to zrejme ticho pred „búrkou“, pretože ich prvý model má ísť do výroby v budúcom roku.

Pôjde o superšport, takže bude určený len pre „vyvolených“. Avšak jeho unikátna technológia pohonu by sa raz mohla objaviť v konvenčnejších a dostupnejších modeloch.

Najmodernejšie elektromobily disponujú elektrickým systémom s napätím okolo 350 až 400 V. Modely Porsche Taycan a Aston Martin Rapide E, ktoré sa chystajú do výroby, dokonca až 800 V systémami. Toroidion sa však rozhodol ísť opačnou cestou, veď jeho systém pracuje pod napätím 48 V.

Aj vďaka tomu má byť podľa šéfa spoločnosti, Pasiho Pennanena, ďaleko najbezpečnejším elektromobilom na trhu. A to nemá byť jediná výhoda tohto systému. Nízkonapäťová batéria má totiž generovať podstatne menej tepla, takže na jej ochranu nie je treba žiadne zložité, drahé a ťažké systémy termomanažmentu. A to aj vďaka špeciálnej architektúre.

Neuveriteľné špecifikácie

Prvý model spoločnosti, Toroidion 1070, má pritom ponúknuť výkon 800 kW (4 elektromotory), krútiaci moment 4 080 Nm a dojazd až 1 000 km. A  to pri hmotnosti len 1 049 kg. Ako je to možné pri 48 V systéme, nevieme. Ide  totiž o obchodné tajomstvo.

Na „každú“ príležitosť iná batéria

Elektromobil Toroidion 1070 bude mať vymeniteľné batérie. Zákazníci si pritom budú môcť vyberať medzi rôznymi typmi, a to v závislosti od použitia vozidla. A to napríklad s dôrazom na výkon alebo naopak, s dôrazom na dojazd.

Fínska spoločnosť tvrdí, že ich vozidlo má mať extrémne nízku spotrebu – 10 kWh na 100 km. To by znamenalo, že štandardná 65 kWh batéria zabezpečí dojazd 650 km. Dostupná má byť pritom aj 100 kWh batéria s 1 000 km dojazdom.

Spomínaným špecifikáciám sa ťažko verí, takže dúfame, že nás o nich spoločnosť Toroidion presvedčí čo najskôr. Výroba ich prvého elektromobilu má začať budúci rok, pričom ročne sa má vyprodukovať 75 vozidiel. Cena bude štartovať na sume 265 000 €. Do ponuky sa však má dostať aj podstatne výkonnejší model za 980 000 €.

Zdroj: Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý mexický elektromobil sa chystá do výroby. Má stáť 18 000 $
Čína útočí hi-tech elektromobilom so zlomenými „Tesla-krídlami“
Nóri chystajú vlastný elektromobil. Mohol by konkurovať Tesle

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. „Nízkonapäťová batéria má totiž generovať podstatne menej tepla“ To mi nejako nevychádza… Prúdy budú násobne vyššie než pri vysokonapäťových batériách takže batérie budú generovať viac tepla…..

    • presne to mi napadlo… takze 100kWh 48V bateria by sa pri prude cez 2000A nabijala hodinu… keby to chceli nabit za 15 minut, tak to mame cca 8000A, to nepocitam ziedne straty… tak ten nabijaci kabel by dvihali asi styria ludia, a taky nabijaci konektor co by zniesol tie prudy, by museli jedine tak vycarovat… takze urciteeeeee, niekto to prehnal s finskou vodkou…

    • Nie som mudry on

      Prezradim tajomstvo.
      Batteria na baze LI ma napatie 3,7V, prud z kazdeho jedneho clanku pri 1100 ks cell/battery bude stale rovnaky, nezalezi na konfiguracii.

      Ach jaj, stale najmudrejsi slovaci, akoby borovicka bola lepsia ako vodka.

Pridajte komentár