Top Gear reaguje na spochybnenia závodu Tesly Model S a Porsche Taycan

10

„Sága“ ohľadom porovnávacieho testu zrýchlenia elektromobilov Tesla Model S a Porsche Taycan od Top Gear pokračuje. Redakcia Top Gear-u totiž reaguje na spochybnenia jeho regulárnosti, ktoré vyjadrili napr. Brooks Weisblat (odborník na drag race) či Elon Musk.

30. októbra zverejnil Top Gear video z porovnávacieho testu dvoch elektrických sedanov Tesla Model S Performance a Porsche Taycan Turbo S. V rámci neho prebehol aj ich vzájomný závod v šprinte na 1/4 míle (400 m), resp. „drag race“, v ktorom vyhralo Porsche.

Brooks Weisblat, známy aj z Youtube kanála DragTimes, však v rámci svoje analýzy upozornil na zvláštnu zhodu okolností. Top Gear totiž v rámci výsledkov vzájomného súboja elektromobilov zverejnil údaje (zrýchlenie: 0 – 60 mph, 0 – 100 mph a 0 – 1/4 míle + rýchlosť v cieli) vzťahujúce sa na Model S, ktoré boli identické ako v prípade výsledku drag race staršieho Modelu S P100D a Mercedes-AMG E 63 S, ktorý urobil Top Gear ešte v roku 2017.

Z údajov Top Gear-u tiež vyplýva, že Model S zaostal v cieli za Taycanom o 0,39 s, pričom na videu máme možnosť vidieť, že Porsche porazilo Teslu o niečo málo cez jednu dĺžku auta. Weisblat v tejto súvislosti hovorí, že v rámci drag race na 1/4 míle by to malo zvyčajne predstavovať cca 4 dĺžky vozidla.

Weisblatovi sa ďalej nezdalo, že by bol elektromobil od Tesly v špeciálnom „šprintovacom“ režime „Launch Mode“ a že boli využité všetky možnosti Ludicrous Plus Mode, čomu mala nasvedčovať prístrojová grafika na displeji vozidla. Odborník na drag race tiež povedal, že najvýkonnejšia verzia Modelu S bežne dosahuje čas 10,60 s, čo je o 0,48 s lepší čas, ako uvádza Top Gear. S Weisblatovými „pripomienkami“ pritom súhlasil aj Elon Musk.

Vyjadrenie Top Gear

Redakcia Top Gear-u reagovala na spochybnenia svojho testu zrýchlenia vyjadrením uverejneným na svojej oficiálnej stránke. V ňom uvádza, že drag race bol vykonaný 5-krát, pričom Taycan mal zakaždým poraziť Model S rozdielom, ktorý sa každým ďalším štartom prehlboval.

Tesla Model S Performance (Raven) pritom mala podľa nich zaznamenať v rámci svojho najlepšieho šprintu nasledujúce (horšie) časy: 0 – 60 mph: 2,83 s, 0 – 100 mph: 6,64 s, 0 – 1/4 míle: 11,23 s. Vo videu podľa vlastných slov uviedli údaje z predchádzajúceho testu (0 – 60 mph: 2,68 s, 0 – 100 mph: 6,46 s, 0 – 1/4 míle: 11,08 s) zrýchlenia Tesly Model S, pretože tým vraj chceli demonštrovať maximálne schopnosti najvýkonnejšieho Modelu S.

Dodali pritom, že batéria Tesly Model S bola počas testu predhriatá a v režime Ludicrous +. Obe vozidlá mali byť zároveň nabité na 85 %.

Pochybnosti pretrvávajú

Top Gear teda priznal, že v rámci aktuálneho testu uviedol údaje z iného testu inej Tesly Model S, pričom o tom v rámci svojho videa vôbec neinformoval, čo rozhodne nepridáva na dôveryhodnosti. Top Gear sa navyše nevyjadril, či bol testovaný Model S v režime Launch Mode, ktorý umožňuje maximálne možné zrýchlenie vozidla.

ZAJAZDI SI NA TESLE

V priebehu času sa pritom objavila fotografia z testu, od používateľa siete Twitter (Nafnlaus), ktorá vzbudzuje ďalšie pochybnosti. Ten si totiž v rámci videa všimol, že jeden zo záberov počas drag race pri rýchlosti 82 „mph“ (pravdepodobne, čo je 132 km/h) je Porsche pomerne výrazne za Teslou, pričom je v „Range Mode“, čo je presným opakom „Launch Mode“. V tomto prípade sa však nedá zrejme preukázať, že nešlo len o ilustračný záber, uvádza portál Insideevs, ktorý si všimol nasledujúci tweet.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk potvrdil „rekordný“ čas Modelu S Plaid či novú 7-miestnu verziu
Porsche predstavilo lacnejšiu „orezanú“ verziu elektromobilu Taycan
Porsche Taycan má najvýkonnejší nabíjací systém. Ako dopadol jeho test?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Model S je tu uz skoro 8 rokov. Taycan je novy model. Ktore auto treba spropagovat? No predsa Taycan. Zaplatena reklama? Dnes sa uz asi fakt neda verit nikomu.

  2. Top Gear si dosť prudko a intenzívne nas… nakadil do vlastných gatí. Kto sa ešte na nich bude pozerať akože na seriózny zdroj informácií?
    No, neviem.
    Aj keď, pravdupovediac, je mi to úplne jedno.

  3. taketo “testy” sa budu objavovat stale castejsie, ked ostatnym automobilkam docvakne, ze technologicky TESLU nedobehnu, ani keby im utekala oproti… a je to len a len dobre, karma za dlhorocnu ignoraciu pokroku a zdierania zakaznikov

  4. Ak chcete tešiť otázku ekologie áno autá riešia smog v meste ale aj tak najviac nám znečisťujú ovzdušie lietadla,lode…
    tanker má emisie ako celé mesto
    Oproti týmto masinam sú autá malé rybi

Pridajte komentár