Podzemný dopravný tunel Elona Muska v Las Vegas je hotový. Jazdiť v ňom budú Tesly

8

Prvý primárne komerčný projekt spoločnosti The Boring Company, za ktorou stojí Elon Musk, je hotový. Tzv. Las Vegas Convention Center Loop (LVCC Loop) je podzemným dopravným systémom, v rámci ktorého budú cestujúcich spočiatku prepravovať osobné elektromobily Tesla.

To, čo pred pár rokmi mohlo znieť ako vtip vyplývajúci z frustrácie Elona Muska, keď čakal v zápche, sa začína stávať skutočnosťou. Koncom roka 2016 Musk založil spoločnosť The Boring Company, ktorá si dala za cieľ eliminovať mestské dopravné zápchy. A to prostredníctvom rýchleho budovania nákladovo efektívnych podzemných dopravných tunelov.

S prvým testovacím projektom, ktorý však bude mať aj komerčné využitie, sa začalo v Los Angeles. Ten si vyslúžil takú pozornosť, že spoločnosť The Boring Company aj vďaka nemu získala čisto komerčné kontrakty. Jej prvým primárne komerčným projektom je pritom spomínaná „slučka“ LVCC v Las Vegas.

Projekt dopravného systému LVCC Loop bol dokončený a prví novinári si mali možnosť tento tunel pozrieť a vyskúšať jazdu v elektromobiloch Tesla. Dozvedeli sme sa pritom mnoho zaujímavých informácií, ktoré zosumarizoval portál Teslarati.

Vybudovanie LVCC Loop, vrátane troch terminálov, trvalo necelé 2 roky, aj napriek všetkým dobrej známej pandémii. Vyšlo to pritom na cca 52,5 mil. $. Pre porovnanie, súčasťou výberového konania ohľadom dopravného systému v Las Vegas, ktorý mal odbremeniť tamojšiu premávku, bol aj nadzemný projekt spoločnosti Doppelmayr Garaventa Group s odhadovanou cenou 215 mil. $, pričom neskôr sa hovorilo o znížení ceny na 85 mil. $. Projekt LVCC Loop je teda podstatne lacnejší, pričom sa dá predpokladať, že The Boring Company bude neustále zefektívňovať svoje postupy, čo sa prejaví na vyššej nákladovej efektivite a nižšej koncovej cene.

LVCC sa bude vylepšovať

Slučka LVCC bude spočiatku schopná prepraviť 4 400 osôb za hodinu prostredníctvom 62 osobných elektromobilov Tesla pod dohľadom vodiča, a to „systémovou“ rýchlosťou 56 km/h. Na základe predchádzajúcich testov však vieme, že tento systém má z hľadiska rýchlosti a prepravnej kapacity oveľa väčší potenciál.

Počas spomínaných testov jazdili Tesly napr. rýchlosťou 187 km/h, pričom vo všeobecných plánoch je zabezpečiť plne autonómnu jazdu maximálnou rýchlosťou 240 km/h.

Steve Hill, šéf Las Vegas Convention and Visitors Authority, pre Las Vegas Review-Journal uviedol, že LVCC Loop bude nakoniec používať vozidlá s väčšou prepravnou kapacitou. Naznačil pritom vozidlá pre 16 cestujúcich. A dodal, že v rámci systému LVCC Loop bude dostupná aplikácia, ktorá umožní privolanie elektromobilu Tesla. Súčasťou teda budú aj tzv. mobilitné služby na zavolanie.

Na koniec si môžete pozrieť krátke záznamy od prvých médií, ktoré mali možnosť navštíviť LVCC Loop.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má pracovať na elektrických vanoch pre Muskovu firmu The Boring Company
„Lacná“ tehla Elona Muska bola porovnaná s tehlami dostupnými na trhu
Tunelovacia mašina Elona Muska sa ovláda cez gamepad od Xbox

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

    • Mask vymyslel tunel. Hurrraaa
      Autá v ňom môžu ísť Max 50kmh a denne neodvezie áno 1500 ľudí pričom tých 60 Tesiel čo tam jazdí potrebuje 60 vodičov. Inak to už keď na uzavretom okruhu nevedia tie Tesla jazdiť autonómne tak to je riadny prepadák.
      Keby kúpili 4 alektroautobusi majú rovnaký výsledok a ušetrili 600 míľ za tento nezmysel.
      PS Počuli ste už o Metre? Lebo Mask asi ešte nie :)))

      • Nesmejme sa! Mask nebude ani v tomto prípade tak hlúpy! V článku sa píše, že osobné časom nahradia 16-miestne asi minibusy, rýchlosť sa časom zvýši a o hodne, vodičov nahradí autopilot, ktorý je v tuneli pod lepšou kontrolou, a potom aj miestne podmienky a mentalita, o ktorej my toho moc nevieme! Tak, že tak! ….. a určite to nefinancujú z Eurofindov !!!

Pridajte komentár