Test e-kompaktov od Citroenu, VW, Renaultu a MG. Ktorý prešiel najrýchlejšie 1 000 km?

8

Kompaktné elektromobily Citroen e-C4 X, VW ID.3, Renault Megane E-Tech Electric a MG4 si podľa automobilky Citroen zmerali sily v „závode“ na 1 000 km, ktorý preveril ich spotrebu a rýchlosť nabíjania.

Citroen zverejnil tlačovú správu, v rámci ktorej uvádza, že „poveril celosvetovo uznávanú nezávislú skupinu UTAC, aby posúdila postavenie e-C4 X v rámci konkurenčného prostredia a zodpovedala otázku: Ktorý elektromobil potrebuje najmenej času na prejdenie 1 000 km?“

Porovnávacieho testu sa pritom zúčastnili nasledujúce modely:

ModelCitroën ë-C4 XMG4Renault MeganeVW ID.3
Kapacita batérie54 kWh64 kWh60 kWh58 kWh
Dojazd (WLTP)420 km435 km450 km425 km
Hmotnosť1 603 kg1 694 kg1 670 kg1 790 kg

 

Podmienky / protokol testu

Uvedené elektromobily z nižšej strednej triedy boli testované počas 2 dní za rovnakých poveternostných podmienok a podľa rovnakého protokolu:

  • Jazda ustálenou rýchlosťou 120 km/h na rýchlostnom okruhu Mortefontaine.
  • Na začiatku testu sa vozidlo nabije na 100 %.
  • Jazda sa zastaví, keď kapacita batérie klesne na 10 %.
  • Vozidlo sa následne nabije na 80 %. Striedajú sa pritom nabíjačky s výkonom 100 kW a 50 kW.
  • Táto postupnosť jazdenia a nabíjania sa opakuje až do prejdenia vzdialenosti 1 000 km

Výsledky testu

Ako ste zrejme tušili, vzdialenosť 1 000 km za spomínaných podmienok podľa automobilky Citroen najrýchlejšie prešiel ich model e-C4 X. V nasledujúcej tabuľke uvádzame celkový čas jazdy, celkový čas nabíjania, celkový čas potrebný na prejdenie 1 000 km, ako aj priemernú spotrebu vozidiel počas testu. Citroen však namerané hodnoty priradil ku konkrétnemu vozidlu žiaľ len v prípade svojho modelu. Otázne pritom je, či pri ostatných modeloch môžeme počítať s rovnakým poradím ako v prípade tabuľky so špecifikáciami vozidiel, teda MG4, Renault Megane E-Tech a VW ID.3.

CitroenKonkurent 1Konkurent 2Konkurent 3
Doba jazdy8h 52min9h 5min8h 53min8h 58min
Doba nabíjania3h 5min3h 59min3h 28min3h 26min
Celkový čas11h 57min13h 4min12h 11min12h 24min
Priem. spotreba (kWh/100 km)20,221,921,623,4

Zdroj: Citroen

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroën spustil predaj najlacnejšieho subkompaktného elektromobilu v Európe
Nový elektrický VW Golf s cenou spaľováku môže ukončiť éru modelu ID.3
Test zimného dojazdu 23 elektromobilov má exotického víťaza. Tesla sklamala
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Čo sme sa dozvedeli z takéhoto zbytočného testu? Že pri stabilnej rýchlosti 120km/h na uzatvorením okruhu na tie baterky ani jedno auto neurobí viac ako 250 km.

  2. Čiže v lepšom prípde po 3 hodinách jazdy hodinu nabíjam (čiste matematicky, reálne sa asi musí nabíjať skôr, tomu WLTP pri 120 km/h veľmi neverím). Pomalé nabíjanie na 100kW a 50kw nabíjačkách.
    Výsledok testu je, že kto často jazdí 1000km tak tie autá nie sú pre neho. Ale na denné dochádzanie pár desiatok km do práce a na nákupy asi fajn. Len tá cena…

    • WLTP cyklus sluzi na porovnanie spotreby medzi EV a nesluzi ako udaj o spotrebe pri cisto dialnicnej jazde. Priemerna rychlost v tom cykle ktory trva 30 minut je len 46.5 km/h. Pricom EV su najefektivnejsie (najnizsia spotreba) v rozmedzi 50-80 km/h. WLTP je celkom dobry odhad spotreby pri jazde 90% v meste.
      Realny priemerny dojazd odporucam pozriet na „https…“

    • Skusim objektivne: ak su splnene 3 podmienky, nema elektroauto konkurenciu (po 2 rokoch skusenosti):
      – mozes nabijat doma
      – nejazdis denne >400km
      – a nevadi ti povedzme o 20% vyssia cena

  3. Samozrejme ze vyhral Citron ked nastavili podmienky testu jemu site na mieru. Citron/Stellantis nabija max 100kw tak sa pouzili nabky 50 a 100kw. Nemohli pouzit nabky 200kw lebo vsetci ostatni 3ja konkurenti nabijaju 130+kw a boli by rychlejsi. 🙂 Kto v reale pri trase 1000km na cas si bude vyberat pomale nabky?
    Ak sli ustalenou rychlostou 120 preco ma konkurent 1 dobu jazdy o 13min viac? Jeho 120tka bola o 13min pmalsia ako Citrona? Chcu tvrdit ze C4 zrychluje na 120 a zastavuje o 13min rychlejsie?. A vobec pri 120ke by mnali mat vsetci dobu jazdy 8h19min plus cas 3-4x zrychlenie 0-120 a zastavenia. Kde aj ten najrychlejsi C4 stratil 33min???
    Mali sa nabijat na 200kw nabkach a kazdy mal nabijat v rozsahu 0-100% optimalne podla svojej nabijacej krivky a videlo by sa kto by bol realne najrychlejsi pri 120tke na 1000km.

    • Súhlasím, podmienky boli nastavené tak, aby Citroen zvíťazil a tie časy sú fakt divné, prečo je 13 minút rozdiel v nájazde 1000 km konštantnou rýchlosťou. Tu ma napadá, či išli 120 km podľa tachometra alebo podľa GPS. Potom by to mohlo znamenať, že niektoré automobilky majú väčší rozdiel medzi rýchlosťou v palubnom počítači a GPS.

      Najzaujímavejší je údaj o priemernej spotrebe, škoda, že nie sú zverejnené ešte ďalšie detaily. Ale čím viac takýchto porovnaní, tým lepšie. Celkovo je málo testov, ktoré by sa venovali porovnaniu „dostupnejších“ elektromobilov.

      • Vyzera to ze najpomalsi siel realnych 110 a ten najrychlejsi vitaz C4 112,8. To by bola trocha velka chyba/odchylka tachometrov. Ja na mojom Zoe mam odchylku tacha -1 az -1,5 oproti GPS a radarom. Nove Niro ktore som chvilu jazdil ma odchylku -4 az -5 co je myslim ze este celkom bezne. Ale 8-10 je uz privelka odchylka a na 4och roznych modeloch.
        Dalej ten vitaz s najkratsu dobou nabijania C4 ale s najpomalsim nominalnym nabijacim vykonom nabijal priemernym vykonom 55kw, a ten konkurent s najdlhsiou dobou ale s o 30+% rychlejsim nominalnym nabijanim ako C4 nabijal priemernym vykonom iba 44kw.
        Ten c4 je bud zazracny alebo nabijal viac na 100kw nabke a konkurenti na 50kw, i ked nechapem preco ich vovec striedali. Zeby preto aby C4ke vsetci neusli?
        Nejako to cele smrdi.

Pridajte komentár