Američania otestovali 3 čínske elektromobily. Sú obavy na mieste?

11

Americká spoločnosť Caresoft doviezla z Číny tri elektromobily z rôznych segmentov od rôznych čínskych výrobcov na test a rozbor. Jedným z cieľov bolo pritom zistiť, či je strach z možnej záplavy tamojšieho trhu čínskymi elektromobilmi opodstatnený. A zistenia je samozrejme možné preniesť aj v rámci intencií európskeho trhu.

USA a Európa sa obávajú, že cenovo dostupnejšie čínske elektromobily by mohli negatívne ovplyvniť miestne trhy a domácich výrobcov. Avšak nižšia cena, ktorá ale stále nie pravidlom v prípade dovážaných čínskych elektromobilov, určite nie je jediným kritériom možného úspechu.

Preto sa americká spoločnosť Caresoft, ktorá sa zaoberá benchmarkingom a znižovaním nákladov v automobilovom priemysle, rozhodla doviesť, otestovať a rozobrať 3 rozdielne čínske elektromobily. A prizvala si k tomu automotive veterána Johna McElroya, informoval web Insideevs na základe videa od Autoline Network. A v rámci porovnávacieho testu slúžila ako benchmark Tesla Model Y.

Testované vozidlá

Testovanými čínskymi vozidlami boli prémiový kompaktný „hatchback-crossover“ Zeekr X, crossover strednej triedy Xpeng G6 a prémiový fastback vyššej strednej triedy Avatr 12. Tieto modely majú pohon oboch náprav, výkon 314 / 357 / 424 kW, kapacitu batérie 69 / 87,6 / 94,5 kWh, dojazd 499 / 699 / 649 km (CLTC) a domácu cenu cca 28 700 / 30 200 / 52 000 € po prepočte. Prvé dva menované modely sa už predávajú aj v Európe a značka Avatr sa na európsky trh chystá.

Závery

Závery recenzentov troch vybraných čínskych elektromobilov, ktorým ako benchmark v rámci porovnávacieho testu slúžila Tesla Model Y, sú zaujímavé. John McElroy hovorí, že tieto elektromobily sú budíčkom pre všetky tradičné automobilky po celom svete. A prezident spoločnosti Caresoft Terry Woychowski dodal, že vozidlá sú výborne postavené a majú skvelý pomer cena/hodnota.

Recenzenti pritom ocenili príjemné riadenie, pôsobivé technológie a to, že vozidlá sú dobre vyrobené. A stoja oveľa menej, ako by stál porovnateľný elektromobil v USA. A McElroy povedal, že Xpeng G6 je pre Teslu Model Y vážnym konkurentom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky BYD chce dobyť európsky trh s EV. Pomôžu aj lacnejšie modely a EÚ-továrne
Na „lacný“ čínsky BYD Seagull, ktorý má prísť aj do EÚ, sa pozreli americkí odborníci. Čo povedali?
Elektromobily z Číny, vrátane Tesiel, sa môžu predražiť. EÚ podniká kroky k clám
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Toto je len potvrdenie toho, čo „sa šušká“ už viac rokov po celej zemeguli! 🙂 Skostnatené a dobré platené vedenia našich automobiliek s tým však pre vlastnú neschopnosť neurobili nič!

    P.S. A bude horšie

  2. Hlavný nedostatok všetkých čínskych áut je, že všetky prestanú fungovať, keď čína napadne Taiwan a rozpúta sa celosvetová izolácia…

    • Vidíš, to ma doteraz nenapadlo! Ťažko povedať, čo potom bude a nebude fungovať! ………

      P.S. Je to vážna vec, resp. hrozba, na ktorú často zabúdame! Neviem, či dostaneme šancu opýtať sa, „kde urobili súdruhovia z ČLR chybu“?! …….

    • Našťastie nenastala celosvetová izolácia USA keď napadli od druhej svetovej vojny desiatky štátov po celom svete. A všetci sme happy z najväčšej démonokracie.

  3. Ak budeme pracovať za čínske platy (cca 200 €/mesiac, šesť dní v týždni, 10-16 hod. denne), tak budeme mať aj čínske ceny. Má niekto záujem?

    • Asi by už mohla na slovensko doraziť informácia, že číňania vo veľkých mestách zarábajú viac ako priemerný slovák. Tak isto by mohla doraziť infromácia, že slovensko schudobnelo v EU tak, že chudobnejší sú už len bulhari. Predbehli nás aj bývalé krajiny Sovietskeho zväzu, ako Litva a Estónsko. Takže tak. Európa spľasla ako balonik, treba sa menej naparovať a viac makať.

Pridajte komentár