Tesla s historicky najvyšším ziskom, Model Y s obrovskými ambíciami a Model 3 lídrom segmentu

9

Prvý kvartál tohto roku bol pre Teslu jej najúspešnejším z hľadiska predaja elektromobilov či čistého zisku. Aj vďaka úspechu Modelu 3, ktorý v rámci svojho segmentu prekonal spaľováky. A Model Y má byť ešte oveľa úspešnejší.

Ako už vieme, Tesla počas prvých troch mesiacov roka 2021 dodala svojim zákazníkom rekordný počet elektromobilov, a to 184 800 ks. Napriek tomu, že v tomto období nevyrobila ani jeden Model S a Model X, ktoré prešli „faceliftom“ a pripravovali sa na výrobu.

Mnohí boli preto veľmi zvedaví, ako sa to prejaví na hospodárskych výsledkoch. Na jednej strane sme tu mali rekordné predaje áut, na druhej ani jedno vyrobené vlajkové vozidlo (dodaných pritom bolo len 2 020 zostatkových skladových áut) s vyššími maržami ako v prípade modelov 3 a Y.

Predajný úspech podčiarknutý ziskom

No a teraz už vieme, že Q1 2021 bol pre Teslu historicky najúspešnejším aj z hľadiska čistého a hrubého zisku. Hrubý zisk kalifornskej spoločnosti predstavoval 1,05 mld. $ (rok predtým to bolo 230 mil. $) a čistý zisk 438 mil. $ (rok predtým to bolo 16 mil. $). V prípade hrubého zisku pritom podľa portálu Nasdaq analytici očakávali zisk 0,79 $ na akciu, zatiaľ čo Tesla dosiahla 0,93 $ na akciu.

Čo sa týka príjmov, Tesla sa mohla pochváliť sumou 10,39 mld. $, čo predstavuje medziročný rast o 73,5 %. Po dlhšej dobe si však pohoršila v rámci hotovosti a jej ekvivalentov. Tá sa znížila o 2,2 mld. $ na 17,1 mld. $. Dôvodom je najmä obrovská investícia do kryptomeny Bitcoin (v Q1 2021 to bolo podľa Tesly 1,2 mld. $) či zníženie dlhu a finančného lízingu o 1,2 mld. $.

Pozitívnou správou však je, že Tesla napriek nižšej priemernej predajnej cene svojich produktov ohlásila zvýšenie marže, za čím stoja nižšie výrobné náklady. Tesla v tejto veci uvádza, že zníženie priemerných výrobných nákladov je pre jej poslanie kľúčové.

Zverejnila pritom zaujímavé čísla. V roku 2017 boli priemerné výrobné náklady na elektromobil Tesla okolo 84 000 $. V ostatnom kvartáli to bolo len 38 000 $, a to vďaka cenovo dostupnejším modelom 3 a Y a značnému poklesu podielu drahých vlajkových lodí, ktoré boli predtým jedinými dostupnými vozidlami kalifornskej značky.

Model 3 lídrom, Model Y s vysokými ambíciami

Tesla tiež uvádza, že elektrické vozidlá môžu prekonať predaje spaľovacích áut (nielen) vo svojom segmente, čoho dôkazom je Tesla Model 3. Tá sa totiž stala celosvetovo najpredávanejším modelom v segmente „prémiových sedanov“ za Q1 2021, keď prekonala dlhoročných lídrov ako BMW radu 3 a Mercedes triedy C.

V prípade crossoveru Model Y si pritom Tesla neskutočne verí. Podľa nej sa totiž tento model môže stať v budúcnosti najpredávanejším automobilom bez ohľadu na segment a typ pohonu.

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 sa u našich susedov stala najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu
Hodnota Tesly môže vyrásť do nebies aj vďaka Robotaxi a poisťovacím službám
Elon Musk údajne chcel, aby Teslu viedol terajší šéf koncernu VW Group

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Tak TESLE sa darí! Objaviť by sa mali aj nové modely S a X, ktoré by to mali ešte umocniť. So širšou paletou áut však prichádzajú nielen od VW, ale aj iné automobilky! Bude zaujímavé vidieť, ako sa na trhu vedľa seba pomestia, a kto aké čísla zapíše! Viva BEV!!!

  2. Má Tesla ,zo svojej ŠIROKEJ ponuky, auto s cenou pod 30–tisíc eur ??? Nemôžem si pomôcť , ale toto silne pripomína vyhlásenia od BMW,Mercedesu …..Pamätám si z minulosti Muskové vyhlásenia o jeho snahe o masové rozšírenie elektromobility !!! Samé bláboly a skutek utek . Neviem,či vôbec vie,kolko zarábajú jeho zamestnanci za výrobným pásom ?! Doteraz vyrába autá len pre “ hornú vrstvu “ a to už dosť hodne rokov!!! A pevne verím,že svoj názor na Teslu, tak skoro nezmením .

  3. Toto je revolučná zmena za posledné polstoročie. Outsider/nováčik predbehol celosvetovo dlhoročné prémiové modely. Potvrdzuje sa, že z pohľadu mladých ľudí sú staré ICE automobilky zaostalé a neatraktívne. Začína to chápať aj zbytok populácie. Je tu aj zaujímavá stratégia Tesly, stať sa dostupnou aj pre menej solventných zákazníkov. Preto im na rozdiel od dinosaurov prajem úspech. A na svoj pomník, nech si dinosaury pribijú kalkulačku…

  4. Ako mám chváliť revolučnú zmenu,ktorá je pre väčšinu ludí cenovo nedostupná? Zmení sa cena Tesly vôbec niekady smerom nadol? Ceny od 40–tisíc nahor sú len pre zhruba 20 % ludí na tejto planéte ! Čo zvyšok 80 % ludí, na tých sa kašle ?? Tesla je revolučná,prinútila ostatné automobilky k elektro–zmene,ale jedno je isté–nie sú to autá pre bežných ludí—a ešte dlho to tak zostane!!! Musia prísť iné automobilky,ktoré uspokoja tých zvyšných 80 %ludí na tejto planéte. Tesla to určite nebude. Musk tak akurát sníva o ceste na Mars !? Bežných ludi má v paži !!!

    • Odporúčam sledovať čínsky trh. Tam musela Tesla z dôvodu konkurenčného tlaku pristúpiť k výraznému zlacneniu. BEV s LFP a CTP dosiahli prakticky paritu s ICE. Viď Wuling Hong Guang Mini EV. Za 3600€ je toto auto dostupné pre široké masy celosvetovo.
      Chce to iba čas, kedy to príde aj do zaostalej Európy…

  5. Neviem prečo hovoríte o predajoch áut čo sa týka zisku keď drtivú väčšinu zisku $272 miliónov majú za nákup a predaj bitcoinu

    Tesla dosiahla za cca 1 kvartál s predajom bitcoinu vyšší zisk ako za 14 rokov predaja áut, to je celé

    • Čistý zisk z predaja bitcoinu bol cca 101 mil. a startup, ktorým bola Tesla v začiatkoch, asi nemôže produkovať stámiliónové zisky. Primárne je Tesla zameraná na rozšírenie elektromobility vo svete a na energetiku, to všetko so zameraním na ochranu klímy, teda nie na zisk. O tom svedčí aj jej sprístupnenie patentov pre všetkých záujemcov a ponuka spolupráce ostatným automobilkám.

Pridajte komentár