Tesla je otvorená zdieľaniu svojich batérií, pohon. jednotiek a softvéru

3

Elon Musk aktuálne uviedol, že Tesle nejde o rozdrvenie konkurencie, ale o urýchlenie trvalo udržateľnej dopravy. Preto je otvorená zdieľaniu svojich batérií, pohonných jednotiek a softvéru.

„Ešte včera sme mali vo vstupnej hale nášho ústredia v Palo Alto na stene vystavené patenty Tesly. Dnes tam už nie sú. Boli odstránené v duchu open source, aby bolo možné ďalej rozvíjať technológie elektromobilov“, uviedol Elon Musk začiatkom svojho oficiálneho blogového príspevku z roku 2014.

A dodal, že spoločnosť Tesla bola založená s cieľom urýchliť príchod udržateľnej dopravy. No a práve patenty by mohli podľa neho tento cieľ značne pribrzdiť. Preto Tesla sľúbila, že nebude viesť súdne spory týkajúce sa „porušenia“ patentov voči komukoľvek, kto využije jej technológie v dobrej viere.

Tieto svoje myšlienky šéf Tesly opätovne pripomenul minulý rok. Zrejme jedinou spoločnosťou, ktorá uviedla, že použila technológie Tesly v duchu open source, bol čínsky e-mobility startup Xpeng. Podrobnosti v tejto veci však nie sú známe.

Tesla v minulosti už dodávala niektoré svoje technológie tradičným výrobcom automobilov. A to svojim vtedajším akcionárom – Daimler (elektrické pohonné jednotky pre modely Smart a Mercedes-Benz B 250e) a Toyota (pohonný systém, vrátane batérií, pre model RAV4 EV).

Minulý rok sa pritom objavili náznaky obnovenia spolupráce medzi Teslou a Daimlerom, keď vtedajší šéf značky Mercedes-Benz povedal, že obe spoločnosti diskutujú o možnej spolupráci na elektrickej dodávke.

Mike Manley, ktorý šéfuje koncernu Fiat Chrysler, koncom minulého roka zas uviedol, že nevylučuje, že by mohli kúpiť od Tesly „skateboardovú“ platformu a naladiť ďalšie systémy pre potreby svojich značiek.

Ďalšia „výzva“ Elona Muska

A aktuálne Elon Musk cez Twitter napísal nasledovné: „Tesla je otvorená licencovaniu softvéru a dodávaniu pohonných jednotiek a batérií. Snažíme sa len o akcelerovanie trvalo udržateľnej energie, nie rozdrvenie konkurentov!“

Týmto pritom reagoval na článok, ktorý bol o možnom technologickom deficite nemeckých automobiliek voči Tesle. Z tohto vyjadrenia by tiež mohlo vyplývať, že Tesla má naozaj „megalomanské“ plány ohľadom produkcie batérií, keď ich chce ponúkať aj iným výrobcom.

Sme veľmi zvedaví, či sa tejto „ponuky“ niekto chytí. Veď Elon Musk v minulosti napr. už viackrát uviedol, že Tesla je ochotná zdieľať svoju sieť nabíjacích staníc Supercharger s inými výrobcami elektromobilov. Neskôr ale dodal, že o to nikto neprejavil záujem.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci priznávajú, že v oblasti elektromobility a softvéru zaspali dobu
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW
Tesla Model 3 „kradne“ európskych zákazníkov najmä nemeckým značkám

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

      • Toto je fórum špeciálne na autá. Problém života a zeme je samozrejme širší, ale nedá sa naraz a všade riešiť všetko. Kto sa rozumie autám, nech rieši autá.

Pridajte komentár