Tesla aktualizuje záručné podmienky svojich áut. Spoznali sme záruku na Model Y

5

Spoločnosť Tesla aktualizovala záručné podmienky, ktoré sa vzťahujú na jej elektromobily. Niektoré zmeny sú pozitívne, iné už nie. Zverejnila tiež záruku na Model Y, ktorý sa pomaly chystá na trh.

Na batériu a pohonnú jednotku svojich vlajkových lodí Model S a Model X poskytovala Tesla doteraz 8-ročnú záruku bez garancie minimálnej zostatkovej kapacity batérie. To sa však mení, keďže počas záručnej doby garantuje, že kapacita batérie neklesne pod 70 %.

Pridáva však nové obmedzenie v podobe maximálneho nájazdu kilometrov. Takže po novom je záruka na batériu a pohonnú jednotku 8 rokov alebo 240 000 km (doteraz neobmedzený počet km s výnimkou starého Modelu S so 60 kWh batériou), podľa toho, čo nastane skôr, pričom ak počas záruky klesne kapacita batérie pod 70 %, môže zákazník požiadať o bezplatnú výmenu.

Záruka na Model Y

Tesla tiež zverejnila záručné podmienky na Model Y. Asi nikoho neprekvapí, že tie sú rovnaké ako v prípade Modelu 3, z ktorého vychádza. Tzn., že na batériu a pohonnú jednotku sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km (Standard Range Battery), resp. 192 000 km (Long Range Battery), pričom je garantovaná minimálna zostatková kapacita batérie na úrovni 70 %.

Základná záruka na vozidlá Tesla sa nemení. Tzn., že pre všetky modely platí záruka 4 roky alebo 80 000 km, podľa toho, čo nastane skôr.

Po aktualizácii môže klesnú dojazd

Tesla v rámci svojich záručných podmienok po novom tiež uvádza, že na „zmeny výkonu batérie po softvérovej aktualizácii“ sa záruka nevzťahuje. To je zrejme reakcia na žalobu, ktorú podali na Teslu niektorí jej zákazníci, a to potom, čo sa vplyvom niektorých aktualizácii znížil dojazd ich elektromobilov.

Tesla to odôvodnila tým, že tieto softvérové aktualizácie mali za cieľ chrániť batériu. V rámci aktualizovaných záručných podmienok pritom uvádza, že softvérové aktualizácie na ochranu batérie a zlepšenie jej životnosti môžu spôsobiť „poznateľné zmeny“.

V tejto súvislosti však treba tiež povedať, že viaceré softvérové aktualizácie priniesli naopak zvýšenie dojazdu elektromobilov Tesla.

Zdroj: Electrek

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zvýšila dojazd Modelu Y a odhalila jeho sériovú verziu
Štatistiky naznačujú, že kapacita batérií Tesiel neklesne pod 90 % ani po 300 000 km
Tesla Model S sa približuje k dojazdu cez 700 km, hovorí Elon Musk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Tesla nemá problém z motorom alebo kapacitou batérie ale z elektronikou ta prdne v baterke alebo motore mnohonásobne viac krát ako samotný motor alebo kapacita baterky.

Pridajte komentár