Tesla čelí žalobe kvôli obmedzeniu dojazdu niektorých elektromobilov

2

Dve softvérové aktualizácie spôsobili niektorým majiteľom elektromobilov Tesla problémy. Okrem iného aj značné zníženie dojazdu. Keďže Tesla neprišla dostatočne rýchlo so sľúbenou nápravou, niektorí majitelia sa to snažia riešiť žalobou.

O problematických aktualizáciách sme už informovali, pričom podaktorí sa domnievajú, že tie by mohli teoreticky súvisieť s požiarom Tesly Model S, ktorá vzplanula v apríli v jednej zo šanghajských garáží.

Pokles až o 11 %

Majitelia zasiahnutých elektromobilov mali podľa Tek zaznamenať po aktualizáciách 2019.16.1 alebo 2019.16.2 pokles dojazd približne o 10 %. Electrek zas informoval, že niektorí majitelia z USA prišli na dojazde o 19 až 48 km. Zdá sa pritom, že tento problém zasiahol najmä Model S / X P85D.

Jedným z najmenej spokojných majiteľov je pritom David Rasmussen, ktorému v priebehu 5 týždňov po jednej zo spomínaných aktualizácii klesol dojazd až o 11 %, čim stratil 48 km. V servise Tesla mu pritom bolo povedané, že ide o normálnu degradáciu batérie.

Dôvodom „ochrana batérie“

Spoločnosť Tesla však neskôr uviedla, že cieľom aktualizácií bola ochrana batérie a jej životnosti. Dodala, že „malé“ zníženie dojazdu vplyvom aktualizácie softvéru sa dotklo „len veľmi malého počtu majiteľov starších modelov S a X“ a že pracuje na znížení jej negatívneho vplyvu.

K náprave nedošlo, nasledovalo trestné oznámenie

Podľa Rasmussena sa však nič nezmenilo, a tak podal na Teslu trestné oznámenie, informuje Electrek. Podľa neho pritom nejde len o pokles dojazdu jeho elektromobilu Tesla Model S 85, ale aj o obmedzenie rýchlosti nabíjania. A údajne nemá byť jediným, kto podal v tejto veci na Teslu žalobu.

Aktuálne vyjadrenie Tesly

Tesla v tejto súvislosti pre Electrek uviedla: „Poskytovanie najlepších zákazníckych skúseností s dôrazom na čo najvyššiu bezpečnosť bolo vždy našou prioritou. Ani jedna zo spomínaných vecí nám nie je ľahostajná, ako to naznačuje táto sťažnosť. Veľmi malé percento majiteľov starších modelov S a X si možno všimlo po aktualizácii určenej k zabezpečeniu lepšej životnosti batérie malé zníženie dojazdu po nabití batérie na 100 %. Ako sme už uviedli, pracujeme na znížení jej negatívneho vplyvu a od minulého týždňa uvoľňujeme OTA aktualizácie súvisiace s problémom.“

Nuž, veríme, že nakoniec všetko dobre dopadne. Škoda len, že Tesla v tejto súvislosti viac nekomunikovala so svojimi zákazníkmi. Zrejme to nemuselo zájsť až tak ďaleko. A dúfame, že nová aktualizácia prinesie želanú nápravu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Problémy s kvalitou laku Tesly Model 3 by nemuseli byť zažehnané
Tesla Model 3: Vyladenie podvozka za pomoci NASA a špeciálne pneumatiky
Nissan Leaf dokáže napájať domácnosť. Prečo nie Tesly?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Nie som advokát spoločnosti TESLA.
    Som iba obyčajný technológ, človek z praxe, z výroby.
    A keď je tu nejaký problém, jeho riešenie je vždy, opakujem vždy (!!!) na úkor niečoho, nejakej inej vlastnosti.
    A presne toto sa stalo v Tesle.
    Problém je ale v tom, že Tesla mala okamžite informovať dotknutých zákazníkov, podrobne všetko vysvetliť a ponúknuť nejaký bonus ako kvázi kompenzáciu. A nenechať to zájsť do nejakých súdnych sporov.
    Začať bolo treba informovaním vlastných zamestnancov, aby nedochádzalo k tomu, že nejaký blbec v servise povie nejakú hlúposť o degradácii batérie…

Pridajte komentár