Dve softvérové aktualizácie spôsobili niektorým majiteľom elektromobilov Tesla problémy. Okrem iného aj značné zníženie dojazdu. Keďže Tesla neprišla dostatočne rýchlo so sľúbenou nápravou, niektorí majitelia sa to snažia riešiť žalobou.
O problematických aktualizáciách sme už informovali, pričom podaktorí sa domnievajú, že tie by mohli teoreticky súvisieť s požiarom Tesly Model S, ktorá vzplanula v apríli v jednej zo šanghajských garáží.
Pokles až o 11 %
Majitelia zasiahnutých elektromobilov mali podľa Tek zaznamenať po aktualizáciách 2019.16.1 alebo 2019.16.2 pokles dojazd približne o 10 %. Electrek zas informoval, že niektorí majitelia z USA prišli na dojazde o 19 až 48 km. Zdá sa pritom, že tento problém zasiahol najmä Model S / X P85D.
Jedným z najmenej spokojných majiteľov je pritom David Rasmussen, ktorému v priebehu 5 týždňov po jednej zo spomínaných aktualizácii klesol dojazd až o 11 %, čim stratil 48 km. V servise Tesla mu pritom bolo povedané, že ide o normálnu degradáciu batérie.
Dôvodom „ochrana batérie“
Spoločnosť Tesla však neskôr uviedla, že cieľom aktualizácií bola ochrana batérie a jej životnosti. Dodala, že „malé“ zníženie dojazdu vplyvom aktualizácie softvéru sa dotklo „len veľmi malého počtu majiteľov starších modelov S a X“ a že pracuje na znížení jej negatívneho vplyvu.
K náprave nedošlo, nasledovalo trestné oznámenie
Podľa Rasmussena sa však nič nezmenilo, a tak podal na Teslu trestné oznámenie, informuje Electrek. Podľa neho pritom nejde len o pokles dojazdu jeho elektromobilu Tesla Model S 85, ale aj o obmedzenie rýchlosti nabíjania. A údajne nemá byť jediným, kto podal v tejto veci na Teslu žalobu.
Aktuálne vyjadrenie Tesly
Tesla v tejto súvislosti pre Electrek uviedla: „Poskytovanie najlepších zákazníckych skúseností s dôrazom na čo najvyššiu bezpečnosť bolo vždy našou prioritou. Ani jedna zo spomínaných vecí nám nie je ľahostajná, ako to naznačuje táto sťažnosť. Veľmi malé percento majiteľov starších modelov S a X si možno všimlo po aktualizácii určenej k zabezpečeniu lepšej životnosti batérie malé zníženie dojazdu po nabití batérie na 100 %. Ako sme už uviedli, pracujeme na znížení jej negatívneho vplyvu a od minulého týždňa uvoľňujeme OTA aktualizácie súvisiace s problémom.“
Nuž, veríme, že nakoniec všetko dobre dopadne. Škoda len, že Tesla v tejto súvislosti viac nekomunikovala so svojimi zákazníkmi. Zrejme to nemuselo zájsť až tak ďaleko. A dúfame, že nová aktualizácia prinesie želanú nápravu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Problémy s kvalitou laku Tesly Model 3 by nemuseli byť zažehnané
Tesla Model 3: Vyladenie podvozka za pomoci NASA a špeciálne pneumatiky
Nissan Leaf dokáže napájať domácnosť. Prečo nie Tesly?
2 komentáre
Nie som advokát spoločnosti TESLA.
Som iba obyčajný technológ, človek z praxe, z výroby.
A keď je tu nejaký problém, jeho riešenie je vždy, opakujem vždy (!!!) na úkor niečoho, nejakej inej vlastnosti.
A presne toto sa stalo v Tesle.
Problém je ale v tom, že Tesla mala okamžite informovať dotknutých zákazníkov, podrobne všetko vysvetliť a ponúknuť nejaký bonus ako kvázi kompenzáciu. A nenechať to zájsť do nejakých súdnych sporov.
Začať bolo treba informovaním vlastných zamestnancov, aby nedochádzalo k tomu, že nejaký blbec v servise povie nejakú hlúposť o degradácii batérie…
Úplný súhlas.