Tesla buduje nový tím, ktorý sa bude venovať vývoju a aplikácii nových materiálov

5

Tesla je „posadnutá“ inováciami a inak tomu nie je ani v prípade materiálov. Na podporu zavádzania nových materiálov v rámci svojich produktov pritom buduje úplne nový tím.

Tesla spolupracuje pri vývoji nových materiálov aj s inžiniermi z Muskovej aerokozmickej spoločnosti SpaceX. Oba „materiálové tímy“ mal pritom na starosti uznávaný odborník na zliatiny Charles Kuehmann, ktorý začal pre Elona Muska pracovať v roku 2016, kedy prišiel zo spoločnosti Apple.

Jedným z výsledkov práce materiálového tímu Tesly je nová hliníková zliatina, ktorá je vhodná pre tlakové liatie, pričom má mať doteraz „nespojené“ vlastnosti. A tými sú vysoká pevnosť a vysoká vodivosťou. Keďže takáto hliníková zliatina na komerčnom trhu podľa Tesly nebola, tak si ju kalifornská spoločnosť vyvinula „sama“.

A iný špeciálny materiál bude používať aj chystaný model Tesla Cybertruck. Spoločnosť Tesla v rámci predstavenia prototypu totiž uviedla, že konštrukcia Cybertrucku prináša maximálnu možnú odolnosť a ochranu cestujúcich, a to aj vďaka materiálu „ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED“.

Ide o špeciálnu kalenú nehrdzavejúcu oceľ, z ktorej bude vyrobená vesmírna loď Starship, ktorá sa chystá na Mars. Elon Musk pritom portálu Teslarati potvrdil, že materiál použitý v rámci Cybertrucku sa môže zdokonaľovať, tak ako iné súčasti ich elektromobilov.

Úplne nový tím

No a zdá sa, že Tesla chce posunúť nové materiály na novú úroveň. Podľa jedného z jej inžinierov, ako aj popisu Teslou zverejnenej pracovnej pozície, totiž buduje nový „materiálový“ tím, upozorňuje Teslarati. David Nelson pritom prostredníctvom LinkedIn uviedol, že prešiel do úplne nového tímu materiálového inžinierstva spoločnosti Tesla, ktorý sa buduje od nuly.

Jeho ústrednou myšlienkou je urýchlenie prijatia nových materiálov a procesov a pomôcť tak prekonať priepasť medzi vedou o materiáloch a dizajnom súčiastok. Nelson tiež avizuje spoluprácu s prvotriednymi vedcami, ktorí sa venujú oblasti materiálov a tímami produktového dizajnu. A to isté sa v podstate nachádza aj v popise zverejnenej pracovnej pozície („dizajnový inžinier – materiálové aplikácie“) od spoločnosti Tesla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck je z rovnakého nepriestrelného materiálu ako vesmírna loď SpaceX
Tesla si patentovala novú technológiu skla. Redukuje hluk a zlepšuje tepelnú izoláciu
Tesla vyvinula nový materiál (aj) pre komponenty elektrického pohonu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Ak je to tak, a ostatní výrobcovia áut sa v oblasti vývoja nových materiálov tak intenzívne neangažujú, bude mať TESLA aj tu navrch! Nedá sa však vylúčiť, že TESLA o svojich aktivitách uverejňuje viac informácií ako ostatní!

  2. Ostatní výrobcovia asi nevyvíjajú materiály pre cestu na Mars ako TESLA, ktoré potom môžu použiť aj pri autách. To sa dá celkom dobre vylúčiť.

  3. Zásadný rozdiel oproti Tesla a starými automobilkami je hlavne v rýchlosti inováciách. Zatiaľ Tesla rýchlosť zvyšuje a rozdiel sa zväčšuje. Klasické automobilky čakajú na bod, kedy riadenie štruktúr nabobtná tak, že následne Tesla padne na ich úroveň. A bude radšej blokovať konkurenciu prostredníctvom patentov a súdnych žalôb, doplneným občasným skupovaním startupov. Je tu však filozofický rozdiel motívu, prečo to robia. Pre Muska je celý ekosystém len prostriedok ako sa dostať na Mars. Staré korporácie chcú len všetkých bohapusto odrať o peniaze a udržať pre nich výhodný status quo. Zatiaľ čo Číňania primárne budujú strednú triedu a likvidujú chudobu…

  4. Co tam po inováciách v materiáloch keď sa Tesla po pár rokoch rozpadne a kvalita spracovania toho auta nedosahuje ani kvalitu dacie. Veľké nafúknuté nič. A ak niekto píše ze ma tesal v niečom na vrch, tak by ma zaujímalo v com…ale toto je Tesla magazín tak ru budú všetci len a len chrániť svoju super teslu.

Pridajte komentár