Šéf Tesly uviedol, kedy je najlepšie kupovať ich autá s ohľadom na výrobnú kvalitu

6

Elon Musk v rozhovore s uznávaným automobilovým odborníkom Sandym Munrom priznal, že Tesla môže mať v určitých fázach výroby problémy s udržaním štandardnej produkčnej kvality svojich elektromobilov. Uviedol pritom, kedy je ich najlepšie kupovať.

Sandy Munro, ktorý sa profesne venuje zvyšovaniu efektivity výroby automobilov, už rozobral pár elektromobilov Tesla v rámci reverzného inžinierstva. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že technologickou stránkou vozidiel kalifornskej značky bol vždy nadšený. S výrobnou kvalitou však nebol až tak spokojný.

Na účet prvého analyzovaného modelu Tesla, ktorým bol pôvodný Model 3, Munro povedal, že mu úrovňou spracovania pripomínala modely značky Kia z 90. rokov. A to nebola poklona. Potom si ho však Model 3 získal mnohými technologickými riešeniami aj jazdnými vlastnosťami.

Reverznému inžinierstvu podrobil aj „novinku“ Tesla Model Y, pričom taktiež vyzdvihol technickú stránku a dokonca pochválil kvalitu spracovania – uviedol obrovské zlepšenie v porovnaní so spomínaným Modelom 3. Jeho nadšenie z výrobnej kvality však potom opadlo v prípade vynoveného Modelu 3, od ktorého čakal viac. Ďalší Model 3, ktorý mal možnosť preskúmať krátko na to, bol po tejto stránke zas v poriadku.

Elon Musk o výrobnej kvalite

Zdá sa teda, že Tesla nedokáže v rámci svojho závodu vo Fremonte udržať konštantnú produkčnú kvalitu svojich elektromobilov. A to v rozhovore s Munrom v podstate potvrdil samotný Elon Musk, na čo upozornil portál Business Insider.

Šéf Tesly totiž povedal, že kamarátom, ktorí sa ho pýtajú, kedy by si mali kúpiť elektromobil Tesla, hovorí: „Buď si ju kúpte hneď na začiatku alebo keď výroba dosiahne ustálený stav.“ V tejto súvislosti dodal, že je „super ťažké“ udržať všetko v poriadku, najmä detaily, keď prudko zvyšujú produkciu a vertikálnu integráciu.

Ako príklad uviedol problémy s kvalitou laku, pretože v istej fáze zvyšovania produkcie sa ukázalo, že nanesená farba nemala dostatok času na to, aby správne zaschla. Potom Musk opäť uviedol, že urobiť prototypy je jednoduché a zábavné a že skutočne náročná je až objemová produkcia spoľahlivých produktov za prijateľnú cenu. A dodal: „Naša produkcia je peklo.“

Zdroj titulnej ilustračnej fotografia: Steve Jurvetson/Flickr

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť najhoršia aj najlepšia v rámci „výrobnej“ kvality áut. Podľa toho kde
Tesla chystá kamerový systém pre kontrolu výrobnej kvality a má zvolať 158 000 áut
Reverzné inžinierstvo Tesly Model Y odhaľuje ďalšie vylepšenia oproti Modelu 3

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Kvalita je zrejme trvalý problém každej produkcie. Písal o to aj Arthur Hailey v slávnom románe Kolesá. Čo ma však viac zaujalo, je skromná zmienka o jazdných vlastnostiach vo vete: „Potom si ho však Model 3 získal mnohými technologickými riešeniami aj jazdnými vlastnosťami.“ Dôležité jazdné vlastnosti nebývajú súčasťou hodnotení nových BEV !!! Ako vidíte tento „nedostatok“ hodnotení Vy, pán Bakša?!

      • V hodnotení „klasických“ áut vždy mali a doteraz majú jazdné vlastnosti dôležité miesto. Pri popisoch parametrov a vlastností BEV sa prakticky nevyskytujú informácie o jazdných vlastnostiach, a to mi chýba!

          • Budem sledovať, či a aké hodnotenia jazdných vlastností budú v článkoch, a časom to znovu zhodnotím!

        • BEV majú výborné jazdné vlastnosti v celom spektre, okrem jednej. Hmotnosť! Tá je však dramaticky zlepšovaná. Každých desať rokov hmotnosť baterky klesne na polovicu, pri rovnakej uloženej energii).

          Výhodou je podstatne ľahšie a jednoduchšie elektrické auto, okrem batérie.

          Dnes sme pri najlepších malosériových článkoch 300-400kWh/kg. O desať rokov budeme pravdepodobne na 600-800kWh/kg.

Pridajte komentár