Elon Musk dnes oznámil, že Tesla vyrobila elektromobil s poradovým číslom 1 000 000. Ide pritom o novinku Tesla Model Y, ktorá samotná by sa mala vyrábať v miliónoch kusov. Aj preto Tesla začala rozširovať svoje produkčné kapacity.
Keď spoločnosť Tesla uviedla na trh svoj prvý elektromobil Tesla Roadster (2008), zrejme len pár „fantastov“ si vedelo predstaviť, že o 12 rokov sa z tohto startupu stane globálny líder v oblasti elektrických áut s dobre rozbehnutým „energetickým“ biznisom (produkty divízie Tesla Energy).
Tesla Roadster postavená na základoch Lotusu Elise sa produkovala v rokoch 2008 až 2012, pričom sa vyrobilo celkovo okolo 2 250 ks. Revolúciu kalifornskej spoločnosti potom naštartoval 2. model – elektrický sedan vyššej strednej triedy Tesla Model S (2012), pričom ten bol v roku 2015 podporený odvodeným SUV Tesla Model X.
Tieto modely pritom úplne narušili segmenty veľkých prémiových sedanov a SUV, pričom ich úspech v USA a neskôr v Európe šiel na úkor dovtedajších nemeckých stálic.
Odrazový mostík
Prvé 3 modely však boli len odrazovým mostíkom pre produkciu elektromobilu, ktorý mal byť dostupný pre masy. A tým je sedan strednej triedy Tesla Model 3, ktorý sa vo svojich počiatkoch potýkal s obrovskými produkčnými problémami, pričom Elon Musk neskôr priznal, že mohol spôsobiť bankrot spoločnosti.
Tesle sa však problémy podarilo vyriešiť, pričom netrvalo dlho a tento model sa stal jednoznačným elektrickým bestsellerom za rok 2019, keď sa predalo 301 000 kusov. A aktuálne vyrobený miliónty elektromobil značky, Tesla, ktorým je crossover strednej triedy – Model Y, by sa mal stať ešte úspešnejším modelom.
Veď je trendom, že záujem o vozidlá typu SUV a crossover neustále rastie, a to na úkor tých tradičnejších, vrátane sedanov. V júni 2019 sa pritom Elon Musk vyjadril, že za pár rokov by mohli zákazníci požadovať 750 000 ks Modelu 3 a 1 250 000 ks Modelu Y ročne.
Ďalšie modely a továrne
Tesla pritom chystá ďalšie modely, a to Cybertruck, Semi, Roadster 2, ale aj menší cenovo dostupnejší elektromobil. Takže je pochopiteľné, že buduje nové produkčné kapacity. Aktuálne sa v tejto súvislosti dozvedáme, že svoju pomerne čerstvú továreň v Číne chce rozšíriť tak, aby zvládala zvýšenú produkciu niektorých častí pre svoje vozidlá, čo naznačuje rozšírenie produkcie áut o 73 % na 260 000 ks ročne. Konečným cieľom je pritom 500 000 áut ročne.
V Európe sa zas pripravuje spustenie výstavby svojej štvrtej Gigafactory, ktorá by mala produkovať až 750 000 áut ročne. A zdá sa, že tiež zvažuje ďalšiu, už 4. továreň v USA. Sme preto veľmi zvedaví, ako dlho bude trvať, kým Tesla vyrobí ďalší milión vozidiel.
Congratulations Tesla team on making our 1,000,000th car!! pic.twitter.com/5M99a9LLQi
— Elon Musk (@elonmusk) March 10, 2020
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Volkswagenu koriguje svoje vyhlásenia o predbehnutí Tesly
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW
Ex-šéf Fordu hovorí, že Tesla je „ikonickou“ značkou s veľkou výhodou
2 komentáre
Pri čítaní tohoto článku som si spomenul na nedávne vyjadrenie šéfa VW a následné až jedovaté poznámky diskutujúcich k problémom VW so software ID.3. V článku je uvedené, aké až existenciu ohrozujúce problémy mala Tesla pri nábehu Modelu 3.
P.S. Ďakujem vydavateľovi za tento článok pri príležitosti vyrobenej milióntej Tesly!
a co si tym akoze chcel povedat?