„Taxi“ Tesla má za sebou 700 000 km. Kedy bola menená prvá batéria?

8

Tesla Model S v službách prepravnej spoločnosti z Austrálie má za sebou úctyhodný nájazd 700 000 km. Majiteľ pritom prezradil, kedy vymenil pôvodnú batériu, koľko by stál upgrade na kapacitne väčší akumulátor a koľko ušetrí na „palive“ a údržbe.

Máme tu ďalší elektromobil Tesla s poriadnou porciou kilometrov, na ktorý upozornil portál The Driven. Tentokrát z Austrálie. Ide o Model S 75D (r.v. 2018), ktorého majiteľom je Nigel Raynard a ktorý jazdí v rámci prepravnej spoločnosti poskytujúcej letiskové transfery.

Batéria

Napr. za ostatných 30 mesiacov najazdil spomínaný model priemerne 10 000 km mesačne. Takže ide o mimoriadne vyťažované vozidlo. Zrejme väčšinu pritom najviac zaujíma, ako sa daný nápor podpísal na batérii. Nuž, tú pôvodnú dal majiteľ vymeniť v rámci záruky pri cca 667 000 km.

Raynard pritom povedal, že Tesla mu okrem záručnej výmeny 75-kWh batérie ponúkla aj mimozáručný upgrade na batériu s kapacitou 90 kWh. A to za cca 26 800 pravdepodobne austrálskych dolárov, čo je po prepočte cca 16 300 €. On si však vybral záručnú výmenu kapacitne menšej batérie.

Koľko má ušetriť?

Majiteľ dodal, že vzhľadom na to, že ročne v rámci nákladov ušetrí na „palive“ a servise / údržbe cca 20 000 AUD (cca 12 200 €), bol ponúknutý upgrade batérie „dobrou ponukou“. Čo sa týka ďalších vecí, ktoré Nigel Raynard okrem batérie menil na svojej Tesle Model S 75D, spomína brzdové doštičky. Tie boli nahradené novými po 460 000 km.

Žiaľ, viac sme sa v tomto smere alebo ohľadom degradácie pôvodnej a súčasnej batérie nedozvedeli. Oveľa podrobnejšie súvisiace informácie však poskytli iní majitelia Modelu S. Napr. známy Rich Benoit v rámci svojho 10-ročného vozidla s „civilnejším“ nájazdom 170 000 km či ďalší „pracovný“ Model S vo vlastníctve spoločnosti Current Taxi s nájazdom 500 000 km.

A napr. všeobecné informácie ohľadom možnej životnosti batérií elektromobilov Tesla na základe dát zbieraných v rámci cca 6-tísícovej flotily poskytol elektrotechnický inžinier Christian Pogea.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Táto Tesla Model 3 má za sebou 250 000 km. Ako klesla kapacita batérie a čo náklady na údržbu?
Náklady na „servis“ elektromobilov sú podľa prieskumu o polovicu nižšie ako pri spaľovákoch
Mýty ohľadom zdravia a životnosti batérií elektromobilov
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Predpokladám, že batériu 75 kWh dostal Nigel Raynard v záruke bezplatne! Potom sa mi zdá príplatok za 90 kWh batériu neslušný! Plus 15 kWh za 16.300 je 1.087 Eur za 1 kWh, a to považujem za príliš!

    Pán Bakša, zdá sa mi, že tento článok mal pokračovať údajmi, ktoré poskytli iní užívatelia ……

    • to je dost otazne, lebo vymenou v zaruke nemusi dostat uplne novu bateriu,ale pokojne repas ktory by mal vydrzat do konca zaruky… ceny bateriii su vysoke,pokial ich nezacnu ponukat ini vyrobcovia mimo vyrobcu vozidla,,,raz k tomu pride a potom rapidne spadnu..

      • P. S. Ak niekomu takto zlepia a vymenia batériu v záruke, len aby vydržala, kým bude po záruke, bude na tom horšie, ako iní, ktorým sa batéria vydarila, a dáva nádej, že auto aj prežije!

        • zdravim, repasovana bateria nemusi byt horsia ako nova.
          Repasovanie baterie pozostava z najdenia vadneho clanku/clankov a jeho vymeny.
          Teoreticky, ak bol jeden vadny clanok a ostatne boli vynikajuce, po vymene za novy vynikajuci clanok bude baterka repasovana a zaroven vynikajuca.
          No viac by ma do buducnosti zaujimalo ci sa najde niekto kto da moznost upgradu na vyssiu kapacitu baterie. pride novy typ baterie a do rovnakeho balenia sa vojde vyssia kapacita.

          • Tiež si myslím, že takto ideálne to v praxi s repasom nebude! Dobré pôvodné články tiež budú mať niečo za sebou, a je otázka prečo skolabovali tie čo trebalo vymeniť. Po repase po čase môže pustiť ešte aj niektorý ďalší pôvodný článok, či dva alebo aj tri, a keď to bude po záruke, tak c´est la vie!

            Vyššia kapacita? Pozrime sa na články AA a AAA. S novými technológiami sa kapacita v rovnakých mierach článkov až znásobila. To bude možné aj u autobatérií! Energetická hustota sa stále zvyšuje.

  2. Pekne čísla dosť veľa km. Ale nabehol by toľko aj na 10 ročnej batérií? S predpokladom, že dovtedy mala najazdené povedzme dedkom len 50tisic km? No prezradím vám, že nie nepriateľom batérií niesu km ale vek

Pridajte komentár