Šéf Volkswagenu koriguje svoje vyhlásenia o predbehnutí Tesly

12

Mohlo by sa zdať, že automobilka Volkswagen krotí svoj optimizmus v rámci svojich ambicióznych plánov v oblasti elektromobility, pričom spomína aj spoločnosť Tesla.

Zo spoločnosti Tesla sa najskôr tradičné automobilky smiali. Potom mal byť každý ich pripravovaný elektromobil tzv. „Tesla killer-om“. Neskôr sa objavili vyjadrenia, ktoré naznačovali, že niektoré z nich Teslu považujú za akýsi „benchmark“ v oblasti elektromobility, ktorý však prekonajú.

No a aktuálne svoje vyhlásenia o predbehnutí Tesly koriguje gigantický automobilový koncern, ktorý stavia svoju budúcnosť čisto na batériou poháňaných elektromobiloch a ktorý do oblasti elektromobility nalieva a naleje najviac finančných prostriedkov – Volkswagen Group.

V septembri minulého roka šéf koncernu VW Herbert Diess povedal, že jeho spoločnosť má z dlhodobého hľadiska výhodu oproti Tesle v rozsahu produkcie. Na strane hardvéru nepredpokladá veľké rozdiely medzi oboma spoločnosťami, pretože obe majú dedikovanú platformu pre elektrické vozidlá, pričom Tesla je celkom veľkým výrobcom elektromobilov.

„Ale keď príde na ďalšiu vec, ktorou je softvér, aj keď je Tesla v tejto oblasti silná, softvér je skutočne vysoko-objemovou záležitosťou. Ak robíte softvér, musíte použiť 10 miliónov zariadení, nie 1 milión,“ doplnil Diess.
Pár mesiacov na to sa objavili informácie o veľkých problémoch so softvérom (neskôr potvrdené aj VW) v rámci elektrického modelu Volkswagen ID.3, ktorý má byť po modeloch Beetle a Golf ďalšou veľkou „kapitolou“ histórie nemeckej značky. Podľa neoficiálnych správ, ktoré ale VW dementoval, môžu pritom softvérové problémy výrazne oneskoriť spustenie dodávok tohto modelu, ktoré je naplánované na „leto“.

„Nebude to (asi) také ľahké drahá…“

Začiatkom tohto roka sa zas Diess vyjadril, že „sú optimistickí ohľadom držania kroku s Teslou, pričom ju pravdepodobne v určitom štádiu predbehnú.“ A aktuálne šéf VW pre Financial Times (via Electrek) hovorí, že Elon Musk podstupuje riziká, ktoré by oni nemohli.

Preto si myslí, že sú dobrá dvojica. Elon Musk má podľa neho tiahnuť vpred, pričom oni ho rýchlo nasledujú a snažia sa držať najbližšie, ako je to možné.

Takže sa zrejme ukazuje, že robiť dobré a rentabilné elektrické autá, nie je také jednoduché, ako si niektoré tradičné automobilky mysleli. Brzdou pritom nemusí byť len zavádzanie nových technológií, ale aj tradičné štruktúry a dodávateľské reťazce, čo naznačil aj inžinier nemenovanej japonskej automobilky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW
Lucid tvrdí, že Teslu zosadí z trónu v oblasti efektivity elektromobilov
Ex-šéf Fordu hovorí, že Tesla je „ikonickou“ značkou s veľkou výhodou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Pri všetkej úcte k VW, minimálne v otázke softvéru a vyspelosti technológií v oblasti EV, je VW (a mnoho ostatných tradičných výrobcov automobilov) v dobe kamennej a ambície dýchať na krk Tesle v tejto oblasti sú na mile vzdialené od skutočnosti.
    Stačí sa len pozrieť na pár komponentov Tesly ak HW3 s 2 superčipmi spracujúcimi 2,3 miliardy operácií za sekundu, vlastné vyvinuté materiály, hladko fungujúci SW, pripravenosť na autonómiu stupňa 4 a 5, neustále vylepšované batérie a zoznam by pokračoval.
    Tesla má vlastnú malú sieť svojich dodávateľov, žiadnych milión OEM subdodávateľov s nepoužiteľnými technológiami, nespoľahlivé dodávky už z výroby nekvalitných batérií a navyše je technologicky vyše 6 rokov vpredu a má 10 rokov skúseností v EV priemysle. Skúsenosti neviete dobehnúť.
    Dobiehať EV vlak, ktorý dávno odišiel zo stanice je veľmi ťažké – narýchlo vyvíjať softvér, platformy pre EV, vhodné technológie, robiť zásadné zmeny masívnej existujúcej reťaze subdodávateľov, štruktúry predaja, servisu, siete nabíjacích staníc, apod. – zmeny neprídu za rok ani 2 ani 3.
    A Tesla stále intenzívne inovuje a zrýchľuje tempo – má momentum a medzera sa zväčšuje.

  2. Jozef,Žilina on

    Ano,Tesla má momentálne náskok vdaka elektronike a bude lídrom určitú dobu ale nemôže zaistiť celú svetovú produkciu elektroaut,takže nakoniec sa najde miesto aj pre ostatné automobilky.Ale hlavný problém je v tom,že ako líder sa nikdy nezníži pre výrobu elektroaut pod 25-tisic eur a tam bude priestor pre ostatné automobilky!!

  3. Ja držím palce všetkým, ktorý na elektromobilite pracujú, a je mi smutno, že sa VW nedarí, aj keď si za to zrejme môže sám. Nech je TESLA špička a udáva smer pokroku, potrebujeme však a ostatných výrobcov. Úprimne! Vadia mi jedovatosti v komentároch „našich odborníkov“ ! …….

  4. Elektromobilita je súčasný hit, ale určite nie budúcnosť. Nie je možné nabíjať súčasný počet automobilov vo svete. Tak výkonné zdroje a rozvody nie je možné ani vytvoriť. Je to ilúzia a čistý módny hit. Jupííí.

Pridajte komentár