Ideme pretekať s Teslou a chceme byť technologickou firmou, hovorí najväčšia automobilka sveta

8

Koncern Volkswagen Group nedávno oznámil zvýšenie investícií do elektrifikácie a digitalizácie. Aktuálne šéf najväčšej automobilky na svete avizuje „preteky s Teslou„. Zastáva sa však nových spaľovacích motorov a želá si, aby sa mohli spaľovacie autá predávať dlhšie. Financovanie transformácie VW smerom k elektromobilite a technologickej spoločnosti totiž zrejme nepôjde bez stabilných príjmov z predaja konvenčných automobilov.

Ako už vieme, VW Group sa chystá v najbližších 5 rokoch „naliať“ do elektrifikácie, hybridizácie a digitalizácie svojho portfólia rekordných 73 mld. €. Tieto prostriedky majú napomôcť k zásadnej transformácii nemeckého giganta.

„Naše podnikanie doteraz bežalo na hodnotných značkách. Na zvyšovaní hodnoty (celej) značky a riadení marží,“ povedal včera investorom a analytikom Herbert Diess, šéf Volkswagen Group, informuje Reuters. A dodal, že ich spoločnosť musí byť vnímaná ako technologická spoločnosť.

Preto Nemci investujú obrovské peniaze aj do vývoja vlastného softvéru, ktorý sa ukazuje byť veľkou slabinou koncernu. Ten by mal okrem iného priniesť pokročilé formy digitalizácie či inteligentné vozidlá s autonómnym riadením.

Diess pritom v rámci komunikácie s investormi spoločnosti a analytikmi povedal: „Áno, budú to preteky s Teslou.“ A to aj na poli výroby elektromobilov. „Ich produkcia taktiež rýchlo stúpa. My však máme viac rôznych štýlov karosérií a pokiaľ ide o zavedenú sieť predajcov, mali by sme mať výhodu oproti spoločnosti Tesla,“ dodal Diess.

Koncern Volkswagen na ceste k zvyšovaniu produkcie svojich elektromobilov pretransformuje svoje továrne v Emdene a Hannoveri na výrobné závody, ktoré budú produkovať len plne elektrické vozidlá. V Hannoveri sa pritom budú vyrábať SUV modely značiek Audi, Porsche a Bentley, ako aj mikrobus Volkswagen ID. Buzz.

Obhajoba spaľovacích motorov

Šéf VW Group tiež reagoval na nedávno zverejnené návrhy ohľadom sprísňovania pravidiel emisnej politiky EÚ. Tie by mohli ohroziť spaľovacie motory, ktoré sú podľa Diessa „teraz naozaj čisté“. Navrhuje, aby sa emisné ciele odložili, pričom si želá, aby sa spaľováky predávali dlhšie.

A odvoláva sa pritom aj na starú známu pesničku o tom, že elektromobily nemajú význam, keď sa nabíjajú elektrinou vyrobenou z uhlia. Mimochodom v Európe neexistuje krajina, kde by elektrina pochádzala z čisto fosílnych zdrojov, pričom podiel „čistej“ elektriny v Európe neustále stúpa.

A štúdie v tejto veci hovoria jasne v prospech elektromobilov, aj v rámci krajín s vysokým podielom „fosílnej“ elektriny ako Poľsko. Tiež pripomíname, že ropa nerastie na stromoch a kým sa z nej stane palivo pre vozidlá, vyprodukuje sa obrovské množstvo emisií, ktoré idú nad rámec tých prevádzkových.

Ďalšie slová Herberta Diessa však zrejme vysvetľujú tieto tvrdenia. Dodal totiž, že potrebujú predávať vozidlá typu SUV so spaľovacím motorom, aby získali financie, ktoré investujú do čistejších technológií.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota o Tesle: Predávajú len recept, máme sa však čo učiť
Elektrické kombi od VW ponúkne dojazd 700 km. Ešte si však počkáme
Teslu je ťažké kopírovať, pretože nerobí „katalógové inžinierstvo“, hovorí Musk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. No neviem, ale za 73mld sa mozno da pohnut o volaco dopredu. Ci dost na dobehnutie Tesly uvidime. Tesla tolko nema z coho investovat. Raz tie pozicane prachy aj bude musiet splacat.
    Cakal som nejaky taky vyvoj, ze ked Tesla trocha prekliesni cesticku, tak niektori dinosauri naskocia na rozbiehjauci sa vlak a masivnymi investiciami rozsiria Teslou vyslapany chodnicek na cestu. Tesla ma naskok, ale ked na cokolvek nasadite 10x viac ludi a 10x viac zdrojov, tak vacsinou pride vysledok rychlejsie nez to iste trvalo priekopnikovy takpovediac na kolene v garazi.
    Uvidime.

Pridajte komentár