Koncern VW sa už po niekoľkýkrát chystá „prekonať“ Teslu

2

Máme to tu zas. Koncern Volkswagen hovorí o prekonaní Tesly. Aktuálne sa to týka objemu výroby elektromobilov či dokonca vecí súvisiacich so softvérom. Za sebavedomými vyhlásenia stojí tentokrát odborový šéf koncernu Volkswagen Group, Bernd Osterloh.

Nie je tomu tak dávno, čo koncern VW hovoril o vtedy pripravovaných elektromobiloch z rodiny Volkswagen ID  ako o  „Tesla-killeroch“. Postupne však svoje vyhlásenia o prekonaní Tesly v oblasti elektromobility krotil. Neskôr zmenil svoju rétoriku na dorovnanie a následne dobiehanie Tesly.

Odborový šéf koncernu Volkswagen Group Bernd Osterloh sa pritom aktuálne nezdržal sebavedomých vyhlásení. Tie o prekonaní Tesly v počte vyrábaných elektromobilov nemusia byť teoreticky nereálne, nakoľko koncern má k dispozícii množstvo značiek, výrobných závodov, ako aj modulárnu platformu pre elektromobilyMEB„, ktorú považuje Osterloh za výhodu.

Odborový šéf hovorí, že ak Tesla vybuduje 3 továrne, kde vyrobí 300 až 500 tisíc áut ročne, znamená to 900 tisíc až 1,5 mil. elektromobilov za rok. A to chce VW podľa neho dosiahnuť v roku 2023 alebo skôr, povedal pre nemecké noviny Welt am Sonntag, informuje Autonews. Tesla pritom už teraz uvádza, že je vo svojom prvom americkom závode (Fremont) schopná vyrábať 490 000 áut ročne a v čínskej továrni 200 000 áut ročne, pričom kapacita v Číne by sa mala časom zvyšovať.

V prípade rozostavenej európskej továrne sa hovorí o 500 000 autách ročne (výroba začne v roku 2021). No a vo svojej ďalšej rozostavanej továrni, ktorá vzniká v Texase (výroba začne v roku 2021), takisto asi nebude vyrábať málo elektromobilov, nakoľko by malo ísť o najväčšiu továreň Tesly. Takže tu môžeme mať pomerne zaujímavý „súboj“, ktorý hlavne prinesie množstvo elektromobilov na cesty.

Zameranie na technológie a softvér

Technologický náskok Tesly má podľa Osterloha zmazať špecializovaná pracovná skupina v rámci projektu Artemis, o ktorom sme viackrát informovali. Softvérové riešenia bude mať na starosti ďalšia pomerne čerstvá koncernová organizácia „The Car.Software“.

Výhodou Tesly je, že majú v automobiloch svoj vlastný softvér, ktorý používajú na zhromažďovanie údajov, hovorí Osterloh. „Ak sa však dostane náš systém do našich vozidiel, v krátkom čase budeme mať oveľa viac údajov,“ dodáva.

Aktuálne sa však veci majú tak, že softvér je veľkou slabinou nových vozidiel od koncernu VW, pričom problémy sa týkali či stále týkajú napr. modelov Audi e-tron, Volkswagen Golf a Škoda Octavia novej generácie, Volkswagen ID.3 či Škoda Enyaq iV. Naproti tomu, Tesla okrem iného už roky dokáže vylepšovať svoje elektromobily softvérovými aktualizáciami na diaľku.

Každopádne držíme koncernu VW v tejto oblasti palce, pretože sa zdá, že to myslia s elektromobilitou naozaj vážne. Dôkazom môžu byť aj obrovské investície a veľký počet chystaných elektrických modelov, ktorých úlohou nebude len znižovanie priemerných emisií koncernovej flotily. Niektorí predstavitelia nemeckej spoločnosti by ale zrejme mohli viac vážiť slová. Najmä keď toho v spomínanom smere VW zatiaľ moc neponúka. Na druhej strane, „marketing“ tu bol, je a aj bude. Tešíme sa však už na činy a konkrétne výsledky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Tesly sa nečakane stretol so šéfom VW, pričom si zajazdil na VW ID.3
Aj elektro-SUV Škoda Enyaq iV má žiaľ „veľké softvérové problémy“
Chystaná vlajková „elektro-loď“ koncernu VW má ponúknuť dojazd 650 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár