Ďalší dôkaz toho, že elektromobily Tesla vedia „plávať“

1

Nedávne záplavy v Texase priniesli ďalší dôkaz o tom, že elektromobily Tesla majú aj ďalšiu výhodu v porovnaní s podobnými spaľovacími vozidlami. Dokážu sa totiž bez problémov brodiť hlbokou vodou, pričom podľa Elona Muska dokážu dokonca „plávať“.

Neraz stačí krátkodobý intenzívny dážď a cestné komunikácie sa môžu stať neprejazdnými. Dôvodom je hĺbka zadržanej vody, ktorá ohrozuje nielen pohonné jednotky vozidiel. Počas takýchto záplav je pritom možné „utopiť“ motor. A to sa žiaľ prihodilo aj mnohým majiteľom spaľovacích vozidiel počas záplav Texase.

Vodič Tesly Model S, zachytený na nasledujúcom videu, sa však bez problémov premával po zatopenej vozovke. Tento záznam pritom nie je jediným svojho druhu. Napríklad v roku 2016 uverejnil majiteľ Modelu S video (viď koniec článku), ktoré zachytáva, ako vo svojom vozidle doslova preplával zatopený podjazd v Kazachstane.

K tomu sa pritom vyjadril aj Elon Musk, keď povedal, že Tesla Model S vie plávať tak dobre, že sa môže stať na krátky čas člnom, ktorý je riadený za pomoci otáčajúcich sa kolies. A v tomto smere sa nedala nedávno zahanbiť ani Tesla Model 3:

Prečo je to tak?

Odpoveď na túto otázku je pomerne jednoduchá. Elektromobily majú totiž svoju pohonnú jednotku narozdiel od konvenčných spaľovacích vozidiel „zapuzdrenú“ a chránenú voči prieniku vody. Komponenty ako elektromotor či batéria musia byť podľa Ibtimes chránené priemyselným štandardom IP66 (minimálne). To z hľadiska vodeodolnosti znamená ochranu proti vniknutiu vody s charakterom silného prúdu. Tesly navyše nemajú vpredu otvory pre prívod vzduchu k nechráneným komponentom.

Odolná je aj bežná elektronika

Jednou z obetí ničivého hurikánu Harvey z roku 2017 sa stala aj Tesla Model S P85D, ktorá kvôli živlu strávila pod vodou 10 dní. Majiteľ sa preto rozhodol predať vozidlo „partičke“ z Rich Rebuilds za 20 000 dolárov. Tá sa pokúsila zachrániť, čo sa dalo.

Keďže bol interiér Tesly Model S zaplesnený, rozhodli sa ho chalani z Rich Rebuilds vystriekať wapkou. A to vrátane digitálnej prístrojovej dosky a 17″ dotykového displeja. Potom dostali pomerne šialený nápad, že vozidlo napoja na externú 12V batériu a uvidia, čo sa stane. A stal sa zázrak.

Hneď po jeho zapnutí sa totiž ukázala byť funkčná prístrojová doska, ako aj informačný systém, vrátane dotykového displeja.

Taktiež sa podarilo rozsvietiť svetlá, hmlovky, interiérové osvetlenie a elektricky odomknúť vozidlo, pričom bol funkčný aj mechanizmus vysúvacích kľučiek. Fungovalo aj pripojenie k internetu prostredníctvom LTE a internetový prehliadač. Takže sa zdá, že Tesla patrične izoluje aj ďalšie komponenty, ktoré sú pod napätím.

Zdroj titulnej fotografie: Richard Richter/Twitter

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kúpil 6-ročnú Teslu Model S s nájazdom 172 000 km. Aké problémy odhalil?
Ako je na tom motor a prevodovka Tesly Model 3 po 1 600 000 km?
Servisné náklady a degradácia batérie Tesly Model X po 560 000 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. ano, zdanlivo protiklady, ale tuto to funguje. Tiez som s Leafom uz niekolkokrat v hlavnom meste po prietrzi alebo niekolko dnovych lejakoch „plaval“ v podjazdoch. Miesta, kde bolo 15-20cm vody. Vsetky SUV sa tocili, bojacne stali, pripadne ti odvaznejsi s max. opatrnostou brodili. Ten pohlad takych ludi na Leaf tlaciaci pred sebou vlnku je celkom zaujimavy 🙂

Pridajte komentár