Skutočný vnútorný svet Tesly sa podstatne líši od mediálneho vykreslenia

1

Pracovné prostredie a atmosféra v spoločnosti Tesla je iná ako ju vykresľujú mnohé médiá. Tesla v posledných týždňoch hostila vo svojej továrni v kalifornskom Fremonte viacero redaktorov z rôznych spravodajských serverov o elektromobilite. Všetci sa zhodujú, že nálada v spoločnosti je omnoho lepšia, ako sa zvykne uvádzať.

Svoje dojmy po návšteve Tesly opisuje Zachary Shahan, šéfredaktor portálu Cleantechnica. „Po vstupe do veľkých otvorených kancelárskych priestorov spoločnosti netrvalo dlho, než som si uvedomil, že atmosféra vo vnútri je značne odlišná od toho, ako si ju predstavujete po prečítaní správ.“

Shahan navštívil Teslu krátko po tom, čo spoločnosť oznámila začiatok predaja „ľudového elektromobiluTesla Model 3 Standard Range za 35 000 $ a posun k predaju výhradne cez internet. Zatiaľ čo si mnohí novinári a analytici si lámali hlavu nad tým, kam tieto kroky povedú a prečo sa k nim Tesla uchýlila, stovky zamestnancov firmy pokojne pracovali a viedli medzi sebou bežné rozhovory, tak ako v každý iný pracovný deň.

Návšteva predčila očakávania

Podobná atmosféra vplývala na šéfredaktora portálu Cleantechnica aj pri prechode do výrobnej časti fabriky. Nikto nepoukazoval na médiami popisované zlé pracovné podmienky, naopak ak si zamestnanci našli čas na krátky rozhovor v čulej prevádzke, neskrývali hrdosť a radosť z toho, že sú neoddeliteľnou súčasťou príbehu s názvom Tesla. Vo vzduchu bolo cítiť, že vytrvalým mediálnym útokom nepodľahli, užívali si svoje výnimočné postavenie a veselo odpovedali na zvedavé otázky. Nepodelili sa len o konkrétne čísla ohľadom výrobnej linky, ktoré si automobilka prísne stráži.

„Rozhodne som na návštevu Tesly nešiel s nasadenými ružovými okuliarmi. Do továrne som vchádzal s otvorenou mysľou s cieľom ponoriť sa do väčších detailov a napísať článok, ktorý pravdivo popíše prostredie tam dnu. Avšak hneď na začiatku ma zasiahol pocit, kedy som sa musel samého seba opýtať: Ako je možné, že atmosféra v spoločnosti je tak odlišná od toho, čo čítam v každodennom spravodajstve?“

Elon, prepáč, že sme ťa podceňovali

Človek si to možno neuvedomí, no nespočetné správy od internetových trollov, ktorí svoje informácie nemajú podložené faktami, sa časom zaryjú pod kožu aj obdivovateľom a podporovateľom elektromobility. „Návšteva Tesly v Kalifornii mi pripomenula moju prvú jazdu s Modelom 3, po ktorom som zverejnil článok Prepáč, Elon – Tesla Model 3 je omnoho lepšia, než som čakal. Z ospravedlnenia, ktoré bolo čiastočne mienené ako žart sa nakoniec vykľulo úprimné ospravedlnenie, keď si článok všimol aj Elon Musk a zdieľal ho na svojom Tweeteri. Uvedomil som si, že strach, neistota a pochyby ohľadom nového modelu zasiahli aj mňa, avšak neprávom. O to viac som bol z auta, ktoré má zmeniť budúcnosť automobilového priemyslu, príjemne prekvapený.“

Vráťme sa však späť a zrekapitulujme, čo si redaktori odniesli z návštevy Tesly:

  • Informácie o veľkých výkyvoch v počte vyrobených kusov automobilov sú klamlivé a inžinieri automobilky nevedia skadiaľ sa tieto informácie berú.
  • Výrobná linka beží bez prerušenia pri najväčšom možnom zaťažení, aké je v danej chvíli možné.
  • Zo zamestnancov bolo cítiť úprimné nadšenie.
  • Produkcia automobilov značky Tesla sa nepodobá tomu, čo tvrdia kritici.

Ďalšie názory

Dôkazom toho, že nejde len o subjektívny názor jednej redakcie sú ďalšie podobné správy z minulých týždňov. Investor Ross Gerber sa na svojom Twitteri vyjadril nasledovne: „Medzi skutočnosťou a mediálnym vnímaním Tesly je priepastný rozdiel. Tejto spoločnosti sa darí extrémne dobre a to najhoršie má evidentne za sebou.“

Portál Teslarati v článku „Analytik Tesly potvrdzuje býčí postoj po pôsobivej návšteve fremontskej továrne a Gigafactory 1„, taktiež poukazuje na dobrú náladu vo vnútri Tesly.

Niektorí zamestnanci Tesly pri rozhovoroch naznačili, že mnohé z výrokov vedenia firmy sú nesprávne interpretované alebo vytrhnuté z kontextu. Je pochopiteľné, že pre mnohých je to frustrujúce. Celkový prístup značnej časti médií z hlavného prúdu k informovaní o Tesle je mätúci. Na scénu prišla inovatívna spoločnosť s nádejnou budúcnosťou, ktorú mnohí úmyselne vykresľujú v zlom svetla aj za pomoci dezinformácií. Bohužiaľ aj to ale patrí k príbehu Tesly.

Zdroj: Cleantechnica, titulná fotografia: CBS/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fanúšik Tesly navštívil 107 showroomov značky. Čo zistil?
Tesla sa mohla volať inak. Koľko zaplatila za svoj názov a doménu?
Logo spoločnosti Tesla má hodnotu miliárd, hovorí analytik

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Jeden komentár

Pridajte komentár