Demontáž Tesly Model 3 v rámci reverzného inžinierstva mala ukázať, že spoločnosť Tesla má aj v porovnaní s dvoma najväčšími automobilkami na svete obrovský technologický náskok v oblasti elektronických systémov. Jej konkurenčná výhoda má vyplývať aj z úplne iného dodávateľského reťazca, ktorý jej umožňuje rýchlo inovovať.
Nikkei prináša niektoré vyjadrenia k výsledkom reverzného inžinierstva Tesly Model 3, ktorú uskutočnila nemenovaná japonská automobilka. Najviac má pritom vynikať integrovaná centrálna riadiaca jednotka, známa aj ako Hardware 3/HW3, ktorá sa stará o systémy „autonómneho“ riadenia, ako aj palubné systémy v rámci infotainmentu.
Nikkei uvádza, že jeden z inžinierov významnej japonskej automobilky vyhlásil, že „také niečo nemôžu urobiť“. „HW3“ začala Tesla inštalovať do svojich elektromobilov na jar minulého roku. Táto riadiaca jednotka pozostáva okrem iného z dvoch AI čipov s veľkosťou 260 mm2.
Čipy spolu so súvisiacim softvérom si pritom Tesla vyvinula sama, a to pre svoje špecifické potreby. Táto elektronická platforma s výkonom počítača je pritom kľúčom k ovládnutiu obrovského množstva dát v „inteligentnejších a viac autonómnych automobiloch“.
Zasvätenci z priemyslu pritom podľa Nikkei očakávajú, že takáto technológia sa uchytí okolo roku 2025. To by znamenalo, že Tesla má v tejto oblasti cca 6-ročný náskok, a to aj pred gigantmi ako Toyota a VW Group.
Nemá ísť o technologické limity
Podľa japonského inžiniera, ktorý vyhlásil, že takéto niečo nemôžu urobiť, nie sú dôvodom zaostávania priemyslu technologické prekážky. Výrobcovia sa majú obávať toho, že zariadenia ako „Tesla HW3“ spôsobia zastaranie dodávateľských reťazcov, ktoré si budovali desaťročia.
Takéto pokročilé systémy pritom dramaticky znižujú počet elektronických riadiacich jednotiek v autách, čo ohrozuje život dodávateľov komponentov tohto druhu. Paradoxne tak vzťahy v rámci dodávateľského reťazca, ktoré doteraz tradičným automobilkám výrazne pomáhali, aktuálne majú brzdiť ich inovačné schopnosti.
Reverzná analýza Tesly Model 3 mala ukázať, že väčšina jej častí je bez „značky“ dodávateľa. Mnohé z nich pritom nesú logo spoločnosti Tesla, vrátane základných stavebných častí elektronických riadiacich jednotiek.
Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Electric Dreams/Youtube
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vyvinula nový materiál (aj) pre komponenty elektrického pohonu
Z Nemecka prichádzajú správy, že Tesla je roky pred tamojšími automobilkami
Tesla sľubuje mimozemskú technológiu pohonu a ohromujúcu technológiu batérií
Jeden komentár
a o 6 rokov bude uz Tesla 10 o rokov vpredu 😉