V Trenčíne sa buduje nový Tesla Supercharger. Kedy má byť spustený? A online je prvý Supercharger V4 s platobným terminálom

12

Od štvrtka sa objavujú informácie ohľadom spustenia výstavby novej rýchlonabíjacej stanice Tesla Supercharger v Trenčíne. Tie mali byť aktuálne potvrdené zdrojmi priamo zo spoločnosti Tesla. Čo všetko zatiaľ vieme ohľadom tejto stanice? A objavila sa aj správa, že spustený bol prvý Supercharger V4 s platobným terminálom.

Všetko nasvedčuje tomu, že sa konečne začala budovať nabíjacia stanica Tesla Supercharger v lokalite Trenčín. Tá je pritom na oficiálnej mape plánovaných staníc minimálne od januára 2021. Po spustení by sa stala piatou v rámci Slovenska, pričom ďalšie sa chystajú.

Ako sme už uviedli, od štvrtka sa objavujú neoficiálne informácie ohľadom prác na novej nabíjacej stanici Tesla Supercharger v Trenčíne. A včera sa k tomu vyjadril aj spoluzakladateľ Tesla Club Slovakia, Stanislav Kurek.

„Len“ generácia V3

Stanislav Kurek prostredníctvom postu na fóre Tesla Clubu tvrdí, že spomínané informácie overil cez „kontakty v Tesle“ a potvrdil ich pravdivosť. To by malo znamenať, že v rámci obchodného centra Laugaricio v Trenčíne vzniká nová nabíjacia stanica Tesla Supercharger vybavená nabíjačkami V3 s výkonom 250 kW.

Slovensko sa teda nateraz nedočká najnovšej 4. generácie Superchargerov V4 s výkonom 350 kW, ktoré sú navrhnuté tak, aby k ním mali jednoduchý prístup aj elektromobily iných značiek s inak orientovanými nabíjacími portmi.

A keď už je reč o prístupe, umiestnenie Superchargera si nevyslúžilo najpozitívnejšie reakcie od používateľov Tesla fóra. Predovšetkým kvôli tomu, že pôjde o pomerne značnú zachádzku z diaľnice D1, ktorá vedie cez mestské lokality s možnou hustou premávkou a možnými zápchami.

Ešte si vraj počkáme

Podľa ďalších informácií od používateľov Tesla fóra to zatiaľ vyzerá tak, že Tesla Supercharger v Trenčíne bude vybavený 8 nabíjacími stojanmi. A Stanislav Kurek z Tesla Club Slovakia tiež uviedol, že nabíjacia lokalita má byť hotová cca do 3 mesiacov. To sa pritom zdá byť nadštandardne dlhá doba výstavby nabíjacej stanice Tesla Supercharger v rámci Slovenska.

Spoluzakladateľ slovenského Tesla Clubu taktiež avizuje nové nabíjacie stojany v Bratislave a nové nabíjacie lokality. Konkrétne miesta však neuvádza. Jednou z nových lokalít by každopádne mala byť Žilina, ktorá je na oficiálnej mape plánovaných Superchargerov. Tesla pritom informuje, že jej spustenie sa očakáva v 1. kvartáli budúceho roka.

A teoreticky je v hre aj lokalita Lučenec, ktorá sa nachádza v aktuálnom kole oficiálneho hlasovania ohľadom rozširovania nabíjacej siete Tesly „Supercharger Voting“. Tá je však momentálne až na 134. mieste zo 155. Stále ju však môžete podporiť.

Funkčný platobný terminál na Superchargeroch V4

Ohľadom nabíjacích staníc Tesla Supercharger sa aktuálne objavila aj ďalšia zaujímavý správa. Vo Veľkej Británii už totiž funguje prvá nabíjacia stanica Tesla Supercharger V4, ktorá umožňuje aj majiteľom elektromobilov iných značiek jednoduché nabíjanie. A to vďaka novo integrovanému platobnému terminálu, upozorňuje Teslamag na základe tweetu od EVA England.


Zdá sa pritom, že stačí pripojiť vozidlo k nabíjacej stanici, k terminálu priložiť platobnú kartu a po následnej rezervácii 20 GBP sa spustí nabíjanie vozidla. Možnosť bezkontaktných platieb za nabíjacie služby v rámci samotných nabíjacích staníc by sa pritom mala stať „európskym“ štandardom, keďže to bude už čoskoro vyžadovať legislatíva EÚ.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenské združenie majiteľov Tesiel vyzvalo Elona Muska, aby Tesla zriadila servis v SR
Ropná spoločnosť vybuduje na Slovensku 52 „ultra-rýchlych“ nabíjačiek
Konečne poznáme výkon prvých nabíjacích staníc Tesla Supercharger V4
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. A čo keby ste, idioti používali slovenské výrazy ako nabíjačka, namiesto charger..??? A už keď chcete používať anglické výrazy, píšte články po anglicky.. Lenže to už by nebolo pre slovenských čitateľov..

    • MIOL prepáč, ale s tými idiotmi si to prehnal. V článku sa práve píše spisovne správne po slovensky o nabíjačkách. Slovo charger tam naopak nenájdeš ani raz. Výraz Supercharger je obchodný názov konkrétnej nabíjačky a typu od výrobcu Tesla. Asi ako VW Passat, snáď by si nechcel aby sa na „kufor“ Passatov písalo po slovensky Pasát, či rovno: „prúdenie všeobecnej cirkulácie atmosféry, ktoré vanie zo subtropických anticyklón k rovníkovej depresii, teda približne medzi 25 až 30° zemepisnej šírky a rovníkom“, asi by sme pre nie „idiotov“ potrebovali väčšie veká na „kufre“ áut…

    • Tesla Supercharger je nazov nabijacej siete. Netreba sa rozculovat, mozno sa staci zamysliet nad tym co citas.
      Kaufland tiez nepiseme na Slovensku NakupnaKrajina.
      Memej arogancie a viac pouzivat rozum.

  2. Vítam každú nabíjaciu stanicu.
    TESLA by sa však mala konečne venovať aj dodržiavaniu legislatívy a nauč sa správne faktúrovať !!!
    Tiež by mala poskytnúť firmám možnosť mesačnej fakturácie !!!

    • Ak mas problem so zlymi fakturami, tak netreba vypisovat na fora ale na fakturacne oddelenie Tesly aby ti upravili adresu. Ak si kupoval Teslu v zahranici tak je tvoja Tesla zaradena v danej krajine. Staci napisat na cesku pobocku a ochtna teta ti to za 1-2 dni zmeni a faktury ti budu chodit spravne.
      A uctovnictvo bude sediet. Mne spetne zmenili aj uz vydane faktury. Super pristup, teta bola velmi ochotna.

  3. Aj mna velmi tesi dalsi Superchrger na slovensku ale je mi velmi luto ze Tesla nerobi nabijacky pri dialniciach.
    Kedze je pokrytie na slovensku male, tak najprv mali byt na dialnicich a neskor ako by sa tie dialnicne vynovovali za vykonnejsie tak tie stare sa mali davat k obchodnym centram, na P+R parkovyska, na miestam so zaujimavymi bodmy.

    Pri dialnici potrebujem nabit najrychlejsie, lebo sa ponahlam.
    Na P+R nabijam dlho, (staci 22kW ale vela) lebo som siel do prace a tam som odstavil auto na 8hodim.
    Pri nakupnom centre mi staci 22kW alebo 50kW, najme pre bytovkaroch, pri nakupe to napojis a nechces aby ti to nabylo prilis rychlo.
    Pri zaujimavych bodoch je super docucnut ale bleskova rychlost to byt nemusi a 50kW alebo 100kW uplne staci.

    Tesla to robi opacne, dialnice nic a pri nakupnych centrach dava vykonne nabijacky. No naco mi to tam je ked za 30min nenakupin, nic nepozriem, ba dokonca ani nestihnem najst WC v takom Auparku, ale po ukonceni nabijania sa zacne ratat stojne. Takze sice nabijate pri Auparku ale ist tam nemozete, lebo to nestihate. Takze tam je nabijanie otravne, a berie mi cas, lebo az ked nabijem tak idem nakupit.

    • PIPO: Tesla aj vsetci operatori by mileradi postavili nabky na dialnici keby NDS dovolila. Ale NDS robi obstrukcie lebo chysta tender uz roky. Tak vsetci hladaju miesta co najblizsie vyjazdov dialnic mimo ochranneho pasma ktore ma pod palcom NDS.
      Ale uz EU aj vlada schvalila ze musia byt na tahoch UFC kazdych 60km tak sa snad uz do myslim 2025 dockame nabiek aj na nasich dialniciach napriek postoju NDS. Uvidime koho NDS vysutazi.

      • To som nevedel ze sme vlastne rukojemnikmi NDS.
        Je to statna spolocnost, tak nevidim dovod brzdit takuto siet, kedze vlada je tomu naklonena. Aj buduca vlada bude tomu naklonena.
        Ta europska legislativa hovori ze kazdych 60 km ma byt nabijacka. Problem je ze vsade bude ina.
        Budu musiet skor ci neskor riesit roamingove poplarky tak ako pri mobilnych operatoroch.

  4. PIPO a TAUR, máte pravdu! Ja sa pri tom bojím, že NDS to vysúťaží tak, ako mýto !!! 🙂

    PS A ešte jedna technická poznámka. K vhodnému miestu nabijacej stanice na diaľnici treba vybudovať aj výkonné pripojenie do siete, a to často budú nemalé technické problémy a náklady!

  5. Super miesto na trase Praha – stredné Slovensko. Keď vyrazím z Prahy s plnou, tak sem bez problémov dôjdem a dobijem na zbytok cesty. V opačnom smere takto využívam Humpolec.

Pridajte komentár