Tesla chystá masívne rozšírenie nabíjacej siete Supercharger za pomerne krátky čas

9

Nabíjacia sieť Supercharger je už dlhšiu dobu považovaná za jednu z konkurenčných výhod spoločnosti Tesla. Počet jej elektromobilov na cestách však rastie veľmi rýchlo a navyše sieť Tesla Supercharger bude sprístupnená aj pre elektromobily iných značiek. Tesla preto musí reagovať masívnym rozšírením svojich rýchlonabíjacích staníc.

Počas konferenčného hovoru v rámci zverejnenia hospodárskych výsledkov spoločnosti Tesla za Q3/2021 sa jeden z investorov pýtal, ako Tesla plánuje riešiť problémy s dostupnosťou niektorých nabíjacích staníc Supercharger, kde sú čakacie doby na nabíjanie neakceptovateľné.

Tesla priznala, že v niektorých oblastiach registruje preťaženie, čo sa snaží riešiť na lokálnej úrovni nielen rozširovaním kapacít. Dodáva však, že celkové priemerné vyťaženie siete sa za ostatných 18 mesiacov znížilo. V tomto „pandemickom“ období pritom Tesla podľa viceprezidenta spoločnosti Drewa Baglina zdvojnásobila svoju nabíjaciu sieť.

Baglino následne dodal, že napriek tomu nestoja na mieste a v najbližších 2 rokoch chcú sieť Tesla Supercharger rozšíriť 3-násobne. A to je naozaj ambiciózny plán, keďže dnes má Tesla svoje nabíjacie stanice v rámci viac ako 2 500 lokalít, ktoré obsahujú viac ako 25 000 nabíjacích stojanov.

V kontexte toho, že elektromobily Tesla na cestách rýchlo pribúdajú, ako aj otvorenia siete elektromobilom iných značiek, bude však masívne rozšírenie nevyhnutné. Sprístupnenie siete Supercharger by jej však malo pomôcť s financovaním svojich ambicióznych plánov, keďže viacero krajín finančne podporuje budovanie verejne prístupných nabíjacích staníc.

Tesla sa tak už nebude musieť v tom smere spoliehať sama na seba a bude môcť využiť dotácie tak ako ostatní. Na druhej strane, financie pre Teslu v aktuálnom období zrejme nie sú problém. Tým môže byť skôr hľadanie a zabezpečenie vhodných lokalít a byrokratické procesy, ktoré často spomaľujú zavádzanie nabíjačiek.

Ďalšie vylepšenia

Čo sa týka zlepšovania dostupnosti nabíjačiek v rámci siete Supercharger, finančný šéf Tesly Zach Kirkhorn tiež uvádza, že efektivitu používania nabíjacích staníc zvýši najnovšia iterácia ich batérií. Vozidlá sa totiž majú nabiť rýchlejšie, a tak stanica dokáže za deň obslúžiť viac zákazníkov.

Baglino zas dodal, že vylepšujú softvérovú mapu nabíjacích staníc s ohľadom na ich vyťaženosť v reálnom čase. Vylepšenia sa tiež týkajú plánovača ciest, ktorý má byť presnejší a menej konzervatívny ako doteraz, čo má taktiež odbremeniť nabíjacie stanice. Okrem toho Tesla skúša motivačné programy, keď na vybraných staniciach, ktoré trpia preťaženosťou, zavádza spoplatňovanie na základe časových pásiem. V časoch mimo špičky je pritom nabíjanie lacnejšie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla priblížila, ako bude prebiehať nabíjanie elektromobilov iných značiek na Superchargeroch
Do pol roka pribudne na Slovensku minimálne 241 nových nabíjacích bodov pre e-autá
Stellantis v spolupráci vybuduje európsku verejnú nabíjaciu sieť v 15 000 lokáciách

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Toto je príklad dobrého logického myslenia s víziou. Bohužiaľ v dnešnej dobe niečo výnimočné. Nie nadarmo, ešte pár rokov dozadu bol Musk zhovievavo označovaný „múdrymi“ za blázna. Keď to porovnáme napríklad s výsledkom plánovania kapacít zemného plynu našimi „jedinečnými“ elitami na lokálnej a európskej úrovni, je to viac ako zúfalé…

      • Akoze nie ved vsetci operatori planuju rozsirenia, ale aj automobilky buduju siete. Stellantis 15tis lokalit, Porsche, Audi a dalsi. Dotacie na nabky pre mesta/obce, firmy/hotely/restiky …

    • Keď je už „načatá“ téma zemného plynu (prudko sa zvýšila jeho cena vzhľadom na jeho nedostatok): zemný plyn (metán) je základnou surovinou pre výrobu močoviny.
      Močovina je najdôležitejšia súčasť hnojív, ale z pohľadu motorizmu je to hlavná súčasť AdBlue. Dieslové motory od EURO 5 ho musia používať, ako osobné tak aj nákladné autá a autobusy. A je ho nedostatok…
      Najväčší výrobca močoviny v Európe, Duslo Šaľa, zatiaľ plní zmluvné dodávky (väčšina produkcie ide do zahraničia), aj keď vyrába so stratou, nové objednávky však neprijíma.
      Druhý najväčší výrobca v Nemecku obmedzuje výrobu, tretí najväčší výrobca v Poľsku zastavil výrobu.
      Kam to speje? Hrozí kolaps dopravy? Alebo straty vykryje štát? V Spojenom kráľovstve sa k tomu pridružil nedostatok vodičov kamiónov (po brexite šoféri utiekli do svojich materských krajín), benzín a naftu nemá kto rozvážať…
      V konečnom dôsledku to všetko nahráva elektromobilite. Takže – nech len Tesla veselo rozširuje nabíjaciu sieť Supercharger. A nielen Tesla. Tie nabíjačky sa určite budú hodiť…

  2. Nabíjacích staníc a bodov bude treba stále viac a viac. K tomu bude treba všeobecný dostatok elektrickej energie, a to včítane okamžitých výkonov pre rýchlonabíjanie. Toto bude téma a praktické problémy automobilového priemyslu na roky dopredu! Pritom budeme obecne stále viac a viac závislí na elektrickej energii …. Tak ma napadlo, čo sa pri tejto zvýšenej elektozávislosti stane, keď prídu rozsiahlejšie „black outy“ !!! Aj to treba zahrnúť do celkových strategických plánov. Inak sa môže stať, že raz „niekto“ príde a otočením kľúča nás vypne …. 🙂

    • Ja som kazdy rok menej a menej zavisly od elektriky 😉 s kazdym solarnym panelom ktory mi pribudne na streche 😉 odporucam kazdemu, kto ma teda moznost samozrejme

      • Hlavne dnes keď sme závislí na Rusku 😀 dá rozum ze lokalne vyrabana/skladovana energia je ďaleko lepšou alternatívou ako to bolo doteraz.

  3. El.energie je na sk dostatok a jej zvysena spotreba vobec nebude problemom. Naopak, jej vyrovnana spotreba, vdaka bateriam, ktore sa bezne osadzaju k nabijackam, znizi jej cenu.
    Export alebo import slovenskej elektriny je zalezitostou cisto obchodnou a nehovori nam nic o jej dostatku,alebo nedostatku.
    Nasou vyhodou su prave jadrove elektrarne, ktorych najvacsi problem je rozdiel dennej oproti nocnej spotrebe. Vyrovnanie spotreby usetri nemale problemy=peniaze, a zvysena spotreba elektriny naopak znizi jej cenu. Je to podobne ako pri velkovyrobe napriklad rifli, alebo rovnakych modelov aut.
    Okrem toho, elektromobilita a elektrina celkovo nam dava nevidanu slobodu, nakolko vyrobit si dnes elektrinu doma nie je absolutne problemom, narozdiel od vyroby benzinu, pripadne plynu, alebo ak chcete vyroby dreva.
    Ziadny monopol nam pri tom nebude moct diktovat cenu, alebo nas zdanovat, tak jednoducho ako to ide pri benzine,nafte alebo plyne, pripadne statmi preferovaneho vodika.

Pridajte komentár