Sprístupnenie obrovskej globálnej siete rýchlonabíjacích staníc Tesla Supercharger iným ako vlastným zákazníkom, je čoraz častejšou témou. A k tomu vyzval Teslu aj nemecký minister dopravy, ktorý už ohľadom tejto veci komunikuje s kalifornskou spoločnosťou.
Sieť Tesla Superchager je jednou z konkurenčných výhod spoločnosti Elona Muska. Veď svoje rýchlonabíjacie stanice s výkonom okolo 150 kW a 250 kW má rozmiestnené v podstate po celom svete. A to v počte okolo 2 500 s vyše 25 000 nabíjacími stojanmi.
Nabíjačky si pritom vyvíja a vyrába sama. A tiež softvér, ktorý umožňuje naozaj komfortné nabíjanie (aj platby, ak teda zákazník nedisponuje bezplatným nabíjaním) typu „plug & play“.
Musk o tom hovorí už roky
Elon Musk sa už viackrát nechal počuť, že Tesla sa nebráni sprístupneniu Superchargerov vozidlám iných značiek. Vyzval pritom výrobcov e-áut, aby ho v tejto veci oslovili. A koncom minulého roka pripustila možnosť sprístupnenia siete Supercharger pre iných výrobcov elektromobilov aj viceprezidentka spoločnosti Tesla China.
Krátko na to Musk uviedol, že iní výrobcovia elektrických vozidiel už využívajú nabíjačky Supercharger, „hoci trochu nenápadne“. A dodal, že nabíjacia sieť sa sprístupňuje iným elektromobilom.
Pohnú sa ľady?
Aktuálne sa zdá, že sa v tejto veci opäť niečo deje. Nemecký minister dopravy Andreas Scheuer totiž vyzval Teslu k spomínanému sprístupneniu, pričom pre Neue Osnabrücker Zeitung uviedol, že je „v priamom kontakte s výrobcami, ako je Tesla, aby zabezpečil, že existujúca infraštruktúra, napríklad Tesla Supercharger, bude prístupná aj pre ďalších výrobcov,“ píše Ecomento.
Scheuer dodal, že je ešte potrebné vyriešiť technické záležitosti, ale očakáva, že sa nájde riešenie. Cieľom je pritom „bezbariérové“ používanie nabíjacích staníc všetkých poskytovateľov pre všetky elektromobily. A to v rámci jednotného platobného systému, ideálne prostredníctvom smartfónu.
Ak dôjde k takémuto sprístupneniu siete Supercharger, potešia sa najmä elektromobilisti mimo Tesly. Majitelia elektromobilov Tesla by však z toho nemuseli byť nadšení, keďže by to znamenalo väčšiu vyťaženosť siete a možné zdĺhavé „blokovanie“ nabíjacích stojanov pomaly sa nabíjajúcimi modelmi. Na druhej strane, Tesla zdá sa urýchľuje rozširovanie Superchargerov a nové príjmy od „tretích strán“ by mohli akcelerovať túto expanziu.
Každopádne, Tesla hádam vie, čo si môže v tomto smere dovoliť a svojim zákazníkom určite nebude chcieť znížiť komfort v rámci svojich nabíjacích služieb.
Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Jakob Härter/Flickr (CC BY-SA 2.0)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla prináša inovácie aj v rámci inštalácie nabíjacích staníc a chystá najväčší Supercharger
Tesla chystá nabíjačky pre Európanov, ktorí nemôžu nabíjať doma alebo v práci
Audi ide testovať koncept vlastných prémiových „mega-nabíjacích“ hubov
12 komentárov
Boj o nabíjacie stanice je už teraz, a bude aj neskôr krutý a „krvavý“. Nie je vylúčené, že GIGA Berlin mešká práve pre boj o sieť nabíjačiek, ktorý prebieha kdesi v pozadí!
A kde je ten krvavy boj.?
Nie , vážne kde?
Píšem, že bude. Je to môj názor na stav, keď začnú aj v EU pribúdať stovky tisíc nových BEV ročne, a krvavý som predsa dal do úvodzoviek !!!
Eh, Peťko Peťko. Tvoje komentáre je možné rozdeliť do dvoch skupín.
A: Perfektné príspevky.
B: Samé ko… proste nezmysly a hlúposti.
U teba bohužiaľ prevláda tendencia znižovať počet príspevkov skupiy A a zvyšovať počet príspevkov skupiny B. Tvoj „Boj o nabíjacie stanice…“ je toho jasným dôkazom.
Prosím ťa, rob s tým niečo, kým je ešte čas…
Prečo musí jednať nemecký minister dopravy o sprístupnení nabíjačiek s TESLOU? Prečo boli nemecké automobilky obvinené z kartelovej dohody o sieti nabíjacích staníc? Budem len rád, ak nebudem mať pravdu. Vie niekto zaručiť, že štáty nezaťažia v blízkej dobe čerpanie elektriky pre BEV spotrebnou daňou tak, ako tekuté palivá? Sú veci, ktoré ešte len prídu na pretras. Ja to tak vidím, a iným iný názor nezávidím ….
P.S. Krvavý som dal predsa do úvodzoviek!
nie, uz nie je cas, petko je uz natrvalo postihnuty… musi vygrcat pod kazdy clanok aspon nieco, aj ked to nema hlavu ani patu… o informacnej hodnote ani nehovorim…
Škoda, že ešte nie je v pláne štandardizovania nabíjania e-bikov. Máme síce odporúčaný magnetický Rosenberger connector, ale výrobcovia z monopolných dôvodov nechcú dobrovoľne pristúpiť na jeden typ. Obdobne skútre.
A ešte k Tesle, ich konektor vykazuje zjavné použitie inteligencii pri návrhu (ako dátová tak elektrická). Ostatné sú katastrofa, zvlášť s ohľadom na budúcnosť.
Predstavte si opachu CCS2 napichnutú v EV motorke…
Asi je, a ešte len bude dosť stretov záujmov aj v stratégiách nabíjaní. Mnohí to však radi a ľahkovážne prehliadajú ….
Veď nech Tesla rokuje a hlavne vyrokuje politický tlak na nulové prekážky od kadejakých aktivistov, aby Tesla Berlin šlapala 21.8.2021 ako z rozprávky.
A už sa to aj deje:
…esmanian.com/blogs/tesmanian-blog/german-politicians-criticize-new-resistance-to-construction-tesla-giga-berli…
Problem je v tom, ze Musk ocakava, ze mu automobilky budu prispievat na rozvoj a prevadzku siete SC. To sa im velmi nechce a tak si radsej zriadili svoju vlastnu siet (viac menej problemovych) nabijaciek Ionity. Sice vyzeraju pekne ale su poruchove a reakcna schopnost servisu je pomala. Je toho dost na YT. niekolko mesiacov dozadu Tesla mala pristupny jeden site aj pre ine auta. Boli sa tam zadara nabit aj ine vozy od Audi az po Volkswagen.
Problem je v tom, ze Musk ocakava, ze mu automobilky budu prispievat na rozvoj a prevadzku siete SC. To sa im velmi nechce a tak si radsej zriadili svoju vlastnu siet (viac menej problemovych) nabijaciek Ionity. Sice vyzeraju pekne ale su poruchove a reakcna schopnost servisu je pomala. Je toho dost na YT. niekolko mesiacov dozadu Tesla mala pristupny jeden site aj pre ine auta. Boli sa tam zadara nabit aj ine vozy od Audi az po Volkswagen.