Slovensko sa od včera môže pochváliť štvrtou nabíjacou stanicou Tesla Supercharger, ktorá je zároveň prvou stanicou novej generácie „V3“ na našom území (Košice). Poskytuje pritom podstatne vyšší nabíjací výkon.
Nabíjacia sieť Supercharger je považovaná za jednu z veľkých konkurenčných výhod spoločnosti Tesla. Obzvlášť v regiónoch, kde jazdí veľký počet elektromobilov kalifornskej značky, na čo Tesla reaguje budovaním príslušného množstva svojich nabíjačiek. Situácia v tomto smere sa však už vylepšuje aj na Slovensku, kde bola včera spustená 4. nabíjacia stanica tejto siete, informoval slovenský Tesla Club prostredníctvom svojho fóra.
Vzhľadom na veľkosť našej republiky, ako aj dojazd a počet elektromobilov Tesla jazdiacich na našich cestách (224 kusov k 30. júnu 2020) to pritom nie je žiadna katastrofa. „Pokrytý“ je zatiaľ západ (Bratislava – OC Aupark), stred (Sielnica pri Zvolene – Hotel Kaskády), sever (Demänová pri Liptovskom Mikuláši – Demänová Village) a od včera už aj východ (Košice – OC Optima). Nová stanica aktuálne ponúka 4 nabíjacie stojany (s konektorom typu CCS) a v budúcnosti sa rozšíri o ďalšie štyri.
Tým to však zrejme nekončí, slovenská sieť sa má rozširovať aj naďalej. Po Košiciach by mali byť nabíjacie stanice Tesla Supercharger vybudované v Trenčíne a na juhu SR, možno v Lučenci, uviedol nedávno spoluzakladateľ slovenského Tesla Clubu, Stanislav Kurek.
Naznačil pritom, že by mohlo ísť o nabíjačky ďalšej generácie V4. Ako sme už uviedli, v SR je novinkou verzia V3, ktorú Tesla predstavila v marci minulého roku. V Európe bol prvý nový Supercharger spustený cca pred rokom. Ponúka výkon 250 kW, ktorý sa nedelí medzi 2 príbuzné nabíjacie stojany, ako je tomu v prípade verzie V2. „V-dvojka“ poskytuje maximálny „delený“ výkon 150 kW.
Tesla v rámci predstavenia Superchargera V3 uviedla, že Model 3 Long Range môže dosiahnuť pri maximálnej efektivite procesu rýchlosť nabíjania až 1 600 km/h (krátkodobo), resp. získať za 5 min nabíjania dojazd 121 km. Modelovaním dát svojej flotily pritom vypočítala, že nová nabíjačka prispeje k skráteniu nabíjacieho času v priemerne až o 50 %.
„V4“ a Urban Supercharger?
Existencia spomínaného Superchargera „V4“ zatiaľ nebola oficiálne potvrdená. Prezident automobilovej divízie spoločnosti Tesla Jerome Guillen však nedávno naznačil nabíjacie stanice s výkonom 350 kW. Tak uvidíme.
A podľa Stanislava Kureka sa na Slovensku dočkáme aj „CityChargers“ s výkonom 75 kW. Pravdepodobne pôjde o nabíjacie stanice známe najmä pod označením Urban Supercharger alebo ich aktualizovanú verziu.
Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Jakob Härter/Flickr (CC BY-SA 2.0)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla v SR: Predajňa v BA, servis v ZA, Supercharger V3 v KE, V4 na ceste?
Tesla chystá nabíjačky pre Európanov, ktorí nemôžu nabíjať doma alebo v práci
Na Tesla Superchargeroch je možné nabíjať aj autá iných značiek. Nariadenie EÚ či bug?
7 komentárov
Super informácia. Rozmachu počtu áut Tesla by určite pomohol Tesla showroom na Slovensku a taktiež Tesla servis.
Potenciálnych zákazníkov Tesly je možné rozdeliť do troch skupín:
1. skupina – určite si Teslu kúpim, Teslu chcem. Viď 224 ks.
2. skupina – určite Teslu nechcem.
3. skupina – skupina váhavých – Teslu síce chcem, ale…! A za týmto „ale“ sa toho skrýva veľmi veľa. Napríklad – a to musím fakt s každou „somarinou“ valiť do Prahy alebo do Viedne? Gumy vám vymení každý, ale keď ide o nejaký „odbornejší“ problém, je to fakt problém. A takýchto „ale“ je určite viac.
Alebo – ako sa mi bude do tej Tesly nastupovať – mám extrémne rozmery alebo iný problém, chcem si to jednoducho vyskúšať.
A práve pre túto skupinu to môže byť takým jazýčkom na váhach, kam sa vlastne prikloním.
Takže týmto pozdravujem pána Stanislava Kureka a celý Tesla Club.
Zaujímam sa o Vás a držím Vám palce!
Aj na Slovensku raz bude mat Tesla zastupenie…a nepotrva to uz dlho…
Áno o bohatých sa treba starať v prvom rade!A na celom,celučičkom svete.
Anonym, je to presne naopak.. Čím viac tu tesly bude, tým viac sa „stará“ hlavne o chudobných, ktorí sa nebudú báť kúpiť si ojazdené tesly, ak tu budú servisy a skúsenosti tých bohatších, ktorí sa práve týmto postarajú o chudobnejších.
A keď chceš plakať, že si chudobný, tak je to tvoja voľba.. Lebo možností ako začať naozaj pracovať a prinášať spoločnosti niečo užitočné je aj na sk mnoho. Treba len hľadať a snažiť sa a nie čakať, že ťa zamestná niekto niekde za pokladňou alebo výrobným pásom.
Filozofia spolocnosti Tesla Motors je vyrabat auta pre vsetkych. S Teslou rocne usetrim 1000Eur na palilve a udrzbe a jej zostatkova hodnota, kedze je neustale softwerovo aktualizovana, ostava vysoka. Nehovoriac o komforte dobijania, atd. Raz by si si mal sadnut a veci preratat az potom robit zavery.
Na objektivne zhodnotenie zostatkovej hodnoty este nemame dostatocne siroky vyber ponuky v bazaroch.
Mas to v hlave pomylene… Bohati si mozu dovolit benzinaky a diesle…chudobnejsi elektromobily…ja patrim k tym chudobnejsim…pokrokovejsim…mam elektromobil…stal 25.000 euro co je cena za dieselove auto strednej triedy…cize ziadna drahota…Elektromobil je sloboda…kto ho ma vie o com pisem…a setri vodicom penazenky na rozdiel od spalovakov…ziadna vymena olejov, filtrov, sviecok, remenov a podobnych muzejnych exponatov…