Sieť Tesla Supercharger už používajú aj elektromobily iných značiek, hovorí Musk

4

Tak a máme tu ďalšie zaujímavé vyjadrenie Elona Muska, ktoré sa tentokrát týka siete nabíjacích staníc Tesla Supercharger. Tú totiž podľa šéfa kalifornskej spoločnosti už využívajú aj iní výrobcovia elektromobilov.

Obrovská nabíjacia sieť Tesla Supercharger, ktorú tvorí cca 2 000 staníc s celkovo 20 000 rýchlonabíjačkami, je jednou z veľkých konkurenčných výhod kalifornskej spoločnosti. Nabíjanie v tejto sieti je pre mnohých zákazníkov bezplatné. Tí ostatní nabíjajú za nižšie ceny, ako je bežné v rámci iných sietí s podobným výkonom.

Elon Musk sa už viackrát nechal počuť, že Tesla sa nebráni sprístupneniu Superchargerov vozidlám iných značiek. Vyzval pritom výrobcov e-áut, aby ho v tejto veci oslovili. Minulý rok však informoval, že sa dovtedy nič také nestalo.

V septembri sa objavila správa, že na niektorých nabíjacích staniciach Supercharger je možné nabíjať elektromobily rôznych značiek. Na novej stanici Tesla Supercharger V3 s výkonom 250 kW v Nemecku sa totiž úspešne podarilo nabíjať napr. modely Volkswagen ID.3, Kia e-Niro, Porsche Taycan či Opel Ampera-e. A to bezplatne. Niečo podobné tiež hlásili z Holandska.

Objavili sa pritom špekulácie, že môže ísť softvérovú chybu, tzv. „bug“, resp. že to môže súvisieť s novou legislatívou EÚ, ktorá nariaďuje, aby na každej novej nabíjacej stanici pre elektromobily boli 1 až 2 nabíjacie stojany, na ktorých je možné nabíjať všetky kompatibilné vozidlá.

Začiatkom tohto mesiaca sme sa zas dozvedeli, že viceprezidentka spoločnosti Tesla China v rámci online fóra pripustila možnosť sprístupnenia siete Supercharger pre iných výrobcov elektromobilov.

Muskovo (ne)prekvapivé vyjadrenie

No a dnes v tomto smere prekvapil samotný Elon Musk, ktorý prostredníctvom siete Twitter odpovedal na otázku, prečo iní výrobcovia elektromobilov nevyužili ponuku Tesly, používať sieť Supercharger. Uviedol totiž, že sa tak už deje, „hoci trochu nenápadne“. A dodal, že Tesla Supercharger sa sprístupňuje iným elektromobilom.

Viac žiaľ neprezradil, každopádne sa zdá, že sa v tejto veci pohli ľady. Veríme pritom, že to bude prínosom pre všetky strany. Teda nielen pre používateľov elektromobilov iných značiek, ale aj majiteľov Tesiel, ktorí už dnes môžu mať v rámci niektorých lokalít počas špičky či sviatkov problém nájsť voľné nabíjacie miesto.

Je však málo pravdepodobné, že by to Tesla nebrala do úvahy, a tak zrejme môžeme očakávať ešte rýchlejšie navyšovanie kapacít ako v prípade uzatvorenej siete. Veď sprístupnenie siete zrejme nebude zadarmo, a tak Tesla môže získať ďalšie prostriedky na rozširovanie Superchargerov.

Dá sa pritom predpokladať, že minimálne spočiatku to nebude žiadne masové sprístupnenie pre každého, nakoľko určite nie každý výrobca má o to záujem. Obmedzením tiež môže byť proprietárny konektor, ktorým je vybavená väčšina Superchargerov, aj keď napr. v Európe sú všetky nové nabíjačky už vybavené konektorom CCS. Riešením však môže byť redukcia, ktorú Tesla ponúka. Zdá sa tiež, že Tesla by mohla povoliť prístup len vozidlám, ktoré podporujú vysoký nabíjací výkon, aby sa predišlo dlhému „okupovaniu“ nabíjačiek. A takých zatiaľ nie je až tak veľa.

Zdroj titulného ilustračného obrázku: Nextmove/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Špeciálnych mestských nabíjačiek Tesla sa máme dočkať aj na Slovensku
Prinesie nová batéria Tesly „4680“ aj vyššiu rýchlosť nabíjania?
Tesla chystá nabíjačky pre Európanov, ktorí nemôžu nabíjať doma alebo v práci

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. No to snad nemyslia vážne tí dinosaurí loozri, že si zaplatili, aby sa do európskej legislatívy vpasovalo takéto okrádacie a deformacne nariadenie, že by niekto musel sprístupňovať vlastné nabíjačky, len preto, lebo hazjzlici to podcenili a teraz sa trasú, že ich to vyjde draho.
    Al sa to takto stane, tak je to veľký pruser, ako naše povestné vyvlastňovanie pozemkov.

  2. Takúto požiadavku na TESLU majú aj v USA, a nie štát, ale mestá! Niekedy treba monopol regulovať. Nesmie to však TESLE prinášať straty, ale primeraný zisk! Kde by dnes boli tarify za mobily včítane roomingu, keby EU, ktorú „nik moc nemusí“, nebola zasiahla. Určite to tiež ocenia majitelia BEV !!!

    • Až na to že Tesla ma nižšie ceny za nabijanie ako konkurencia. Naviac to bol benefit pre majitrlov Tesiel. Teraz tam možeš nabijat hocičo?.
      A Apfel ma na mobiloch tiež vlasne konektory a nikto im do toho neskače.

    • Peter, toto nie je príklad, kde musí zasahovať EÚ. Je to vyvlastnenie. Navyše nejde o žiaden monopol.
      EÚ by mohla zasiahnuť hlavne do kartelu tradičných automobiliek, ktoré sa dohodli na naťahovaní prechodu na BEV a to v neposlednom rade práve tým, že odmietajú spolupracovať na budovaní superchargerov spolu s teslu, ktorá im to mnohokrát ponúkala.
      To by bol príklad porovnateľný so zásahom do predošlých kartelovych dohôd operátorov.
      Lenže operátori boli len malí podnikatelia oproti dinosaurím automobilkám, ktoré istým spôsobom vlastnia Európu a jej parlamenty ;(

Pridajte komentár