Ako sme informovali, Tesla pred pár dňami sprístupnila nabíjanie na svojich staniciach Tesla Supercharger pre elektromobily iných značiek v rámci pilotného holandského projektu. Akú cenovú politiku zvolila a aké sú ceny nabíjania v konkurenčných sieťach Ionity a Fastned na rovnakom trhu?
Spoločnosť Tesla ťaží aj zo svojej obrovskej siete nabíjacích staníc Supercharger, ktoré má v rámci vyše 2 500 lokalít a ktoré zahŕňajú viac ako 25 000 nabíjacích stojanov s výkonom 150 kW (staršie „V2“) a 250 kW (V3). Elon Musk pritom prisľúbil výkonový upgrade na 300 kW.
Táto sieť bola donedávna dostupná len pre zákazníkov Tesly, čo sa však začína meniť. Tesla totiž realizuje svoj plán sprístupnenia aj pre elektromobily iných značiek. Pilotný projekt, ktorý má pomôcť vychytať všetky muchy na ceste ku globálnemu sprístupňovaniu siete, začal 1. novembra v Holandsku a týka sa prvých 10 staníc.
No a začínajú prichádzať správy od prvých „ne-Tesla“ používateľov, ktoré sa týkajú cien nabíjania na Superchargeroch. Vďaka portálu Insideevs sa pritom dozvedáme, aké sú tieto ceny v porovnaní s inými „ultra-rýchlymi“ nabíjacími sieťami dostupnými v Holandsku, a to Ionity (spoločný podnik viacerých automobiliek s celoeurópskou pôsobnosťou) a Fastned (veľká domáca sieť, ktorá pôsobí aj v iných európskych krajinách).
Za jednorazové nabitie zaplatí v rámci pilotného projektu Tesly v Holandsku používateľ elektromobilu inej značky ako Tesla 0,57 €/kWh. Nie je pritom nutné uzatvárať žiadnu zmluvu. Všetko, vrátane platby, sa dá zabezpečiť prostredníctvom mobilnej aplikácie Tesla.
Na výber je aj mesačné predplatné (13 €), ktoré zníži cenu za 1 kWh na 0,24 €, čo je podľa Insideevs podobná cena ako pre vodičov elektromobilov Tesla v Holandsku pri štandardnom nabíjaní. Takže teoreticky by mohla byť cena na jednotlivých trhoch pre „ne-Tesla“ elektromobily za 1 kWh v rámci predplatného závislá od bežnej ceny pre Tesly (cena nabíjania sa líši v závislosti od krajiny). Minimálna doba viazanosti je pritom 1 mesiac.
Konkurenčné siete Ionity a Fastned
Čo sa týka veľkej celoeurópskej siete Ionity s nabíjačkami s výkonom 150 a 350 kW, cena bez akejkoľvek zmluvnej viazanosti je v Holandsku 0,79 €/kWh. Tú je možné vďaka mesačnému poplatku 17,99 € znížiť na 0,35 €/kWh, pričom minimálna doba viazanosti tohto programu je 1 rok. V prípade Ionity treba tiež povedať, že táto sieť taktiež ponúka zvýhodnené ceny pre elektromobily, ktorých výrobcovia sú členmi konzorcia Ionity. Cena sa pritom samozrejme líši v rámci jednotlivých značiek a trhov.
V domácej holandskej sieti Fastned s DC nabíjačkami s výkonom 50 až 350 kW stojí bežné nabíjanie 0,59 €/kWh. V prípade mesačného paušálu za 11,99 € s min. dobou viazanosti 1 mesiac sa zníži cena nabíjania na 0,35 €/kWh.
Takže Tesla má v rámci rýchlych nabíjacích sietí dostupných v Holandsku viac ako konkurenčné ceny aj pre zákazníkov s elektromobilmi iných značiek. Pripomíname však, že ide len o pilotný projekt, pričom ceny môžu byť „živé“ a zároveň sa budú v rámci jednotlivých trhov líšiť, a to aj s ohľadom na miestne ceny elektrickej energie príp. konkurenciu a pod.
Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Jakob Härter/Flickr (CC BY-SA 2.0)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chystá masívne rozšírenie nabíjacej siete Supercharger za pomerne krátky čas
Stellantis v spolupráci vybuduje európsku verejnú nabíjaciu sieť v 15 000 lokáciách
Tesla otvára svoje nabíjačky pre autá iných značiek v rámci pilotného európskeho projektu
17 komentárov
ZLATÁ NAFTA A BENZÍN !!!!!
A to ako v čom? Máš na streche naftovoltaiku alebo benzínovoltaiku?
mozno vlastni ropny vrt….
Alebo má úchylku platiť za PHM 2x viac.
Tie ceny su aj po zlave na pausal porovnatelne s LPG. Ale cena e-auta je trojnasobna. A o 10 rokov bude e-auto nepredajne, tak ako 10 rocny mobil. Takze navratnost ziadna.
Tie ceny sú za nabíjanie na verejných rýchlonabíjačkách, tie použije elektromobilista iba výnimočne, pri cestách na dovolenku a pod. Bežne si nabije u zamestnávateľa (môže byť aj zadarmo), počas nákupu v nákupnom centre (zadarmo) alebo doma za cenu nočného prúdu.
O 10 rokov nemusim BEV predavat, mozem ho rovno dat do srotu, lebo za usetrene na palive kupim nove. Pri vacsej miere nabijania nocnym prudom a zadara aj ovela skor.
A verim ze EV vydrzi viac nez 10r, snad aj 2x viac.
Môžeš sa prísť pozriet ku nám na 10 ročný elektromobil. Asi najhoršia batéria na svete má cca 70% kapacitu. Ale je pravda že je nepredajné lebo ho žena nechce predať…
😀
Chlapi, majte trochu zmyslu pre humor !!! Čo nás s elektrikou čaká, to nás neminie, aj keď to možno prinesie dnes netušené veci ! 🙂 🙂 🙂 Ďakujem za vaše komentáre!
Anonym „ZLATÁ NAFTA A BENZÍN !!!“
Ak nechceme byť „uviazaní“ na kábloch a cenách spolkov dodávajúcich energiu z rýchlonabíjačiek, treba mať dojazd BEV na plné nabitie tak okolo 1.000 km, a vlastnú nabíjačku aspoň tých 22 kW/hod. To však ešte chvíľu potrvá …..
Tak dojazd 1 000 km nemáš ani na spaľováku. skôr ta rýchlosť nabitia. Ale tie verejné rýchlonabijačky si myslím že sú už slušné. Stále je na tom zle ale sieť. Keby boli rýchlonabíjačky v každom meste človek ani nerozmýšľa a chce elektromobil. A ešte druhý problém je zvyk. Kým si ľudia zvyknú na elektro musí presjť pár rokov.
Ja skutočne mám dojazd 900 až 950 km s SUV Euro6, keď jazdím „EKO“. Klasické „dvojkolky“ určite aj o niečo viac! Požiadavka na 1.000 km je podľa mňa pre nás „strategický dojazd nezávislosti“ na možno 90 – 95% jázd! Jedna vec bude počet rýchlonabíjačiek a ich rýchla dostupnosť, druhá vec cena za kWh! Preto som formuloval takto môj pohľad na „nezávislosť “ od spolkov dodávajúcich „autoelektriku“ !!! Samozrejme prežiť sa dá aj systémom závislosti „od pumpy k pumpe“ a od nabíjačky k nabíjačke ! 🙂
Prosím ťa, ako to myslíš s tým „strategickým dojazdom nezávislosti“ 1000 km na možno 90 – 95% jázd! ???
Ja napríklad najazdím každý deň cca 20 až 30 km, občas cez víkend výlet cca 300 km a raz za rok dovolenka v Taliansku, jedna jazda 850 km.
U teba to vyzerá asi takto:
Pondelok jazda do Hamburgu cca 1000 km.
Utorok jazda naspäť cca 1000 km.
Streda jazda do Ukrajiny cca 1000 km.
Štvrtok jazda naspäť cca 1000 km.
Piatok, sobota a nedeľa – zvyšných 5 – 10% jázd.
Napíš svoj vlastný rozpis, ak sa mýlim…
Ak chcem byť nezávislý na 90 – 95%, tak 1.000 km musí byť tam a späť. To je jedným smerom už len 500 km. Nie každý Slovák je „z Hainburgu“ aby mal do Hamburu 1.000 km, a musí urobiť zopár km aj po Slovensku !!! Príliš si si to asi vztiahol len na seba, tvoje potreby a jazdené km …. Musíš myslieť aj na to, čo je treba pre nezávislosť iným …. Dalo by sa o tom určite diskutovať aj viac, ale dúfam, že to pre tento prípad stačí !
Skutočne, ak mám po 1.000 km nabíjať niekde „v Hamburgu“,
tak nie som nezávislý! Nezávislý budem, ak sa niekam vydám a vrátim späť bez nabíjania či dobíjania po ceste …
Toto su vyborne spravy a znova priklad, ako nas osieraju dinosaurie koncerny s cenami. Okrem ineho to odhaluje strategie monopolizovat vsetky znacky spolu do konzorcia ionity, ktore sa znova pokusalo zabit konkurenciu a diktovat vsetkym vysoke ceny.
Vdala Elon, ze obnovujes aj v eu zdravy konkurencny suboj a vracias aspon naznak demokracie a slobody trhu do coraz-menej demokratickej eu.