Fanúšik Tesly navštívil 107 showroomov značky. Čo zistil?

6

Steve Sasman započal 1. augusta 2018 veľmi zaujímavý roadtrip. Na svojich elektromobiloch Tesla Model S a Model 3 navštívil všetkých 107 predajných centier značky, tzv. Tesla Stores, v USA. Prešiel pritom 48 štátmi a najazdil 26 500 km. Prečo a aké poznatky mu priniesol jeho výlet?

Steve hovorí, že svojou cestou chcel napomôcť k šíreniu všetkého dobrého, čo Tesla urobila. Hlavne v kontexte všetkých falošne negatívnych správ, ktoré majú mať na svedomí short-selleri, ropný priemysel a médiá bažiace po pozornosti za každú cenu.

Steve začal svoj roadtrip na Tesle Model S P85 (2012), na ktorej najazdil 19 500 km naprieč 42 štátmi USA. Zvyšok absolvoval na úplne novej Tesle Model 3 Performance, s ktorou zažil 7 000 bezproblémových kilometrov počas cesty cez 6 amerických štátov.

Zanietení zamestnanci

V rámci návštev 107 showroomov Tesla sa stretol s viac ako 500 zamestnancami. Hovorí pritom, že ak hodnotu spoločnosti určuje kvalita a zanietenie jej zamestnancov, tak Tesla nemôže byť v žiadnom prípade blízko ku krachu, o ktorom tak radi hovoria short-selleri.

Tesla Stores podľa Stevea hýria aktivitou. Testovacie jazdy a predaje sa dejú neskutočným tempom. Aj preto je presvedčený, že sa spoločnosť Tesla stane v nasledujúcom desaťročí biliónovou spoločnosťou.

Hlavný rozdiel, v porovnaní s inými spoločnosťami, vidí Steve v tom, že drvivá väčšina zamestnancov Tesly je odhodlaná plniť jej misiu, o ktorej tak rád hovorí Elon Musk. A tou je prechod na trvalo udržateľnú dopravu a energiu.

Absolútna dôvera v úspech

Podľa Stevea bolo veľmi povzbudivé hovoriť so zamestnancami, ktorí bolo nadšení z toho, že prídu každý deň do práce a môžu urobiť viac, než len chodiť po výplatu. Svojou prácou mali byť pritom nadšené všetky skupiny, od nováčikov až po zamestnancov so 6-ročnou praxou.

Steve dodáva, že ho uchvátila nielen vášeň zamestnancov, ale aj ich dôvera. Mal pocit, že aj napriek všetkých negatívnym správam, ktoré pochádzali najmä z „médií“, veria v absolútny úspech spoločnosti. Akoby vedeli niečo, čo široká verejnosť a finanční odborníci nevedia.

Zdroj: Evannex, titulná fotografia: Steve Sasman

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má podľa prieskumu najhoršiu úroveň predajných procesov. Prečo?
Tesla prepustí tisíce zamestnancov, v snahe priniesť najlacnejší Model 3
Tesla najala dizajnéra z Volva. Čo to môže priniesť?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Ich vyroba a vyroba baterii je spinavsia ako spalovacie motori. Elektrika v europe je prevazne stale s tepelnych elektrarni ktore zasieraju ovzdusie. To uz ekoteroristi nevidia. Vsak co pichnem do zasuvky a vybavene. Ale ta elektrina sa musi niekde brat. Co s bateriami ked sa znehodnotia? ( Casom ich kapacita klesa) dalsi velmi zneciatujuci proces to tieZ nikoho nezaujima. Cenim teslu co robi pre vyvoj. Aj odhalenie patentov ( ako volvo s trojbodovymi pasmi ak to nebol hoax lebo daco take som zachytil ze musk uvolnil spristupnil patenty ale neskumal do podrobna). Elektromobily su zatial zly sen a nie su cistejsie ( az po velkych km nabehoch) vela stastia tesle s dalsim vyvojom aby ked prisla doba kde nam zakazu spalovacie motory a nanutia nam elektromobili boli aspon z casti uzivatelsky priaznivejsie a hlavne aj realne bezemisne. Dalsi vec co nechapem. Vsetci vyrobcovia elektromobilov vysvecuju interieri ako v las vegas vsade svetla velke displaje … Na co? Na co dlaise prostroje co zeru energiu na ukor dojazdu? Preco do elektromobilov nedavaju analogove ukazovatele? Chapem ze to ma minimalny odber ale i tak…preco?

      • Spalovacim motorom v osobnych autach uz definitivne odzvonilo. Je to len otazka kratkeho casu. Max 10 rokov. Nastupuje era elektromobility. Mimochodom viete, ze ked prve auta so spalovacim motorom poprdkavali po uliciach max rychlostou 30 km /h, elektricke auta uz pred viac ako storocim ficali stovkou? Kde by bol vyvoj dnes a ako by sa vyvijal, keby sa ludstvo vydalo cestou elektromobility? Siel by pravdepodobne tym smerom ako dnes, ale bez zdrzania so spalovacimi motormi. Vyroba el. energie na pokrytie spotreby sa bude pravdepodobne ciastocne pokryvat z obnovitelnych zdrojov. Slnko, vietor. To je ale malo. Predpokladam, ze v dohladnej dobe zacne tazba helia3 na mesiaci. Ak sa maju tazobne spolocnosti vzdat ropy, budu tazit helium3. To bude zas biznis na 100 rokov. Jedine pizitivum snad bude, ze smradu bude menej a bude viac dychatelneho vzduchu. Spalovaky totiz zeru obrovske mnozstva kysliku.

      • Vidim, ze jedine ci si si bol schpny z pomerne rozsiahleho prispevku zapamatat je par pravopisnych chyb. Prispievaj radsej do nejakeho pravopisneho kruzku slovenskeho jazyka. Na tomto fore ide prispievatelom predovsetkym o myslienku, nie o formu. A prave to je dovod, preco je spolocnost Tesla a im podobne, vo vyvoji a hlavne v praktickom vyuziti tak daleko. Nestracaju sa v nepodstatnych detailoch, ale vyvijaju, vyrabaju a uspesne predavaju svoj produkt.

Pridajte komentár