Tesla má testovať batérie XFC s ultra-rýchlym nabíjaním od Storedot

4

Objavila sa správa, podľa ktorej testuje batérie XFC od spoločnosti Storedot aj Tesla. Tieto batérie majú pritom potenciál urýchliť nabíjanie elektromobilov.

Izraelský startup Storedot sa nedávno pochválil „vynikajúcou spätnou väzbou“ zo strany automobiliek, ktoré testujú batérie Storedot XFC. A podľa správy od USA Today, na ktorú upozornil web Teslarati, sa zdá, že tieto batérie skúša aj Tesla.

Ako sme už informovali, Storedot začiatkom tohto roka uviedol, že ich batérie a systémy XFC už testuje viac ako 15 svetových automobiliek z Európy, Ázie a USA a že sa pripravuje masová výroba prvej generácie batérií XFC. A zhruba pred týždňom sa startup pochválil „vynikajúcou spätnou väzbou“ zo strany testujúcich automobiliek. Tá sa pritom mala týkať „výkonu“ A-vzoriek batériových článkov XFC v rámci prvej 6-mesačnej testovacej a integračnej fázy.

Testy mali podľa izraelského startupu potvrdiť, že batériové články Storedot XFC dosahujú energetickú hustotu cez 300 Wh/kg, nabíjací výkon nad koeficient 4C (výkon väčší ako 4-násobok kapacity batérie) a vyše 1 000 nabíjacích cyklov v rámci ultra-rýchleho nabíjania. Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Storedot Amir Tirosh pritom uviedol, že spätná väzba od partnerov im dáva ešte väčšiu dôveru v to, že ich batérie do elektromobilov sa dokážu nabiť z 10 na 80 % za 10 min.

Zdá sa, že aj Tesla

Jednou z otázok bolo, kto je medzi spomínanými automobilkami, ktoré testujú batérie XFC. Dá sa predpokladať, že do testovania sa zapojili spoločnosti Mercedes-Benz, Volvo, Polestar a VinFast, ktoré sú investormi spoločnosti Storedot.

A na základe aktuálnej neoficiálnej a doteraz nepotvrdenej správy od USA Today sa zdá, že je medzi nimi aj spoločnosť Tesla. Americká publikácia totiž tvrdí, že Tesla „skúma“ technológiu batérií XFC. Cieľom má byť pritom otestovanie a vyhodnotenie bezpečnosti, spoľahlivosti a životnosti.

Keby sa Tesla napokon rozhodla používať batériové články od Storedot, ktorých prvá generácia sa má podľa Izraelčanov dostať do masovej výroby budúci rok, nebolo by to až takým prekvapením. Tesla totiž v rámci batérií svojich elektromobilov používa články od rôznych dodávateľov, a to Panasonic, CATL, LG ESS či najnovšie BYD. A popri tom vyvíja a vyrába vlastné články formátu 4680.

Nuž sme zvedaví, či medzi dodávateľov Tesly pribudne aj spoločnosť Storedot. Tá pritom nedávno potvrdila časový plán pre 3 generácie svojich batérií XFC – „100in5“ (zisk dojazdu 100 míľ/160 km počas 5 min nabíjania) na báze kremíka na rok 2024, „100in3“ (technológia semi-solid state) na rok 2028 a „100in2“ („post-lítiová“ architektúra) na rok 2032.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Storedot vyvíja „samoopraviteľné“ batérie pre elektromobily. A nielen to
VW avizuje „prelomovú inováciu“ pre výrobu lacnejších elektromobilov. Tesla však začala skôr
Tento elektromobil sa má nabiť za 6 min, a to vďaka batérii od Nyobolt
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Neviem si prestavit cenu aka bude u nas a na okoli za taketo rychlosti nabijania..Momentalne to delia od 25 do 100 kw a nad 100 kw ale viem si prestavit ze velmi rychlo pribudnu aj dalsie pasma a to uz potom cena za nabijanie bude drazsia ako oslavovane superdrahe synteticke palivo ,,,

    • Nemyslim, skor to pojde ako s inet pripojenim, miesto aby znizovali cenu nam poskytuju stale vyssie rychlosti, ktore bezny clovek ani nevyuzije.
      Cena za kwh nemoze narast nad nezmyselnu hodnotu, tak sa budu operatori predbiehat kto umozni nabit rychlejsie. A budeme nabijat na 500kw UFC nabkach auta co zvladnu 50-150kw. 🙂 Lebo ved vyhoda a ekologickost EV ma spocivat aj v ich dlhej zivotnosti. O 10-15r pochybujem ze najdem este niekde 50kw nabku ktora zodpoveda max. nabijacemu vykonu mojho 2r stareho EV. 🙂

  2. Myslím si, že najcennejšiou vlastnosťou/parametrom batérie je jej energetická hustota. Držme palce výskumníkom, aby sa im do budúcnosti v tomto smere viac zadarilo, a príjmime „s pokorou“, ak popritom vylepšia aj iné parametre! 🙂

Pridajte komentár