Tesla má podľa prieskumu najhoršiu úroveň predajných procesov. Prečo?

0

Spoločnosť Pied Piper uskutočnila prieskum trhu, zameraný na skúsenosti s predajcami jednotlivých automobilových značiek. Skúmala pritom úroveň predajného procesu, napríklad kvalifikovanosť odpovedí a mieru uskutočnených predajov. Showroomy Tesla sú vraj v tomto smere najhoršie na trhu. Čo je dôvodom?

Výsledky prieskumu

Prieskum bol realizovaný v USA, pričom pracovníci Pied Piper navštívil 3 466 predajných miest 37 automobilových značiek naprieč celou krajinou. Tesla pritom obstála jednoznačne najhoršie, keď za priemerom zaostala až o 15 bodov. Pozrime sa preto na to, čo za tým môže byť.

tesla store showroom

Zdroj: Pied Piper

Iný predajný model

Ako vieme, Tesla využíva pre predaj svojich elektromobilov špecifický predajný model. Svoje vozidlá totiž predáva priamo zákazníkom, bez pomoci tradičných dílerov, ako je tomu bežne v prípade iných automobiliek. Tým sa preskakuje minimálne jeden medzičlánok predajného reťazca, ktorý by inak navýšil cenu vozidla, či znížil maržu Tesly.

Tesla Stores a Tesla Galleries

Spoločnosť Tesla uskutočňuje predaj svojich vozidiel prostredníctvom webovej stránky alebo tzv. Tesla Store či Tesla Gallerie. Tesla Stores sú v podstate bežné showroomy, ktoré však prevádzkuje samotná spoločnosť. V niektorých štátoch je však priamy predaj vozidiel zakázaný, preto má výrobca aj sieť tzv. Tesla Galleries, kde môžete vozidlá obzrieť, vyskúšať a informovať sa o nich, ale nedajú sa objednať. To je nutné urobiť dodatočne cez web.

tesla store

Tesla Store. Zdroj. Tesla

Iné priority

Zo spomínaného predajného modelu a obmedzení na niektorých trhoch vyplýva aj iná filozofia predaja Tesly prostredníctvom showroomov. Predajcovia nie sú primárne orientovaní na predaj vozidiel, ale zameriavajú sa na vzdelávanie a informovanie.

Elon Musk na ich adresu hovorí: “Nie sú odmeňovaní na základe predajov a nikdy na vás nebudú tlačiť, aby ste si kúpili náš elektromobil. Ich cieľom a ukazovateľom úspechu je radostná skúsenosť návštevníkov showroomu, vďaka čomu sa k nám budú s radosťou vracať.”

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako je na tom Tesla Model S po 640 000 km a koľko peňazí ušetrila?
Elektrický pohon Tesla po boku motorov od Ferrari a Porsche
More Modelov 3 na parkoviskách Tesly vyvoláva otázky. Elon šokuje číslami

Tak čo, máte osobné skúsenosti s prístupom predajcov Tesly, napríklad v Tesla Store Viedeň?. Ak áno, podeľte sa prosím o ne.

Zdroj: Electrek, titulná fotografia: Tesla

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!