Elektromobily Tesla sú zrejme terčom falošných sťažností ohľadom bezpečnosti

0

Portálu Electrek sa podarilo získať zaujímavý e-mail Elona Muska, ktorý bol minulý týždeň adresovaný zamestnancom spoločnosti Tesla. V ňom informuje o falošných sťažnostiach, ktoré boli podané prostredníctvom verejného systému na podávanie sťažností týkajúcich sa bezpečností vozidiel, pod správou Amerického národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA).

Ako sme už naznačili, americká vládna agentúra NHTSA ponúka majiteľom vozidiel možnosť nahlasovania sťažností na svoje vozidlá. Cieľom systému je odhaliť chyby a nedokonalosti vozidiel, ktoré by mohli mať vplyv na bezpečnosť posádky a ďalších účastníkov premávky.

Zdá sa však, že sa jedná aj o dobrý nástroj na možnú falošnú diskreditáciu automobiliek či konkrétnych modelov. Elon Musk aktuálne informuje, že po preverení sťažností na modely značky Tesla sa ukázalo, že minimálne 2/3 z nich sú falošné.

Množstvo sťažností na rôzne autá od tej istej osoby

Ukázalo sa totiž, že množstvo sťažností bolo podaných jednou osobou, zhromažďujúcou fotografie poškodených vozidiel Tesla, ktoré boli uverejnené napríklad v rámci aukčných sietí či autobazárov. Tie potom „podložila“ špekulatívnymi príčinami nehôd.

Elon Musk v tom vidí koordinovanú stratégiu diskreditácie

Elon Musk vo svojej správe poukazuje na zvyšujúci sa počet falošných sťažností v tomto roku. Podľa neho sa jedná z väčšej časti o koordinovanú stratégiu ohovárania spoločnosti. Dodal, že po preskúmaní stoviek sťažností podaných na NHTSA od roku 2016 sa potvrdilo, že až 2/3 z nich bolo falošných.

Sťažnosti bez uvedenia VIN či vlastníckeho vzťahu

Tieto sťažnosti boli klasifikované ako „pravdepodobne falošné“, pričom sa zdá, že pochádzajú z rovnakého zdroja, ktorý neuvádza relevantné informácie na identifikáciu vozidiel, ako napr. VIN. Mnohé sťažnosti nesú podpis „zainteresovaní občania“, pričom sa v nich uvádza, že sťažovateľ dokonca ani nie je ich majiteľom. 

Musk predkladá aj príklady takýchto sťažností a grafy, ktoré dokazujú ich zvýšený počet. Taktiež sa snaží nájsť vzťah (v rámci druhého grafu) medzi počtom sťažností a obdobím, kedy Tesla uverejňuje svoje hospodárske výsledky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako je na tom Tesla Model S po 640 000 km a koľko peňazí ušetrila?
Bezpečnostnú stránku Tesly Model 3 dokumentuje táto nehoda v rýchlosti 100 km/h
Tesla Model X od Tesloop má za sebou 480 000 km. V akej je kondícii?

Zdroj: Electrek, titulná fotografia: Model_3_Crash_Dummy via Imgur

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár