Šéf Tesly vysvetľuje, prečo sú ich solárne produkty tak „lacné“

4

Konvenčné strešné solárne systémy od spoločnosti Tesla sú v USA podstatne lacnejšie, ako je tomu vo všeobecnosti u iných poskytovateľov. A to je zrejme dobrá správa aj pre Európanov, pretože Tesla sa chystá v tomto smere expandovať aj na starý kontinent. Prečo je tomu tak?

Šéfredaktor portálu Cleantechnica Zachary Shahan sa nedávno pozrel na ceny strešných solárnych systémov v USA. A zistil, že tieto systémy, vrátane fotovoltických panelov, nákladov na inštaláciu či tzv. „mäkkých“ nákladov, stoja v priemere 2,19 $/W.

Zaujímavosťou pritom je, že v prípade spoločnosti Tesla je to len 1,49 $/W (obidve ceny platia po započítaní tamojších daňových úľav vo výške 26 % z celkových nákladov). A to je o 32 %, resp. takmer tretinu menej. Pri 6 kW solárnom strešnom systéme to predstavuje rozdiel 4 200 $ a pri 10 kW až 7 000 $.

Shahan mal pre tento rozdiel niekoľko vysvetlení. Nemal však pocit, že operuje s dostatkom solídnych dôkazov. Spýtal sa preto rovno šéfa spoločnosti Tesla, Elona Muska, prečo je tomu tak. Ten pritom odpovedal nasledovne:

„Cena solárnych panelov je cca len 0,50 $/W. Montáž hardvéru, meniča a kabeláže vyjde cca na 0,25 $/W. Inštalácia zas cca na 0,50 $/W, v závislosti od veľkosti systému. A ostatné spoločnosti vynakladajú veľké prostriedky na predajcov, reklamu a zložité nástroje financovania. My nie.“

Shahan k tomu dodáva, že existujú ešte ďalšie náklady ako prevádzkové a režijné náklady či náklady na údržbu a opravy. Niektoré z nich však môžu byť podľa neho „pokryté zvyškom“ spoločnosti Tesla, v rámci komplexného fungovania spoločnosti, keďže ide o veľkú firmu s ďalšími divíziami. A takéto niečo nie je možné v prípade špecializovaných „solárnych“ firiem

„Samo-reklama“

Samozrejme, obrovskou výhodou Tesly je ich „prirodzený“ marketing. Tesla totiž podľa prieskumu, ktorý zverejnil Tesmanian, nemala v roku 2019 vynaložiť na platenú reklamu svojich elektromobilov ani cent. Podobné by to pritom mohlo byť aj v rámci jej energetickej divízie Tesla Energy.

Veď o Tesle a jej produktoch a novinkách veľmi radi informujú aj bežné nešpecializované masové médiá. Obrovským pomocníkom Tesly v tejto oblasti sú určite aj sociálne siete. Obzvlášť Twitter účet Elona Muska, ktorý môže jednoducho a zadarmo spropagovať produkty Tesly desiatkam miliónom odberateľov.

Ostatné „solárne“ spoločnosti podľa Shahana vo veľkej miere stále využívajú aj podomový predaj, ktorý je veľmi nákladný. Ďalšou výhodou Tesly je možnosť jednoduchého objednania solárnych systémov prostredníctvom jej webovej stránky.

Ako sme už naznačili v úvode, ťažiť by z toho mohli aj Európania, keďže Tesla už v oblasti energetických produktov a služieb začala pomaly expandovať na starý kontinent, pričom jej solárne systémy by sa mali na európskych trhoch objaviť ešte v tomto roku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla patentuje solárnu strechu v EÚ a znižuje ceny solárnych „panelov“
Tesla premení 3 000 sociálnych domov na „najväčšiu virtuálnu elektráreň sveta“
Divízia Tesla Energy by vraj mohla mať hodnotu biliónov dolárov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

Pridajte komentár