Šéf VW vzdal Tesle poklonu pre jej softvér, neurónovú sieť a aktualizácie

7

Šéf koncernu Volkswagen Group, Herbert Diess, povedal vrcholným manažérom svojej spoločnosti prostredníctvom interného webového podcastu, že Tesla má vynikajúce kompetencie v oblasti softvéru, pričom požaduje plán jej dobehnutia.

Diess v spomínanom podcaste menoval silné stránky spoločnosti Tesla, pričom vyzdvihol najmä oblasť softvéru. Pripustil, že integrácia výkonného softvéru do nových modelov VW je oveľa väčšou prekážkou ako elektrifikácia flotily, uviedol nemecký Automobilwoche. Za týmto zistením zrejme stojí chystaný elektrický hatchback Volkswagen ID.3, ktorý sa potýka s nemalými softvérovými problémami.

Tesla neustále vylepšuje

„Čo ma najviac znepokojuje, je schopnosť pracovať s pomocnými systémami,“ povedal Diess svojim top manažérom a pokračoval: „500 000 Tesiel funguje ako neurónová sieť, ktorá neprestajne zhromažďuje údaje a ponúka zákazníkom každých 14 dní nové jazdné zážitky prostredníctvom vylepšených funkcií. To dnes nemôže ponúknuť žiadny iný výrobca.“

Aj keď niektoré údaje nie sú moc presné, Tesla má dnes na ceste už okolo 1 milióna elektromobilov, z ktorých dáta putujú do neurónovej siete, šéf VW si uvedomuje, ako v Tesle principiálne funguje zber dát a vylepšovanie jej vozidiel.

Diess chce „plán dobehnutia Tesly“

Koncern Volkswagen Group pomerne nedávno oznámil, že založí organizáciu Car.Software, ktorá prevezme zodpovednosť za automobilový softvér v rámci všetkých koncernových značiek. Aktuálne pritom Diess vyjadril požiadavku, aby novo vytvorený softvérový tím „implementoval plán dobehnutia Tesly.“

Prístup spoločnosti Tesla k bezkľúčovému vozidlu, ktoré kombinuje množstvo funkcií v rámci jednej obrazovky a jednoduchý dizajn, bol podľa neho dobre prijatý. Dodal, že zákazníkom sa to páči a že VW bude Teslu v týchto bodoch nasledovať.

Diess sa tiež venoval trhovej hodnote koncernu Volkswagen Group. Manažérom pritom ukázal graf, ktorý ukazoval, že hodnota Tesly je v porovnaní s nimi 2-krát väčšia. A to aj napriek tomu, že oni majú cenené značky ako Porsche, Audi, VW, Bentley a ďalšie. „Aby sme dobehli Teslu stále máme pred sebou dlhú cestu,“ dodal šéf VW.

Zdroje: Automobilwoche, Teslamanian

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ex-šéf Fordu hovorí, že Tesla je „ikonickou“ značkou s veľkou výhodou
VW ID.3 príde kvôli softvérovým problémom o niektoré plánované funkcie. Dočasne
Náskok Tesly v oblasti softvéru vraj môže byť problémom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Je to veľmi sympatické od šéfa VW, že si takto „otvoril srdce“. Ale asi mu to bude figu platné aj s jeho „plánom dobehnutia Tesly“.
    Ja mu síce želám veľa úspechov, ale mal by na to ísť trošku ináč. Mal by asi kúpiť poriadny softvér.
    Trebárs – žeby od Tesly?

    • Tesla je krásný příklad vysmívaného produktu (automobilky), který nenápadně převálcoval hegemony. Ukazuje to také, jak slabé jsou ve skutečnosti ty „velké“ automobilky. Když mají z nuly naprogramovat SW pro svůj elektromobil, zjistili, že množství funkcí, které by to mělo mít, je pro ně najednou problém. To se nedá za pár měsíců dohnat. Během 10 let jim ujel vlak a budou to teď těžce dohánět.

  2. Diess chce „plán dobehnutia Tesly“ 🙂 :-):-) dlho som sa tak dobre nezasmial, skutocne…az mi sopel vyletel z nosa 🙂
    sudruh sef vzdal poklonu Tesle… no co uz mu ostava, obchodnikovi so smrtou, zahumusil cely svet s tymi rakovinometmi s podvodnym softverom ale este stale nepochopil, ze Teslu uz NIKDY nedobehnu, a to je dobre
    skor clovek pristane na slnku ako fasista dobehne Teslu 🙂

  3. Na to bude potřebovat ty nejlepší sw + hw developery. Ale takoví do korporátu nepůjdou, v jejich levelu už to totiž není o penězích. Je mi z toho poněkud smutno a vůbec netuším, jestli z toho tito diluviální ještěři dokážou vybruslit.

    Jistá naděje je stavět na tom co umí, třeba zkusit EV formátu Citiga/Fabie, ovšem poctivě, ne předělávku. A než se to naučí, tak vypustit elektronické serepatičky, které jim zabíjejí ID.3 Mimochodem, z vlastní zkušenosti vím, že mají problémy se popasovat i s infotainmentem v Citigu :-/

    • Tak proč nevezmou na vývoj software ty Inženýry a doktory technických věd
      co se do Německa přistěhovali .
      Už to mohli mít dávno naprogramovaný.

Pridajte komentár