Tesla zažíva obrovský „boom“ aj na sociálnych sieťach. Čo hovoria čísla?

0

Už viackrát sme spomínali, že Tesla nenatáča žiadne reklamné spoty na svoje produkty. A prečo by aj? O ich propagáciu sa bezplatne starajú fanúšikovia a rôzne média. A to vrátane tých sociálnych, v rámci ktorých zažíva Tesla obrovský boom.

500-násobne nižšie náklady na propagáciu jedného auta

Celkovo Tesla investuje do reklamy len zlomok v porovnaní so svojimi automobilovými konkurentmi. Prieskum spoločnosti Global Equities z roku 2016 odhalil, že na propagáciu jedného predaného vozidla vynaložila Tesla len 6 USD. Druhú Toyotu stál predaj 1 vozidla na reklame 246 USD. Najhoršie bol na tom Jaguar, ktorý musel investovať do predaja jedného vozidla viac ako 3 000 USD. To je až 500-násobne viac ako v prípade Tesly. Tesla tak môže tieto ušetrené peniaze investovať do vývoja a zdokonaľovania svojich elektromobilov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prieskum “Auto snov”: Tesla Model S skončila veľmi vysoko
Consumer Reports 2017: Ktoré značky robia najlepšie autá? A ako je na tom Tesla?
500 000 záujemcov o 2 500 pracovných miest v Tesle za rok 2017. Aké sú nároky spoločnosti?

Prirodzený záujem o značku

Bloger portálu Evannex si v septembri 2017 „posvietil“ na úspech 12 automobilových značiek na sociálnych sieťach Facebook, Twitter, YouTube a Instagram. Tesla mala v tomto období viac ako 7 miliónov fanúšikov, čo jej stačilo na 9. miesto medzi sledovanými značkami. Ak sa vám to máli, pripomíname, že Tesla je na trhu neporovnateľne kratší čas, má len zlomok modelov a do reklamy svojich produktov investovala minimum v porovnaní so svojou konkurenciou.

tesla socialne siete

Zdroj: Evannex

Treba tiež povedať, že ďalšie prieskumy ukázali, že aj keď Tesla nedominovala počtom fanúšikov, angažovanosť jej fanúšikov, v podobe komentárov a „lajkovania“ príspevkov, patrila medzi tie najvyššie. To je dôkazom prirodzeného záujmu o značku, ktorá nie je „umelo“ podporovaná platenou reklamou.

Boom za posledných 5 mesiacov

Výpovednejšiu hodnotu o popularite Tesly na sociálnych sieťach má však aktuálny prieskum, ktorý skúma nárast fanúšikov za posledných 5 mesiacov. Počas tohto krátkeho obdobia pribudlo Tesle 2,4 milióna nových fanúšikov. Lepšie bola na tom už len značka Mercedes-Benz s 2,8 miliónmi nových fanúšikov. V percentuálnom vyjadrení nárastu fanúšikov však Tesla s 34 % jasne dominovala. Na druhom mieste skončil koncern GM s 11 %, na treťom až 3 značky s 8 %, vrátane Mercedesu.

tesla socialne siete

Tesla tak zažíva v tomto období obrovský boom na sociálnych sieťach, k čomu určite prispelo aj novembrové prestavenie nových modelov Tesla Semi a Roadster 2. generácie, ako aj produkcia a dodávky Tesly Model 3.

Zdroj: Evannex

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár