Česká Tesla s Guinnessovým rekordom má za sebou 500 000 km. V akom je stave?

2

Elektromobily Tesla s extra vysokým nájazdom jazdia aj v našom regióne. Dôkazom toho je tiež Tesla Model S z Česka, ktorá má za sebou vyše 500 000 km a ktorá je držiteľkou Guinnessovho rekordu. Čo odhalila jej aktuálna servisná prehliadka, aký je stav batérie a čo musel majiteľ doteraz vymeniť?

Jiří Vlk je známy nielen v rámci československej Tesla komunity. A to platí aj v prípade jeho elektromobilu Tesla Model S P85D, ktorý používa nielen ako pracovné vozidlo a „firemnú kanceláriu“, ale jazdí v ňom aj dlhé medzinárodné závody. A Youtube kanál Volant.tv nedávno priniesol rozhovor s p. Vlkom, ako aj výsledky servisnej prehliadky jeho Modelu S po nájazde vyše 500 000 km.

Dotyčným modelom je Tesla Model S P85D (rok výroby 2015), ktorá by podľa majiteľa mala patriť k trom najslávnejším na svete. Vozidlo napríklad získalo 6 ocenení a je aj držiteľom Guinnessovho rekordu za prejdenie zemegule za 80 dni (29 000 km).

Stav batérie

Spomínaný elektromobil má stále pôvodnú batériu, ktorá bola podľa majiteľa cca pred rokom pri nájazde okolo 390 000 km diagnostikovaná s výsledkom „výborná kondícia“. Diagnostika tiež odhalila pokles kapacity batérie z 85 na 69 kWh, čo predstavuje degradáciu o 19 %.

Palubný systém v prípade nového vozidla ukazoval pri SoC 100 % dojazd 404 km. Po cca 1,5 roku to malo klesnúť na 384 km, čo sa cca udržalo počas nasledujúcich 2 rokov. Potom do leta minulého roku zaznamenal majiteľ postupný pokles na 330 km a aktuálny stav je 310 km. A to predstavuje pokles dojazdu o cca 23 %.

Keď vozidlo nejazdilo závody, tak sa nabíjalo predovšetkým z bežnej domácej zásuvky (poznámka: takto pomalé nabíjanie nie je podľa odborníka C. Pogeu dobré pre zdravie batérie), pripadne na blízkom Superchargeri. Ohľadom nabíjania p. Vlk tiež povedal, že aktuálne sa vozidlo nabíja už pomalšie, a preto uvažuje o výmene batérie.

Doterajšie výmeny

Čo sa týka údržby, nedávno sa na Tesle Model S s úctyhodným nájazdom menili ramená (jedno z nich bolo pritom ešte v poriadku). Už skôr boli vymenené elektronicky vysúvateľné/zasúvateľné kľučky dverí, ktoré boli typicky problémové v prípade starších modelov S. Predné brzdové obloženie sa menilo prvýkrát po 425 000 km, zadné je stále pôvodné.

„Zaujímavosťou“ je, že nahradený musel byť aj predný elektromotor. A to kvôli nesprávnej manipulácii zo strany pracovníka odťahovej služby, potom čo bolo vozidlo účastníkom dopravnej nehody. Zadný elektromotor je stále pôvodný.

Výsledok servisnej prehliadky

Tesla Model S pána Vlka prešla nedávno aj servisnou prehliadkou. Servisný technik vo finále povedal, že s ohľadom na nájazd dáva pred týmto vozidlom „klobúk dole“. Milo ho prekvapil stav batérie a podvozok, podľa ktorého by vozidlu typoval nájazd 200 000 km. Technik pritom odporučil vymeniť brzdové kotúče aj tlmiče, aj keď ich pružiny sú stále v poriadku. A elektronická diagnostika odhalila, že servisný zásah si vyžaduje klimatizácia vozidla (zrejme jej čerpadlo).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Taxi“ Tesla má za sebou 700 000 km. Kedy bola menená prvá batéria?
Predpokladaná životnosť batérií jednotlivých modelov Tesla na základe dát z prevádzky
Tesla Model 3 s nájazdom takmer 180 000 km. Ako degradovala batéria a čo náklady?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár