Tesla sa snaží zefektívňovať svoje servisné služby rôznymi spôsobmi. A jedným z nich je aj samodiagnostika vozidla ešte pred možnou návštevou servisu.
Dá sa povedať, že Tesla má vo všeobecnosti dlhodobý problém s adekvátnymi servisnými kapacitami. Budovanie servisných centier totiž nedokáže držať krok s prudkým rastom elektromobilov Tesla na cestách. Aj preto, že zriadenie „servisu“, vrátane nájdenia vhodného miesta, zvládnutia byrokracie a administratívnych povinností, či nájdenie zamestnancov a ich zaškolenie, rozhodne nie je jednoduchým a rýchlym úkonom.
Z týchto dôvodov robí spoločnosť Elona Muska všetko preto, aby bolo servisovanie jej vozidiel čo najefektívnejšie. Využíva pritom napr. mobilný servis, ktorý príde za vami domov či do práce, ak je možné daný úkon vyriešiť mimo servisného centra.
Ešte pred návštevou servisného centra či príchodom mobilného servisného tímu je vhodné poznať problém a pripraviť sa na jeho riešenie. Preto sa Tesla už dlhšie snaží o diagnostikovanie vozidiel na diaľku prostredníctvom popisu problému a komunikácie so servisným tímom za použitia mobilnej aplikácie, avšak po novom bude schopná v určitých prípadoch vykonať samodiagnostiku, informuje aktuálne Electrek na základe správy od „Tesla nadšenca“, ktorý je na sieti Twitter známy ako Tesla_Adri.
Ten uviedol, že konečne videl funkciu samodiagnostiky v akcii, pričom pripojil aj súvisiace fotografie. A dodal, že pri plánovaní servisu pre určité kategórie sa spustí diagnostika, ktorá majiteľa vozidla informuje, či je prítomná porucha a či je potrebný servisný úkon. V uvedenom prípade pritom samodiagnostika odhalila problém s koncovým bodom systému Bluetooth.
I finally saw the new „self diagnostics“ feature in action, which @Tesla_App_iOS and I discovered in the source code of the app a few weeks back.
Scheduling a service for certain categories triggers the diagnostics and informs you if a fault is present and if service is required pic.twitter.com/YPnrzCLBPg
— Tesla_Adri (@tesla_adri) July 16, 2022
Automatické objednanie náhradného dielu
V spomínanej súvislosti je zaujímavé, že ešte v roku 2019 jeden z majiteľom Tesly Model 3 informoval, že jeho vozidlo ho prostredníctvom centrálneho displeja upozornilo na problém a automaticky predobjednalo potrebný náhradný diel. A to v rámci nasledujúceho hlásenia:
„Vo vašom Modeli 3 bol v prípade Power Conversion System zistený neočakávaný stav. Náhradný diel bol vopred objednaný do vami preferovaného servisného strediska. Použite prosím svoju mobilnú aplikáciu Tesla alebo Tesla konto k naplánovaniu návštevy servisu.“
Zdá sa teda, že Tesla už dlhšie hľadá spôsob ako zahrnúť samodiagnostiku problémov a ich riešenie v rámci svojich elektromobilov.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mobilný servis Tesly CZ pre Slovákov je spustený. Aké úkony poskytuje?
Nepojazdný elektromobil: Aké sú najčastejšie príčiny podľa asistenčných spoločností?
Elektromobily Tesla budú môcť v budúcnosti jazdiť do servisu samé. Zvládli by to však už teraz
3 komentáre
Každý budúci majiteľ BEV by si mal urobiť samodiagnostiku všetkých podmienok, do ktorých si elektroauto dnes kupuje. Môže sa tak vyhnúť sklamaniam a nepríjemnostiam v prevádzke. Viacerí Tesly chtiví Slováci sa sťažujú na neprítomnosť jej servisu na Slovensku. Samodiagnostika je určite dobrá vec, ale showroom a servis v meste nenahradí! 🙂
Z pohladu servisaka tesla nie je nijak extra „iná“ od zbytku EV, pripadne aj ICE. Veci, ktore sa bezne menia su hlavne brzdove dosticky, pripadne kotuce. V pripade karoserskych oprav je to uplne rovnake ako zbytok aut. Mozno az na ceny dielov, ale tie ma aj mercedes, ci audi poriadne predrazene. Statisticky sa objavi nejaka chyba s elektronikou, co uz by mohol byt trochu problem z pohladu riesenia „nejakym“ servisom. No popravde, kolko x sa vyskytuje taka vec? A ak sa uz vyskytne, myslim, ze pre cloveka, ktory sa rozhodol podporit nadcasovost, prevratnost a istu rebelskost Tesly, prezije pripadnu nutnost navstevy servisu vo „vzdialenej“ viedni, prip v cechach.
Predsalen to nie je ziadny spalovak, s ktorym treba chodit do servisu ako na hodiny klaviru.
Nie je nad „servis za zadkom“! A ak je aj otázka, či do Viedne zájsť alebo nechať odtiahnuť, a či to aj ostatní, čo Teslu kúpili alebo by kúpili, vidia rovnako ako LZ? ….