Tesly si samodiagnostikujú problém a automaticky predobjednajú náhradné diely

1

Tesla sa zaviazala, že zapracuje na svojich servisných službách. A jedným zo súvisiacich vylepšení, ktoré je už v praxi, je aj schopnosť samodiagnostiky problému a automatické predobjednanie potrebných náhradných dielov.

Kalifornská spoločnosť si uvedomuje, že na viacerých trhoch má problém so servisovaním svojich vozidiel, a to nielen v dôsledku nedostatočných kapacít. Elon Musk pritom priznal aj chyby v nastavení niektorých procesov. Tesla však svoje problémy zvykne riešiť a nie je tomu inak ani v prípade servisných služieb.

Vylepšovanie servisných služieb

Tesla minulý rok predstavila plán, ktorý má zabezpečiť spokojnosť jej zákazníkov so servisnými službami. Ten obsahuje:

  • Budovanie nových distribučných centier náhradných dielov.
  • Sieť dielní pre „drobné opravy“.
  • Rozširovanie zákazníkmi obľúbeného mobilného servisu.
  • Navýšenie kapacít centier zákazníckej podpory.
  • Zvyšovanie servisných kapacít.

Ako sme už informovali, jedným z veľkých problémov, s ktorým sa potýkali napríklad zákazníci v Nórsku, boli dlhé čakacie doby na servisné úkony. Jednou z príčin pritom boli chýbajúce náhradné diely, na ktorých dodanie sa čakalo veľmi dlho. A Tesla sa tento problém snaží riešiť aj opatrením, ktoré môže ešte aj dnes vyznieť ako sci-fi.

„Sci-fi“ opatrenie je už v praxi

Jeden z majiteľov Tesly Model 3 prostredníctvom siete Reddit (via Teslarati) informoval, že jeho vozidlo ho prostredníctvom centrálneho displeja upozornilo, že diagnostikovalo problém a automaticky predobjednalo potrebný náhradný diel. A to v rámci nasledujúceho hlásenia:

„Vo vašom Modeli 3 bol v rámci Power Conversion System zistený neočakávaný stav. Náhradný diel bol vopred objednaný do vami preferovaného servisného strediska. Použite prosím svoju mobilnú aplikáciu Tesla alebo Tesla konto k naplánovaniu návštevy servisu.“

tesla servis

Zdroj: houston_wehaveaprblm / Reddit

V prípade, že by sa potvrdil samodiagnostikovaný problém, trvanie servisného úkonu už nebude závisieť od doby dodania potrebného náhradného dielu, nakoľko ten by sa mal nachádzať aj vďaka jeho predobjednaniu a vylepšeniu distribučného systému náhradných dielov v príslušnom servise.

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Český Tesla servis bude lacnejší a má byť aj výdajňou objednaných áut
Musk o Tesle na Slovensku, dlhovekosti Modelu 3 či cene „repasu“ batérie
Patent: Tesla sama diagnostikuje budúci problém a zavezie sa do servisu

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!