Elon Musk: „Nóri majú právo byť naštvaní na Teslu“. Tamojší trh kolabuje

0

Nórsko je najväčším svetovým trhom z hľadiska predaja elektromobilov Tesla na jedného obyvateľa a celkovo 2.najväčším trhom po Nemecku. Nové vozidlá pritom stále pribúdajú, čo sa začína spôsobovať kolaps tamojších servisných stredísk. Zákazníci sa tak začínajú čoraz viac stažovať na extrémne čakacie doby. Čo na to Elon Musk a ako to chce Tesla riešiť?

Aktuálne problémy spoločnosti Tesla v Nórsku naznačujú, čo sa môže stať Tesle aj na ďalších rastúcich trhoch, keď si nedá pozor. A taktiež môžu byť ponaučením pre ďalších výrobcov, aby nepodcenili zvyšovanie servisných kapacít pre svoje elektrické modely. Veď záujem o tieto vozidlá neustále rastie.

11 servisov na 26 000 áut

Nadpis zrejme všetko vystihuje. V Nórsku je aktuálne 11 servisných stredísk Tesla, pričom je tam zaregistrovaných 26 000 vozidiel značky. To znamená, že na jeden servis pripadá takmer 2 500 áut. No a ak sa nič nestane, problémy sa budú zhoršovať. Veď vozidlá starnú a sú čoraz viac náchylné na poruchy. A nové stále pribúdajú.

118 oficiálnych sťažností

Nórska spotrebiteľská asociácia uvádza, že za prvý polrok 2018 obdržala 118 sťažností od spotrebiteľom, ktoré sa týkali spoločnosti Tesla. Kalifornský výrobca tak obsadil nelichotivé 4. miesto medzi spoločnosťami s najvyšším počtom sťažností.

Minulý rok pritom skončila Tesla na 24. priečke. Sťažnosti sa týkali najmä problémov s kontaktovaním zákazníckeho servisu a dlhých čakacích dôb.

Čakacie doby?

Skúsenosti nórskych majiteľov elektromobilov Tesla ohľadom čakacích dôb na servis sú rôzne. Jedni hovoria o 2 až 3 mesiacoch, ďalší spomína 4 mesiace a jeden dokonca informuje, že je tomu už pol roka od prvého kontaktu servisného strediska a jeho problémy ešte stále nie sú vyriešené.

Pomerne bežné sú neurčité či náhle termíny, či dlhé čakanie na potrebné náhradné diely, čo len predlžuje celý proces.

Čo na to Elon Musk?

Nespokojní zákazníci sa samozrejme sťažujú aj u toho „najvyššieho“, teda u Elona Muska. A to prostedníctvom Twittera. Elon Musk na ich sťažnosti reagoval nasledujúcimi slovami.

„Nóri majú právo byť naštvaní na Teslu. Máme problémy s rozširovaním tamojších servisných kapacít, najmä v Osle. Rýchlym riešením problémov je nasadenie našich mobilných servisných služieb, avšak čakáme na povolenia úradov.“ 

Komplexné riešenia Tesly?

Podľa Tesly už došlo k zlepšeniam, ktoré by mali zákazníci začať pociťovať už čoskoro. Hovorca spoločnosti pre nórsky trh uvádza, že kapacity servisných tímov boli zvýšené o 30 %, pričom cieľom je zdvojnásobenie do konca roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
“Česká” Tesla Model S s nájazdom 293 000 km je na predaj
Tesla Model X dostala aktualizáciu, ktorá zvyšuje jej výkon a rýchlosť
Tesla Model 3 Performance je vraj lepšia ako BMW M3. Vie však driftovať?

Najväčšie európske servisné stredisko

Tesla už buduje v Osle servisné stredisko, ktoré bude najväčšie v rámci celej Európy. To vznikne v priestoroch bývalého kamiónového distribučného centra. Hotové by malo byť do konca leta a aj vďaka nemu by sa mali zvýšiť tamojšie servisné kapacity Tesly až 4-násobne.

Zdroje: Autonews, Electrek, titulná fotografia: Tesla

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár