Spoločnosť Tesla informuje držiteľov rezervácií na elektrický ťahač Tesla Semi o plánoch, ktoré súvisia s jeho testovaním, vylepšovaním a výrobou.
Pri predstavení Tesly Semi sa Elon Musk nechal počuť, že do výroby by sa mala dostať v roku 2019. Neskôr sa objavili správy, že malo-sériová produkcia bude spustená koncom roka 2019, pričom masová výroba odštartuje v roku 2020.
Šéf automobilovej divízie spoločnosti Tesla, Jerome Guillen, však pri príležitosti prezentácie hospodárskych výsledkov za Q1/2019 povedal, že Tesla Semi bude uvedená do prvotnej výroby až tento rok. A dodal, že vozidlo testujú pri plnom zaťažení a vylepšujú jeho dizajn.
Spustenie limitovanej výroby
Aktuálne Electrek píše, že držitelia rezervácií obdržali od Tesly nové informácie. Kalifornská spoločnosť ich pritom oboznámila s tým, že limitovaná výroba modelu Semi bude spustená v 2. polovici tohto roka. Taktiež uviedla, že svoj elektrický ťahač v posledných mesiacoch skúšala na cestách s horšou kvalitou, pričom testy dopadli veľmi dobre.
Stále sa vylepšuje
Podľa ďalších informácií je Tesla Semi stále vo vývoji, pričom vylepšenia budú zahrnuté do reprezentatívnej produkčnej verzie. Podrobnosti sa však dozvieme neskôr. Dočkáme sa zvýšenia už tak výborného dojazdu 800 km (EPA) na cca 966 km, ktoré avizoval Elon Musk v máji 2018…?
Aktuálne sa Tesla pripravuje na testovanie ťahača Semi v zimných podmienkach. Dodáva pritom, že vďaka trakcii a riadeniu elektromotora sa ich chystanému nákladnému elektromobilu nedokáže v zime vyrovnať žiadny dízlový ťahač.
Tesla je zrejme v hre o HPCCV
Zaujímavosťou je, že Tesla spomína aj svoje angažovanie v organizácii CharIn. Tá sa už roky zasadzuje o presadenie nabíjacieho systému CCS ako globálneho štandardu. Pracuje však aj na novom systéme HPCCV, ktorý dokáže zabezpečiť nabíjanie výkonom cez 2 000 kW a ktorý bude kompatibilný s CCS.
Podľa správ z minulého roka má byť Tesla jednou z piatich spoločností, ktorá ponúkla CharIn svoje riešenie. Teraz Tesla informuje, že sa v tejto organizácii už 2 roky aktívne angažuje a dodáva, že s ňou zdieľa svoje skúsenosti ohľadom vysokorýchlostného nabíjania vozidiel.
Vyjadrila pritom nádej, že sa bude môcť čoskoro podeliť o dobré výsledky z rokovaní s CharIn. Zdá sa teda, že riešenie od Tesly by mohlo byť hre o štandard HPCCV (High Power Charging for Commercial Vehicles), teda štandard vysokovýkonného nabíjania úžitkových vozidiel.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vodič testovacieho prototypu Tesly Semi sa vyjadril k reálnemu dojazdu
Nikola Motor predstaví batérie, ktoré majú zabezpečiť dojazd takmer 1 000 km
Daimler vyrobil prvé elektrické ťahače pre zákazníkov. Predbehol Teslu?
5 komentárov
Zaujímala by ma hmotnosť toho tahaca… Nevie niekto? Nikde som sa k tomu moc nedopatral, v porovnaní so spalivacimi ťahač i.
+ Treba rátať, že pri takej to váhe ťahača by bolo žiadúce zvýšiť cestnú daň pre takéto auto… Stačí jedno leto a tento ťahač bude ničiť cesty, ako tank… Som zvedavý o koľko viac Kg ak nie ton bude ťažší…
Vážený pán anonym! Viete figu drevenú o probematike a kecáte hlúposti o vašich tankoch!
Ja sa náhodou trošku vyznám do konštrukcie pneumatík a musím prezradiť, že napríklad nie je žiaden problém vyrobiť nákladnú pneumatiku s obrovskou „nosnosťou“. Je to však obmedzené práve s ohľadom na ochranu vozovky. Takže, ak je potrebné prevážať veľkú hmotnosť, musí mať podvozok ekvivalentný počet náprav a pneumatík. OK? Ak sa preváža ten váš tank, podvozok vyzerá ako stonožka, aby sa tá hmotnosť rozložila rovnomerne na väčšiu plochu a nebol neúmerný tlak na vozovku.
To isté platí aj pre poľnohospodársku techniku, aby nebola neúmerne zatláčaná pôda. Preto majú traktory obrovské pneumatiky, ktoré vyzerajú ako balóny a ich vlečky majú tiež veľa náprav s veľkými pneu.
Mimochodom – diaľničné poplatky pre nákladnú dopravu sú závislé od počtu náprav…
Teraz prichádza Tesla s elektromobilitou vo vyššom leveli, v tom nákladnom. Je tam zopár „drobných“ rozdielov. V každom prípade to bude v porovnaní s osobákmi hodne „ťažký pôrod“. Teda pre nasadenie v bežnej komerčnej praxi. Napríklad:
– nejaké nabíjanie z domácej, resp. firemnej zásuvky – asi nič moc. Bezpodmienečne budú treba výkonné nabíjačky – viď článok.
– vodiči kamiónov musia robiť povinné prestávky, čo by síce mohlo byť ideálne riešenie pre nabíjanie, ale kde? Parkoviská sú obvykle obsadené a vodiči majú problém vôbec niekde zaparkovať a zároveň ešte hľadať nabíjačku…
Ale určite existujú aj plusy – napríklad ekonomika. Majitelia dopravných firiem si ľahko spočítajú a porovnajú náklady – obstarávacie, prevádzkové, životnosť, servis atď. u dízlov a elektroáut a sami budú hľadať riešenia. Napríklad nabíjanie vo firme v noci. Pri dojazde 800 km pokojne obsiahnu zásobovanie v rámci Slovenska.
Alebo v rámci Česka, alebo iných krajín.
Nie všetky dopravy sú totálne diaľkové, mnoho je lokálnych – zásobovanie reťazcov, doprava „medzivýrobkov“ alias polotovarov medzi jednotlivými závodmi firiem a podobne.
V tejto sfére by sa to mohlo rozbehnúť a potom – „rozrásť“ ďalej.
Ale – podstatné je – že sa na tom pracuje. A to vďaka Tesle!
Podle mě se budou elektrické tahače zatím využívat na velmi přesně stanovené kratší trasy v rámci daných firem. Většinou to asi budou pravidelné cesty mezi několika body, kde budou mít i zajištěno nabíjení. Buď přímo v místech vykládky/nakládky nebo někde ideálně po trase. No však oni si to ekonomové těchto firem budou umět spočítat velmi dobře.