Tesla Semi sa chystá do výroby. Prešla redizajnom a ponúkne vyšší dojazd

12

Elon Musk nedávno hovoril aj o plánoch ohľadom elektrického ťahača Tesla Semi. Ten sa už niekoľkokrát oneskoril, sériová verzia však „aspoň“ ponúkne väčší ako pôvodne avizovaný dojazd. A aktuálne zábery ukazujú, že došlo aj k redizajnu.

Investori spoločnosti Tesla sa nedávno pri príležitosti zverejnenia jej hospodárskych výsledkov za Q4/2020 pýtali aj na stav programu elektrického ťahača Tesla Semi, ktorý má značné meškanie. Elon Musk pritom uviedol, že vozidlo je už pripravené na výrobu, problémom je však nedostatok batériových článkov.

Batérie modelu Semi totiž budú používať vlastné články „Tesla 4680„, ktorých produkcia sa ešte len rozbieha. Musk tiež povedal, že ich elektrický ťahač potrebuje 5-násobne viac týchto batériových článkov ako „auto“ (mohol narážať na Model S Plaid+), avšak Semi sa nebude predávať za 5-násobok toho, čo „auto“. Takže spustenie výroby nemá aktuálne zmysel.

Šéf kalifornskej spoločnosti dodal, že Tesla Semi sa dostane do výroby tento rok, pričom v tomto roku budú spustené aj prvé dodávky. Veľkoobjemovej produkcie sa však zrejme dočkáme neskôr. Tesla chce v roku 2021 dosiahnuť výrobnú kapacitu batériových článkov 4680 na úrovni 10 GWh ročne a do konca budúceho roka 100 GWh ročne.

Musk tiež nedávno potvrdil, že vyššia verzia Tesly Semi ponúkne dojazd až okolo 970 km. Tesla pritom pôvodne avizovala dojazd 800 km (EPA), resp. 480 km (EPA) pre verziu s kapacitne menšou batériou.

Redizajn

„Čerstvo zaznamenané“ fotografie odhaľujú, že Tesla Semi prešla zmenami aj v oblasti dizajnu. V porovnaní s prvými prototypmi z roku 2017 sa zmenila oblasť okna, zadná časť, predné svetlá či kľučky dverí (pôvodné boli po vzore Modelu 3).

Na Teslu Semi čaká veľa spoločností, ktoré si ju rezervovali za nemalé peniaze v nemalom počte kusov už pred viac ako 3 rokmi, pričom podľa pôvodných plánov mala prísť na trh v roku 2019. Veríme teda, že Tesla zvýši produkčnú kapacitu batérií 4680 na potrebnú mieru čo najskôr a už nič nebude brániť tomu, aby mohla byť započatá možná revolúcia v ťažkej nákladnej doprave, ako očakávajú mnohí analytici.

Zdroje: Electrek, Teslarati

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov
Mercedes predstavil batériový aj vodíkový ťahač s dojazdom 500, resp. 1000+ km
„Česko-slovenská“ AVIA zmrazila projekt elektrických nákladných áut

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Podnikanie v doprave je extrémne konkurenčné a je šité ako na mieru pre prielom BEV. Nezajíma ich nákupná cena (výhoda pre ICE), ale TCO. Tento model ťahača naplno odštartuje BEV transformáciu. Špeciálne výstavbu TerraFactory na baterky. A to nie len made in Tesla.

    Semi krásne demonštruje technologickú a ekonomickú vyzretosť celého BEV ekosystému (mini autá – až veľké nákladne auta).

    Na rade sú lietadlá a baterky 400+ Wh/kg…

Pridajte komentár