Elektrický super-ťahač Tesla Semi má ísť do výroby v budúcom roku

3

Spoločnosť Tesla po dlhšej dobe informovala o svojom elektrickom ťahači Tesla Semi. Dozvedeli sme sa pritom, že aktualizovala jeho výrobnú časovú os.

Prototyp Tesly Semi boli poprvýkrát predstavený ešte v novembri 2017, pričom vyvolal veľký rozruch a záujem. A niet sa čomu diviť, veď Tesla sľubovala dojazd 500 a 800 km podľa EPA (2 verzie), rýchle nabíjanie (na 80 % za 30 min), nízke prevádzkové náklady (0,53 €/1 km), vysokú záruku (1 600 000 km), jednoduchú ovládateľnosť, výbornú dynamiku či zaujímavú cenu (150 000 $, resp. 180 000 $).

Elon Musk pritom neskôr povedal, že sériová verzia ťahača 8. triedy s užitočným zaťažením 36 ton ponúkne ešte väčší dojazd – cca 970 km. A to je vzhľadom na to, čo chystá konkurencia, ďaleko najvyššia hodnota.

Svetoví giganti v očakávaní

Od spomínaného predstavenia v novembri 2017 Tesla svoj elektrický ťahač testuje na cestách naprieč celými Spojenými štátmi. Prototypy pritom „navštevujú“ spoločnosti, ktoré si ich zarezervovali. Učinili tak napríklad takí giganti ako UPS, DHL, Budweiser, PepsiCo či Walmart. Záloha pritom nie je vôbec nízka – 20 000 $. Niektoré spoločnosti si pritom rezervovali aj viac ako 100 kusov.

Preto určite s netrpezlivosťou čakajú na informácie ohľadom spustenia výroby a dodávok. Pri predstavení sa Elon Musk nechal počuť, že do výroby by sa mala Tesla Semi dostať v roku 2019. Neskôr sa objavili správy, že malo-sériová produkcia bude zahájená koncom tohto roka s tým, že masová výroba odštartuje budúci rok.

Oneskorená výroba

Aktuálne Electrek uvádza, že šéf automobilovej divízie spoločnosti Tesla Jerome Guillen pri príležitosti prezentácie hospodárskych výsledkov povedal, že výroba Tesly Semi bude zahájená v budúcom roku. Takže opäť dochádza k oneskoreniu produkcie ďalšieho elektromobilu značky.

Vylepšovanie dizajnu

Guillen pritom dodal, že ešte sa nerozhodlo o mieste výroby. Isté je len to, že batérie a pohonné ústrojenstvo pre ťahač sa bude produkovať v Tesla Gigafactory 1, ktorá sa nachádza v americkej Nevade. Taktiež povedal, že vozidlo aktuálne testujú pri plnom zaťažení a vylepšujú jeho dizajn.

Ako sme mali možnosť vidieť, Tesla aktuálne využíva prototypy modelu Semi na doručovanie svojich elektromobilov priamo k zákazníkom.

Zdroj použitých fotografií: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Interiér Tesly Semi konečne zachytený na detailnom videu. Na čo slúži tretí pedál?
Tesla predviedla nerozbitné čelné sklo pre ťahač Semi │VIDEO
Nové e-ťahače Nikola Motor budú zrejme najvážnejšími konkurentmi Tesly Semi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. miroslav BTY on

    Dobry den chcel som sa opytat ako firma Tesla planuje svoju existenciu? Chcel by som porozumiet ako sa vysporiada s realitou ze cena benzinu/nafty je nizsia ako el. energia. Ak uvazujeme uz globalne rozsirenie ze bude aj zavedena spotrebna dan.
    Teda cena benzinu je 57 centov. a priemerna cena el. energie je 12 centov.
    Avsak len asi 5% populacie na Zemi rozumie ze 1KW/h nie je liter benzinu. Teda spotreba 6L/100km nie je spotreba 6kWh ale 22kW/h.
    Z toho vyplyva ze po zavedeni spotrebnej dane moze jazda na elektromobile vyjst drahsie – to zavedie je nevyhnute pretoze z tejto dani sa opravuju/stavaju cesty, zimna udrzba atd. Spotrebna dan bude momentalne 19-21 centov na 1kWh. cize to je 2x tolko ako samotna cena el. energie. celkovy 1kWh moze stat 32 centov.

    Je aj dost mozne ze po prichode elektromobilov bude silny dopyt po el. energii. jej cena bude stupat. ak sa nezacnu budovat jadrove elektrarne. Lenze zase greenpeace su proti jadrovym elektrarnam (im je asi jedno ze na miesto 25e mesacne budu platit 250e za elektriku, len aby sa zrusilo to z coho mozu zit.) Ja som realny green clovek a nie green hlupak. A jadrova energia je realne green a ponukne aj lacnu energiu a je to momentalne jedina moznost

    Ak by teda cena el. energie bola 1-2 centy za 1kWh sme niekde pri jazde na LPG alebo CNG – tam je cena do 5 centov za 1L. a 50centov je spotrebna dan. spotrebna dan je 90 az 95 ceny paliva.

    A tu je ta otazka na firmu Tesla – ked pride spptrebna dan – ako zabezpeci taku nizku cenu za 1kWh aby ludia volili elektromobil? Firma bude musiet vyrabat vlastne elektrarne?
    Bude mat Tesla v ponuke elektromobil napr s turbinovym generatorom na CNG/etanol/LPG? – tu by sa dal udrzat elektromobi a sucasne mat najnizsiu financnu spotrebu na 100km napr 3e/100km pri pouziti hybridneho auta – spalit najlacnejsie palivo(CNG) a do -> parnej turbiny nasledne -> alternator vyrobi stovky kW – buffer bateria pre spickove odbery – 》 2MW elektromotor ako pohon.

    Prosim odpiste mi ake ma Tesla plany po zavedeni spotrebnej dane. urcite bude vela clankov a grafov kde budu porovnavat spotreby.
    Dakujem

    • Vážený pán Miroslav!
      Cieľom alternatívnych pohonov – nástup hybridov, PHEV, elektromobilov, palivových článkov na vodík atď. nie je zavádzanie spotrebnej dane, ale zachrániť našu planétu.
      Do you understand? Verstehen Sie? ты меня понимаешь? Rozumiete?
      Viac jazykov (okrem češtiny) bohužiaľ neovládam.
      Prajem pekný deň!

  2. Šoférovať kamión – tak to by som nechcel. Ale previezť sa na Tesla Semi, alebo vodíkovom ťahači Nikola, tak za to by som bol ochotný zaplatiť aj… Dajme tomu, že dosť.
    Jasné, že to nie sú a nikdy nebudú púťové autíčka, ale zážitok by to teda bol asi fakt nezabudnuteľný…

Pridajte komentár