Nedávno sme sa dozvedeli, že elektrický ťahač Tesla Semi sa má dostať na trh tento rok. Spoločnosť Tesla teraz aktualizovala podstránku venovanú tomuto modelu, pričom sme sa dozvedeli nové informácie.
Ako sme už viackrát uviedli, Tesla Semi, ktorej prototyp bol predstavený ešte v roku 2017, mala ísť podľa pôvodných (zrejme Muskom prehnane nadnesených) plánov do výroby v roku 2019. Potom nasledoval rad oneskorení. A nedávno Elon Musk prekvapil vyhlásením, že Tesla Semi s dojazdom 800 km príde na trh ešte tento rok. Na základe predchádzajúcich informácií sa pritom očakávalo spustenie výroby v roku 2023.
Niekoľko zmien
Aktuálne sa okolo elektrického ťahača od Tesly udiali ďalšie zmeny. Bola totiž aktualizovaná podstránka tohto modelu, pričom boli aktualizované aj niektoré údaje.
Tesla napríklad po novom uvádza, že „3 nezávislé motory poskytujú okamžitý krútiaci moment a bezkonkurenčný výkon pri akejkoľvek rýchlosti, takže vodiči sa môžu bezpečne zaradiť a držať krok s premávkou“. Spoločnosť Elona Muska pritom pôvodne spomínala 4 elektromotory. Táto verzia však teoreticky môže prísť neskôr.
Napriek zmenám v rámci pohonu sa nezmenil údaj ohľadom zrýchlenia plne zaťaženého vozidla (37 t, predtým sa uvádzalo 36 t) z 0 na 60 mph, a to 20 s. V európskych konfigurátoroch v rámci nám bližšej metriky nájdeme údaj „z 0 na 100 km/h za 25 s“. Tesla pritom dodáva, že Semi si „udrží rýchlosť diaľničnej úrovne aj v strmých stúpaniach“. Pre istotu dodávame, že v mnohých štátoch USA je max. povolená rýchlosť 110 km/h.
Spoločnosť Tesla tiež informuje, že elektrický ťahač „Semi je štandardne vybavený funkciami aktívnej bezpečnosti, ktoré v spojení s pokročilým ovládaním motora a bŕzd zabezpečujú trakciu a stabilitu za všetkých podmienok“.
Tesla si stále stojí za pôvodnými tvrdeniami ohľadom spotreby (menej ako 125 kWh na 100 km) a maximálneho dojazdu (800 km zrejme podľa cyklu EPA). Zmenil sa však údaj ohľadom rýchlosti nabíjania. Aktuálne sa totiž uvádza, že na 70 % sa (stále bližšie nešpecifikovaná) batéria vozidla nabije za 30 min. Predtým sa spomínalo nabitie na 80 % za 30 min.
Semi má priniesť výrazné úspory
Na aktualizovanej podstránke nájdeme aj informáciu, že nabíjanie ťahača Tesla Semi elektrinou je cca 2,5-násobne lacnejšie ako tankovanie nafty. To má platiť „na základe priemerných cien nafty v Kalifornii v období od februára do júla 2022 a typických sadzieb za elektrickú energiu“.
Vďaka tomu by podľa Tesly mohli prevádzkovatelia ušetriť na palive počas prvých 3 rokov vlastníctva až 200 000 $ (zrejme bez DPH). Ďalším prínosom by malo byť aj to, že „vďaka diagnostike na diaľku, aktualizáciám softvéru OTA a menšiemu počtu pohyblivých častí, ktoré treba udržiavať, strávia prevádzkovatelia menej času v servisných strediskách a viac času na cestách“.
Pri tom všetkom sme samozrejme zvedaví, aká bude finálna cena elektromobilu Tesla Semi. Tú na spomínanej podstránke totiž aktuálne nenájdeme. Tesla pôvodne spomínala 150 000 $ (verzia s dojazdom 480 km), resp. 180 000 $ (verzia s dojazdom 800 km), a to zrejme bez DPH.
Nedávno sme informovali, že Tesla opätovne otvorila knihu predobjednávok minimálna pre USA, Kanadu, Holandsko, Nórsko a Veľkú Britániu. Aktuálne však už možnosť rezervácie nie je dostupná.
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvá zmienka Tesly o kapacite batérie jej elektrického ťahača Semi
Nabíjacie stanice Tesla Megacharger majú mať údajne oveľa vyšší výkon, ako sa očakávalo
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov
Jeden komentár
„Ťahanice“ okolo termínu uvedenia na trh sú dosť dlhé! Predpokladám, že je za tým viacero vážnych technických problémov, o ktorých sa nič nepíše. V toto článku uvedené zmeny či vylepšenia sú sotva príčinou 3-ročného sklzu v plánoch Elona Muska! Tak dúfajme, že sa ťahač pred koncom roka konečne dostane na trh, a ukáže svoje dobré a slabé stránky! 🙂