Tesla Semi sa zrejme blíži. Dostupná je možnosť rezervácie. Aj v EÚ

6

Prototyp elektrického ťahača Tesla Semi bol predstavený ešte v roku 2017, pričom spustenie jeho výroby bolo viackrát odložené. Aktuálne otvorenie „knihy objednávok“ na viacerých trhoch však naznačuje, že toto vozidlo sa začína približovať.

Podľa pôvodného plánu mal ísť ťahač Tesla Semi do výroby v roku 2019. Štart produkcie bol ale viackrát presunutý na neskôr. Po roku 2019 k tomu zrejme prispela aj koronakríza a problémy v automobilovom dodávateľskom reťazci. Elon Musk sa však v nedávnej histórii odvolával najmä na nedostatok batériových článkov.

Zdá sa pritom, že model Semi by mal byť vybavený novými batériovými článkami 4680 z dielne a výrobných liniek spoločnosti Tesla. Takže na vine môže byť aj pomalý nábeh produkcie týchto nových batérií. Podľa najaktuálnejších vyjadrení predstaviteľov Tesly by sme sa mali dočkať spustenia hromadnej sériovej výroby modelu Semi budúci rok.

Teslu Semi je možné rezervovať

Zdá sa, že štart produkcie by sa mohol pomaly blížiť, keďže aktuálne sa objavujú správy, že Tesla opätovne otvára knihu objednávok. A to zrejme aj v rámci „nových“ trhov, nakoľko na webe Tesly je dostupná rezervačná stránka nielen pre Spojené štáty a Kanadu, ale aj Holandsko, Nórsko a Veľkú Britániu.

Na podstránke venovanej modelu Semi nájdeme špecifikácie, ktoré sa zrejme nelíšia od pôvodne avizovaných. Je pritom otázne, či sa v priebehu vývoja nič nezmenilo alebo Tesla túto podstránku zatiaľ neaktualizovala. Nielen Elon Musk pritom viackrát naznačil, že sériové vozidlo by mohlo mať vyšší ako pôvodne avizovaný dojazd.

Na holandskej podstránke aktuálne nájdeme, že elektrický ťahač Tesla Semi s užitočným zaťažením 36 t, maximálnou rýchlosťou 100 km/h pri stúpaní 5 % či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 25 s bude dostupný v dvoch verziách s dojazdom 475 a 800 km. Tesla tiež uvádza spotrebu 125 kWh na 100 km a cenu 130 000 € (verzia s dojazdom 475 km), resp. 150 000 € (verzia s dojazdom 800 km).

Čo sa týka rezervácií, „Holanďania“ musia najskôr uhradiť vratný poplatok vo výške 4 000 € a následne do 10 dní bankovým prevodom ďalších 13 000 €, čim sa rezervácia sfinalizuje. Napriek tejto možnosti Tesla stále neuvádza, kedy sa model Semi dostane do výroby ani kedy očakáva spustenie dodávok zákazníkom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvá zmienka Tesly o kapacite batérie jej elektrického ťahača Semi
Vodič testovacieho prototypu Tesly Semi sa vyjadril k reálnemu dojazdu
Nabíjacie stanice Tesla Megacharger majú mať údajne oveľa vyšší výkon, ako sa očakávalo

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Týmto asi začne „revolúcia“ v nákladnej doprave. Každý dopravca si veľmi rýchlo spočíta na kalkulačke náklady a úspory. Zrejme bude vyvíjaný obrovský tlak na budovanie „nabíjačiek“ pre náklaďáky, čomu dá európska komisia samozrejme zelenú.
    Tak – nech to vyjde!

    • Pre kamióny je dojazd a rýchle nabíjanie dvojnásobne dôležité! Chce to super baterky a nabíjačky, na ktoré však čakajú aj všetci ostatní! Potom sa to rýchlejšie rozbehne aj v nákladnej doprave! „Baterkári všetkých krajín spojte sa“! 🙂

    • Tak ako máme problém naraz odstaviť ropu a plyn z Ruska, tak by nastali problémy a chaos, keby sa naraz prestali vyrábať autá so spaľovacími motormi! Chce to svoj čas ….

    • Iste, Peter, ale sú to nákladiaky určené viac – menej na lokálny rozvoz. Zatiaľ nikto nevyrába ťahače s dojazdom 800 km. Mercedes Benz niečo v tichosti testuje a môže nečakane prekvapiť, ako to má občas vo zvyku, ale zatiaľ sa na „svetlo božie“ ukázala v tomto segmente iba Tesla Semi…

Pridajte komentár