Tesla začne budúci rok vyrábať svoj elektrický ťahač Semi. Jeho platforma by však mohla poslúžiť aj ako základ pre luxusné obytné vozidlo na dlhé vzdialenosti. To si pritom myslí aj spoločnosť, ktorá sa špecializuje na prestavbu tohto druhu vozidiel.
Podľa Electrek sa viacero spoločností už pokúsilo, či pokúša o vývoj elektrického obytného vozidla. Predstavené pritom už boli aj prototypy. Majú však spoločného minimálne jedného negatívneho menovateľa. A tým je nízky dojazd.
Platforma elektrického ťahača Tesla Semi, ktorý má ponúknuť dojazd cez 800 km (EPA) pri plnej záťaži (36 t), by tak mohla elektrické obytné vozidlá posunúť na úplne inú úroveň. Semi pritom nevyniká len dojazdom. Určite sa hodí aj jeho pohon 6×4 a výkon, ktorý zabezpečujú až 4 elektromotory.
Na tento typ vozidla extremne nízky koeficient odporu vzduchu (0,36 – menej ako u Bugatti Chiron) sa postará o dostatočné ticho v kabíne aj pri diaľničných rýchlostiach. Vysoká efektivita tohto vozidla pritom prináša aj benefity v oblasti prevádzkových nákladov (0,53 €/1 km – plne naložený ťahač).
„Ideálna platforma pre obytné vozidlo“
A špecialista na prestavbu obytných vozidiel, spoločnosť Vanlifer, vidí prednosti Tesly Semi v tomto smere jasne. Navrhla koncept, ktorý ukazuje, ako by mohlo vyzerať obytné vozidlo na jej báze. Je pritom presvedčená, že ťahač od Tesly má ideálna platformu pre tento typ vozdiel.
„Tesla Semi nielenže sľubuje úsporu paliva vo výške 200 000 za 2 roky, ale aj dojazd 800 km pri plnej záťaži. Je teda ideálna ako obytné vozidlo, keďže vydrží jazdiť aj niekoľko dní, a to bez pocitu viny zo spaľovania obrovského množstva fosilného paliva,“ uvádza Vanlifer.
Svoj koncepčný návrh obytného vozidla na báze elektrického ťahača Tesla Semi pritom opisuje nasledovne: „Náš koncept Tesla Semi-Home je 6-miestnym vozidlom, ktoré je vybavené plnohodnotnou kuchyňou, obývacou izbou, toaletou a všetkým ostatným, čo ponúkajú luxusné obytné vozidlá.“ A dodáva, že ďalším bonusom je systém Autopilot, vďaka ktorému si môže posádka viac vychutnať okolitú scenériu.
Nie zlý nápad, čo poviete? Svojich zákazníkov nielen z „horných 10 000“ by si takéto vozidlo zrejme našlo.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako to vyzerá s 2-miliardovou žalobou voči Tesle za dizajn ťahača Semi?
Toyota odhalila vodíkový ťahač. Na Teslu Semi sa dojazdom „nechytá“
AVIA končí so spaľovákmi a zameriava sa na elektromobilitu
Jeden komentár
No ak sú tieto údaje skutočné, idem pracovať ako vodič kamióna. Úplne bez srandy. Samozrejme TESLA SEMI, veď akože?