Tesla obvinila spoločnosť Nikola z klamstva ohľadom jej patentov

1

Ešte v roku 2018 podala spoločnosť Nikola Motor (dnes už Nikola Corporation) žalobu voči Tesle za údajné porušenie patentov, ktoré sa týkajú dizajnu ťahača Nikola One. Tento spor je stále živý, pričom Tesla aktuálne spochybňuje platnosť patentov, na ktoré sa Nikola odvoláva. Spomína pritom aj meno súčasného dizajnéra úspešného chorvátskeho e-mobility startupu Rimac.

Spoločnosť Nikola Corporation vo svojej žalobe obviňuje Teslu, že v rámci svojho modelu Semi okopírovala dizajn trupu, čelného skla a dverí.

„Zákazníci sú kvôli dizajnu Tesly Semi zmätení. To spôsobuje odklon objednávok modelu Nikola One k Tesle Semi. Navyše akékoľvek problémy s ťahačom značky Tesla, napríklad požiar batérií či smrteľné nehody spôsobené Autopilotom, budú pripisované modelu Nikola One, čo poškodí značku Nikola Motor,“ uviedla spoločnosť v žalobe, pričom žiada kompenzáciu vo výške 2 miliardy $.

Portál Electrek aktuálne prichádza s informáciou, že Tesla sa bráni spochybnením dizajnových patentov ohľadom ťahača Nikola One, ktorých je spoločnosť Nikola držiteľom.

„Inšpirovala“ sa Nikola inými vozidlami?

Tesla vo svojom dokumente určenom pre súd uvádza, že niektoré patentované dizajnové prvky, ktoré sú predmetom sporu spoločností Nikola a Tesla, je možné nájsť v rámci konceptu vodíkového ťahača „Road Runner“, ktorý bol predstavený ešte v roku 2010.

Jeho dizajnérom je Adriano Mudri, ktorý je dnes šéfdizajnérom úspešného chorvátskeho e-mobility startupu Rimac. V spomínanom dokumente Electrek našiel tvrdenie Tesly, že Trevor Milton, zakladateľ Nikola Motor, ktorý nedávno po obvineniach z možného podvodu abdikoval z postu predsedu spoločnosti, sa stretol s Mudrim v roku 2014 alebo 2015 a bol si vedomý, že ich vodíkový ťahač Nikola One, predstavený v roku 2016, má podobné dizajnové prvky ako ťahač Road Runner, vrátane čelného skla, ktoré má Nikola patentované a ktoré je tiež predmetom sporu s Teslou.

Tesla ďalej v tejto veci uvádza, že dizajn ťahača od Adriana Mudriho predstavoval významný príspevok z hľadiska vynálezov, ktoré si Nikola nárokovala v rámci svojich schválených patentových žiadostí, píše Electrek.

Tesla tiež tvrdí, že Milton mal klamlivý úmysel, keď nepomenoval Mudriho ako vynálezcu v rámci procesu, ktorý viedol k získaniu patentov pre spoločnosť Nikola. Tesla dodáva, že keby si bol patentový úrad vedomý toho, že niektoré prvky vychádzajú z návrhu Andriana Mudriho, tak by nedošlo k vydaniu patentov.

Mohlo by sa tiež zdať, že Nikola Corporation si „prepožičala“ dizajnové prvky aj od viacerých už predtým existujúcich koncepčných vozidiel, ktoré neboli dovtedy patentované, dala si ich patentovať a teraz sa snaží z toho profitovať. Tesla pritom okrem Mudriho konceptu Road Runner poukazuje aj na ďalšie. Tie spomína aj v súdnom dokumente. Dizajn niektorých z nich je dokonca patentovaný.

tesla semi nikola one dizajn zaloba patenty

Zdroj: Tesla via Fred Lambert/Scribd

Prvky sporu Nikola vs. Tesla

Na nasledujúcom obrázku Nikola poukazuje na podobnosť trupu Tesly Semi a svojho modelu Nikola One.

Druhý obrázok má zas dokazovať porušenie patentu, ktorý sa týka dizajnu čelného skla.

Tretie porovnanie má byť dôkazom okopírovania dizajnu dverí, ktoré sú umiestnené v strede.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Konkurent“ Tesly, Nikola Motor, má byť vyšetrovaný vo veci údajného podvodu
Spoločnosť Nikola Motor je „najväčším fanúšikom Tesly“, napriek tomu ju žaluje
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Nikola sa snaží len získať medializáciu zadarmo. Dizajn čelného skla aj dverí u Tesly a Nikoly je do značnej miery odlišný, takže ich žaloba je smiešna. Hlavne však, bude sa o Nikole písať a to je ich cieľ. Keď už zamestnáva právnikov, tak nech z nich je nejaký úžitok.

Pridajte komentár