Prvá zmienka Tesly o kapacite batérie jej elektrického ťahača Semi

2

Elon Musk nedávno vôbec po prvýkrát spomenul údaj, ktorý sa vzťahuje ku kapacite batérie elektrického ťahača Tesla Semi. Aj na jeho základe sa zdá, že tento model bude ešte efektívnejší, ako Tesla pôvodne avizovala, pričom už vtedy uvádzané čísla mnohí spochybňovali.

Keď spoločnosť Tesla predstavila prototyp svojho ťahača Semi v roku 2017, viacerí spochybňovali zverejnené parametre, najmä prezentovanú efektivitu. Napríklad aj predstavitelia Daimleru. Na základe aktuálneho vyjadrenia Elona Muska sa pritom môže zdať, že v priebehu času Tesla ešte zvýšila efektivitu tohto vozidla.

Z pôvodných údajov o spotrebe a dojazde – 1,25 kWh na 1 km pri plnom zaťažení (36 t); 480 km, resp. 800 km (v ponuke budú 2 verzie), teoreticky vyplývalo, že kapacita batérií bude okolo 600 kWh, resp. 1 000 kWh. Ľahší model s kapacitne menšou batériou by mal byť pritom o niečo efektívnejší ako vyššia verzia, teda ak tento rozdiel nedokáže vykompenzovať možná výkonnejšia rekuperácia.

Zrejme ešte vyššia efektivita

Každopádne sa zdá, že v rámci efektivity si mohli polepšiť obe verzie. Elon Musk už dávnejšie uviedol, že sériová verzia by mala ponúknuť dojazd až okolo 970 km, čo potvrdil aj neskôr. Takže ak sa Tesla v prípade vyššej verzie nerozhodla výraznejšie navýšiť kapacitu batérie, nárast dojazdu mohol byť spôsobený aj zvýšením efektivity vozidla.

V prípade „základnej“ verzie tu však máme zrejme priamejší dôkaz možného zvýšenia efektivity elektrického ťahača Tesla Semi. Elon Musk totiž v rozhovore Joeom Roganom prezradil že ich ťahač bude disponovať batériou s kapacitou okolo 500 kWh, upozornil Electrek.

S najväčšou pravdepodobnosťou ňou bude vybavená základná verzia s avizovaným dojazdom 480 km. A to by teoreticky znamenalo spotrebu 1,04 kWh na 1 km pri plnom zaťažení. Šéf Tesly tiež uviedol, že váha 500 kWh batérie nijako výrazne neovplyvňuje životaschopnosť elektrického ťahača. Obzvlášť v prípade použitia štrukturálnej batérie s článkami 4680.

A práve tú bude Tesla Semi využívať. To znamená, že batéria tvorí nosnú časť jej podvozka, čím sa v porovnaní s konvenčnými riešeniami ušetrí na hmotnosti.

Najskôr „základná“ verzia

Zo spomínaného rozhovoru taktiež vyplynulo, že vyššej verzie sa zákazníci dočkajú neskôr. To znamená, že na trh najskôr príde verzia s kapacitne menšou batériou. Výroba bude pritom spustená tento rok a tento rok sa dočkajú aj prví zákazníci. Veľkoobjemová produkcia však začne až v roku 2022, keď si Tesla zabezpečí dostatok batériových článkov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Semi sa chystá do výroby. Prešla redizajnom a ponúkne vyšší dojazd
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov
Mercedes predstavil batériový aj vodíkový ťahač s dojazdom 500, resp. 1000+ km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár