Elon Musk potvrdil, že ďalší elektromobil z jeho majstrovského plánu je na dobrej ceste. Jedná sa o elektrický ťahač, ktorý je vyvíjaný v rámci projektu s názvom Tesla Semi.
Projekt elektrického ťahača Tesla Semi má na starosti bývalý programový riaditeľ Daimleru Jerome Guillen. Ten mal na starosti vývoj ťahača najvyššej 8. triedy Daimler Cascadia, ktorý sa stal najpredávanejším ťahačom vo svojej triede. Taktiež pracoval na projekte amerického energetického úradu „SuperTruck“. Jeho cieľom bolo zníženie spotreby stredne ťažkých a ťažkých ťahačov a vývoj nových technológií. Taktiež viedol program vývoja Tesly Model S. Takže Guillen sa javí ako správny človek na správnom mieste, čo dáva Tesle Semi veľkú šancu na úspech.
Nový elektrický ťahač by mal priniesť podľa Tesly nielen nulové emisie a zníženie prevádzkových nákladov, ale aj výrazne zvýšenie bezpečnosti. Predpokladáme, že spoločnosť tým mala na mysli hlavne funkcionalitu Autopilot a jeho asistenčné systémy.
Na otázku, či dosiahol Jerome Guillen v rámci programu Tesla Semi nejaké pokroky, odpovedal Elon Musk stručne: „Áno, ale Tesla Model 3 je hlavnou prioritou“.
Model 3 je teraz logický pre Teslu jasnou prioritou. Veď je na ňu viac ako 400 000 rezervácií, pričom skúšobnú výrobu vozidla plánuje spustiť už 20. februára. A od roku 2018 má byť Tesla schopná produkovať až pol milióna kusov ročne.
Dôležitou otázkou taktiež ostáva, kde v hierarchii sa nachádza vývoj kompaktného SUV Tesla Model Y. Je pre Teslu dôležitejší projekt Tesla Semi alebo malé SUV? Má Tesla dostatok kapacít na to, aby pracovala na vývoji oboch elektromobilov súbežne? Odpovedí na tieto otázky sa zrejme dočkáme, až keď opadne ruch okolo spustenia produkcie Tesly Model 3.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Semi: Všetko, čo vieme o revolučnom elektrickom ťahači
Pilotná výroba Tesly Model 3 odštartuje už 20. februára
Pracovné ponuky od Tesla Motors naznačujú vývoj kompaktného SUV – Model Y
Tesla Semi nie je jediným elektrickým ťahačom vo vývoji
Na záver si ešte povedzme, že Tesla nie je jedinou spoločnosťou, ktorá pracuje na vývoji elektrického ťahača. Niektoré z nich už majú funkčné prototypy či ich dokonca už predávajú. Napríklad:
- Nikola One – kombinuje 6 elektromotorov a vodíkový pohon. Má batériu s kapacitou 320 kWh a dojazd 1 287 až 1 931 km.
- Mercedes-Benz Urban eTruck – je vo fáze testovania predprodukčnej verzie. Má 212 kWh batériu a dojazd 200 km.
- BYD T9 – je už v predaji za 300 000 dolárov bez dotácie. Má 188 kWh batériu a dojazd 148 km.
- „TrolejTruck“ od Scanie – ťahač napájaný z trolejí, rovnako ako trolejbusy. Nemecko plánuje v budúcom roku uviesť do prevádzky dve trate pre tieto ťahače.
- Ďalší výrobcovia ponúkajú iné typy elektrických nákladných automobilov či autobusy, a to napríklad: Emoss, GGT Electric, Motiv Power Systems či E-Force One.
Zdroj: cleantechnica.com, Twitter