Spoločnosť Tesla spustí výrobu svojho elektrického ťahača Tesla Semi s dojazdom až 800+ km (EPA) v druhej polovici tohto roka. A jeho predaj sa zrejme snaží podporiť získaním dopravnej výnimky v Nemecku, ako aj v iných európskych krajinách.
Portál Business Insider informuje, že Tesla oslovila spolkové ministerstvo dopravy Brandenburska (BMVI), pričom v tejto nemeckej spolkovej krajine pripravuje výstavbu svojej európskej továrne, s požiadavkou o zmenu dopravných pravidiel pre elektrické ťahače.
Nielen v tejto záležitosti mala delegácia Tesly rokovať so štátnym tajomníkom BMVI, Steffenom Bilgerom. Jedna z tém sa pritom týkala výzvy na pomerne zásadnú zmenu v cestnom zákone. Tesla totiž požaduje, aby bola nová generácia nákladných vozidiel oslobodená od zákazu jazdy počas nediel a sviatkov.
Takýto, resp. podobný zákaz platí vo viacerých krajinách Európy, pričom v Nemecku k nemu pristúpili v roku 1956. Jeho cieľom je zabezpečiť ľuďom pokoj a čistejšie ovzdušie v nedeľu a cez sviatky v čase 0:00 až 22:00. Obmedzenie sa vzťahuje na nákladné vozidlá nad 7,5 t a nákladné vozidlá, ktoré ťahajú príves. Výnimku majú len vozidlá, ktoré prepravujú čerstvé potraviny, filmové alebo televízne materiály a samozrejme vozidlá záchranných zložiek.
- Zdroj fotografie: Tesla
- Tesla Semi. Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
Zaujímavý stimul
Možnosť využívať ťažké nákladné vozidlá 7 dní v týždni, by mohlo byť prínosom nielen v rámci logistiky továrne Giga Berlin, ale v širšom meradle zrejme aj nemalým predajným stimulom, ktorý by dostal na cesty viac lokálne bezemisných vozidiel. Neprofitovala by z toho samozrejme len Tesla, ale aj ďalší výrobcovia nákladných elektromobilov, ktorých je stále viac a viac.
Podľa portálu Business Insider spolkové ministerstvo dopravy (BMVI) Tesle prisľúbilo, že preskúma tento návrh. V nemeckom zákone sa pritom uvádza, že v určitých individuálnych prípadoch alebo všeobecne pre určitých žiadateľov je možné v tomto smere urobiť výnimku, takže zrušenie tohto zákazu pre bezemisné vozidlá by teoreticky nemuselo byť legislatívne náročné.
Tesla má mať pritom podobné snahy aj v ďalších európskych krajinách. Celoplošné zrušenie takýchto zákazov by mohlo prispieť k zatraktívneniu ťažkých nákladných elektromobilov, čo by mohlo pomôcť s prekonávaním skutočných či „mýtických“ bariér na ceste k transformácii nákladnej dopravy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vodič testovacieho prototypu Tesly Semi sa vyjadril k reálnemu dojazdu
Daimler vyrobil prvé elektrické ťahače pre zákazníkov. Predbehol Teslu?
Avia oslavuje 100-ročnicu zrušením spaľovákov. Chce elektromobily
4 komentáre
Len ako sa k tomu postsvia vodiči kamiónov? Budú naštvaný že musia robiť aj cez víkendy alebo to privítajú lebo už nebudú musieť kôli víkendom prerušovať jazdu ( často neďaleko cieľa cesty).
no ti, co budu mat tu cest na nom/nej jazdit, to rozhodne privitaju 😉
Len aby nespal za volantom, Tesla Autopilot
Pointa podľa mňa nie je len v dyme, alebo v hluku, ale, aby neboli plné cesty cez víkend a neotravovali nás kamionisti, ktorí sa milujú predbiehať s o 2km/h pomalším kamiónom, čo všetci dobre poznáme. Ale keď si predstavím tesla kamióny ako si idú samé za sebou s jediným kamionistom v čele, to mení trosku situáciu, nie?