Tesla chce získať dopravnú výnimku pre svoj elektrický ťahač Semi

4

Spoločnosť Tesla spustí výrobu svojho elektrického ťahača Tesla Semi s dojazdom až 800+ km (EPA) v druhej polovici tohto roka. A jeho predaj sa zrejme snaží podporiť získaním dopravnej výnimky v Nemecku, ako aj v iných európskych krajinách.

Portál Business Insider informuje, že Tesla oslovila spolkové ministerstvo dopravy Brandenburska (BMVI), pričom v tejto nemeckej spolkovej krajine pripravuje výstavbu svojej európskej továrne, s požiadavkou o zmenu dopravných pravidiel pre elektrické ťahače.

Nielen v tejto záležitosti mala delegácia Tesly rokovať so štátnym tajomníkom BMVI, Steffenom Bilgerom. Jedna z tém sa pritom týkala výzvy na pomerne zásadnú zmenu v cestnom zákone. Tesla totiž požaduje, aby bola nová generácia nákladných vozidiel oslobodená od zákazu jazdy počas nediel a sviatkov.

Takýto, resp. podobný zákaz platí vo viacerých krajinách Európy, pričom v Nemecku k nemu pristúpili v roku 1956. Jeho cieľom je zabezpečiť ľuďom pokoj a čistejšie ovzdušie v nedeľu a cez sviatky v čase 0:00 až 22:00. Obmedzenie sa vzťahuje na nákladné vozidlá nad 7,5 t a nákladné vozidlá, ktoré ťahajú príves. Výnimku majú len vozidlá, ktoré prepravujú čerstvé potraviny, filmové alebo televízne materiály a samozrejme vozidlá záchranných zložiek.

Zaujímavý stimul

Možnosť využívať ťažké nákladné vozidlá 7 dní v týždni, by mohlo byť prínosom nielen v rámci logistiky továrne Giga Berlin, ale v širšom meradle zrejme aj nemalým predajným stimulom, ktorý by dostal na cesty viac lokálne bezemisných vozidiel. Neprofitovala by z toho samozrejme len Tesla, ale aj ďalší výrobcovia nákladných elektromobilov, ktorých je stále viac a viac.

Podľa portálu Business Insider spolkové ministerstvo dopravy (BMVI) Tesle prisľúbilo, že preskúma tento návrh. V nemeckom zákone sa pritom uvádza, že v určitých individuálnych prípadoch alebo všeobecne pre určitých žiadateľov je možné v tomto smere urobiť výnimku, takže zrušenie tohto zákazu pre bezemisné vozidlá by teoreticky nemuselo byť legislatívne náročné.

Tesla má mať pritom podobné snahy aj v ďalších európskych krajinách. Celoplošné zrušenie takýchto zákazov by mohlo prispieť k zatraktívneniu ťažkých nákladných elektromobilov, čo by mohlo pomôcť s prekonávaním skutočných či „mýtických“ bariér na ceste k transformácii nákladnej dopravy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vodič testovacieho prototypu Tesly Semi sa vyjadril k reálnemu dojazdu
Daimler vyrobil prvé elektrické ťahače pre zákazníkov. Predbehol Teslu?
Avia oslavuje 100-ročnicu zrušením spaľovákov. Chce elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Len ako sa k tomu postsvia vodiči kamiónov? Budú naštvaný že musia robiť aj cez víkendy alebo to privítajú lebo už nebudú musieť kôli víkendom prerušovať jazdu ( často neďaleko cieľa cesty).

  2. Pointa podľa mňa nie je len v dyme, alebo v hluku, ale, aby neboli plné cesty cez víkend a neotravovali nás kamionisti, ktorí sa milujú predbiehať s o 2km/h pomalším kamiónom, čo všetci dobre poznáme. Ale keď si predstavím tesla kamióny ako si idú samé za sebou s jediným kamionistom v čele, to mení trosku situáciu, nie?

Pridajte komentár