Vodič testovacieho prototypu Tesly Semi sa vyjadril k reálnemu dojazdu

0

Tesla Semi nebude jedinou rybou v rybníku s elektrickými ťahačmi. Tesla však sľubuje také parametre, že ich jej konkurenti spochybňujú. Týka sa to pritom aj dojazdu. A čo môžeme v tomto smere naozaj očakávať, naznačil vodič testovacieho prototypu.

Do elektrického ťahača Tesla Semi sa vkladajú pomerne veľké nádeje. Veď podľa viacerých by mohlo byť toto vozidlo spúšťačom revolúcie v oblasti ťažkej nákladnej dopravy. Dôležité však bude okrem iného aj to, aký dojazd dokáže ponúknuť v reálnej prevádzke pri maximálnej záťaži.

V rámci predstavenia prvého prototypu v novembri 2017 Tesla uviedla, že sériové vozidlo ponúkne v dvoch verziách. Základná má poskytnúť pri plnom zaťažení 36 t dojazd 480 km (EPA) a vyššia až 800 km (EPA) na jedno nabitie.

Pochybnosti šéfa Daimleru

A posledný spomínaný údaj pritom u niektorých vyvolal pochybnosti. A to aj u šéfa divízie nákladných vozidiel spoločnosti Daimler. Ten v tejto súvislosti uviedol, že ak sa Tesle predsa len podarí naplniť svoje sľuby, Daimler kúpy 2 kusy na testovanie a analýzu. Do tej doby však verí, že rovnaké fyzikálne zákony platia ako v Nemecku, tak aj v Kalifornii.

Daimler pritom len pred pár dňami uviedol, že vyrobil prvé 2 kusy svojho elektrické ťahača Freightliner eCascadia pre svojich zákazníkov, ktorí ho budú testovať v reálnej prevádzke. Ide o ťahač rovnakej triedy ako v prípade Tesly Semi, teda ôsmej. V porovnaní s Teslou sa však môže jeho 400 km dojazd máliť.

Vyzerá to sľubne

Každopádne, rozhodujúce bude, aký dojazd dokážu ponúknuť sériové modely v reálnej prevádzke. No a vďaka Kalifornskej cestnej hliadke sme získali predstavu, ako by na tom mohla byť v skutočnosti Tesla Semi. Tá vyspovedala vodiča testovacieho prototypu, ktorý by nemusel mať ďaleko od sériovej verzie.

Hliadka potom uverejnila cez Facebook nasledovné: „Tesla testuje nový elektrický ťahač. Vodič uviedol, že betónové kvádre slúžia len skúšobné účely. Podľa neho vozidlo operuje so záťažou okolo 34 t a spĺňa alebo prekračuje odhadovaný dojazd.“

Zdá sa teda, že by sa mohli pokojne naplniť minuloročné slová Elona Muska o dojazde sérovej verzie. Ten by sa mohol podľa neho blížiť až k 970 km, a to pravdepodobne podľa realistického testovacieho cyklu EPA. Ako to napokon dopadne, sa dozvieme zrejme budúci rok, kedy sa dostane Tesla Semi do výroby.

Zdroj titulnej fotografie: CHP – Donner Pass/Facebook

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Semi má podľa špecialistu ideálnu platformu pre obytné vozidlá
Nové e-ťahače Nikola Motor budú zrejme najvážnejšími konkurentmi Tesly Semi
Ford ukázal budúceho konkurenta Tesly Semi. Elektrický ťahač vyzerá skvostne

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár