Pepsi dostane prvé ťahače Tesla Semi už onedlho. A na obzore je prvý Megacharger a konkurent z Číny

2

Elektrický ťahač Tesla Semi sa dočkal už mnohých odkladov. Šéf spoločnosti PepsiCo, ktorá si objednala 100 ks už pred 4 rokmi, však aktuálne tvrdí, že prvé vozidlá dostanú ešte tento rok, čo môže byť vzhľadom na ostatné súvisiace vyhlásenie Elona Muska celkom prekvapujúce. Každopádne sa hýbu aj veci ohľadom nabíjačiek „Megacharger“, ktoré sú určené špeciálne pre tento ťahač. No a aktuálne bol tiež oznámený potenciálny konkurent Tesly Semi z Číny.

Ako sme už viackrát písali, Tesla Semi mala ísť podľa pôvodných plánov do výroby v roku 2019. Postupne však došlo k mnohým odkladom, pričom hlavným vinníkom by mal byť nedostatok batériových článkov. Naposledy sa k téme príchodu elektrického ťahača od Tesly na trh vyjadril Elon Musk v rámci októbrového konferenčného hovoru s investormi, pričom uviedol, že dúfa v spustenie zrejme hromadnej produkcie modelu Semi v roku 2023.

Z tohto dôvodu sa môže zdať vyjadrenie šéfa spoločnosti PepsiCo, Ramona Laguartu, o čoskorom spustení dodávok ťahača Semi pre ich spoločnosť, celkom prekvapujúce. Ten totiž v rozhovore s Jimom Cramerom uviedol, že tie začnú ešte tento štvrťrok, uvádza CNBC.

Cramer sa Laguartu v kontexte toho, že PepsiCo má vlastnú flotilu doručovacích nákladných vozidiel, pýtal na plány spoločnosti ohľadom znižovania emisií CO2. Ten pritom odpovedal, že doprava sa podieľa na nimi produkovaných palivových emisiách asi 10 %, takže táto problematika je pre nich dôležitá a pracujú na rôznych riešeniach.

Následne dodal, že v rámci obnovy vozového parku začínajú nakupovať elektrické ťahače od Tesly, pričom prvých dodávok sa dočkajú v 4. kvartáli tohto roka. To samozrejme vyvoláva mnoho otázok, keďže ako sme uviedli, podľa Muska by mala byť produkcia ťahača Tesla Semi spustená až v roku 2023.

Teoreticky je však možné, že Tesla v tomto období spustí výrobu prvých predprodukčných modelov, „kandidátov na vydanie“ či možno dokonca sériových vozidiel v malom množstve, ktoré poslúžia na testovanie v reálnej prevádzke a vyladenie vozidla, kým bude dostatok batérií a spustí sa hromadná výroba. Uvidíme, snáď sa v tejto veci dozvieme viac už čoskoro.

Zrejme prvá nabíjacia stanica Megacharger

Každopádne sa zdá, že Tesla sa pripravuje na zavedenie svojho elektrického ťahača Semi aj v oblasti nevyhnutnej infraštruktúry. Zábery z továrne Giga Nevada, na ktoré upozornil Sawyer Merritt, totiž naznačujú, že v jej areáli Tesla vybudovala prvú nabíjaciu stanicu pre model Semi, ktorý nazýva „Megacharger„.

Čo sa týka technických špecifikácií „nabíjačky“ Megacharger, Tesla stále nič neprezradila. Jedno je však isté. Na to aby sa naplnili sľuby o nabití ťažkého plne naloženého „kamiónu“ s dojazdom cez 800 km (EPA) na 80 % za 30 min, bude potrebný obrovský výkon.

Nový potenciálny konkurent z Číny

Je potešiteľné, že sa objavujú správy ohľadom ďalších chystaných elektrických ťahačov, ktoré by mohli výrazne pomôcť z dekarbonizáciou ťažkej nákladnej dopravy. Aktuálne bol pritom predstavený model Farizon Homtruck od značky Farizon Auto, za ktorou stojí obrovský čínsky automobilový koncern Geely, upozornil Insideevs.

K dispozícii má byť aj metanolový predlžovať dojazdu či systém pre pár-minútovú výmenu batérie čisto elektrickej verzie. Výroba a dodávky ťahača majú byť spustené v roku 2024. Technické špecifikácie koncern Geely zatiaľ neprezradil.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvá zmienka Tesly o kapacite batérie jej elektrického ťahača Semi
Elektrický ťahač má ušetriť až 200 000 $ počas svojej životnosti
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Čínska konkurencia nespí. Vcelku je to už ale jedno, kto príde so sériovou výrobou elektrických ťahačov ako prvý. Podstatné je, aby to už bolo.
    Keďže pri nákladnej doprave sa jedná o dosť silnú komerciu, ľahko sa môže stať, že dopravcovia, keď zistia, že celkové náklady pri elektrických náklaďákoch sú podstatne nižšie ako pri dízloch, vyprovokujú dosť „raketový nástup“ tejto komodity…

Pridajte komentár